|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. decembra 2009
Vážny pohrozil nespokojným dopravcom
Minister dopravy Ľubomír Vážny na mimoriadnom brífingu v utorok pohrozil cestným nákladným dopravcom, že ak nimi avizovaná blokáda hraničných priechodov 3. januára budúceho roka bude v rozpore so ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. decembra (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny na mimoriadnom brífingu v utorok pohrozil cestným nákladným dopravcom, že ak nimi avizovaná blokáda hraničných priechodov 3. januára budúceho roka bude v rozpore so zákonom o štrajku, ministerstvo dopravy prijme opatrenia vrátane žalôb proti iniciátorom protestnej akcie. Ako dôvod uviedol napríklad možný ušlý zisk Národnej diaľničnej spoločnosti z výberu mýta, či odklonenie tranzitnej dopravy mimo Slovenska.
Vážny zároveň ubezpečil, že elektronický výber mýta na Slovensku začne fungovať podľa plánu 1. januára 2010. "Úspešne prebehli v podstate všetky testy systému. Zápasíme s určitými problémami, ktoré súvisia s nabehnutím systému, s registráciou," povedal minister dopravy s tým, že ide o spravodlivé spoplatnenie podľa dĺžky prejdenej trasy. Dopravcovia si pre výber mýta doteraz zaregistrovali okolo 32 tisíc vozidiel.
Vážny považuje štrajk za legitímne právo, musí byť však právoplatne vyhlásený. Najmä malí a strední dopravcovia chcú protestnou akciou upozorniť na vysoké poplatky za výber mýta od začiatku roka 2010, ktoré sú výrazne vyššie oproti diaľničným známkam. Podľa denníka Sme požiadali listom premiéra Roberta Fica o zníženie mýtnych poplatkov.
"Scenár akéhokoľvek narábania so sadzbami nie je teraz možný," odmietol Vážny zníženie mýtnych poplatkov na najbližšie dva roky. Pripomenul, že vláda na poslednom tohtoročnom zasadnutí schválila nové nariadenie o sadzbách za používanie viac ako 2 tisíc kilometrov spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlociest a ciest 1. triedy. Nariadenie nadobúda účinnosť 1. januára 2010 spolu so začiatkom výberu mýtneho.
Pripravovanú blokádu dopravcov považuje minister dopravy za prejav ich nespokojnosti, že bude potrebné platiť za používanie diaľnic. Veľkí dopravcovia, tvrdí Vážny, s mýtom problémy nemajú, tie majú skôr malí prepravcovia. "Plne si to uvedomujem, ale neviem nájsť systém, ako vyňať malého dopravcu s jednou aviou zo systému. To neexistuje, urobili by sme diskriminačné podmienky. Aj v tomto prípade nás pozorne sleduje Európska komisia," dodal Vážny. Malí dopravcovia podľa neho budú musieť byť aktívnejší a hľadať viac práce, prípadne nejazdiť po spoplatnených cestách. Sadzby mýta môžu byť podľa ministra upravené až po určitom čase, najskôr však až po dvoch rokoch fungovania výberu mýta.
Jedným z cieľov mýta je podľa ministra dopravy spravodlivejšie spoplatnenie a odstránenie rozdielov pri využívaní železničnej dopravnej cesty a diaľnic. "Určite nie je mojím cieľom zlikvidovať žiadneho dopravcu, ani malého ani veľkého," dodal Vážny. Preprava tovarov by však mala byť podľa neho čo najviac presunutá na železnicu, lebo diaľnice sú intenzitou dopravy vyťažené aj na 80 až 100 %. Železnice sú v preprave nákladu vyťažené len na 25 až 40 %.
Vážny ďalej povedal, že zástupcovia spoločnosti SkyToll, a.s., ktorá bude výber mýta prevádzkovať, a Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia majú začiatkom budúceho týždňa rokovať v Národnej diaľničnej spoločnosti o kritizovanej výške poplatku za montáž palubnej jednotky do vozidiel pre výpočet mýta. Minister stále tvrdí, že 160,5 eura vrátane dane za montáž prístroja je premrštená cena. Ak nebude tento problém uspokojivo vyriešený, Vážny chce použiť iné možnosti, tie však nekonkretizoval.
SITA
Vážny zároveň ubezpečil, že elektronický výber mýta na Slovensku začne fungovať podľa plánu 1. januára 2010. "Úspešne prebehli v podstate všetky testy systému. Zápasíme s určitými problémami, ktoré súvisia s nabehnutím systému, s registráciou," povedal minister dopravy s tým, že ide o spravodlivé spoplatnenie podľa dĺžky prejdenej trasy. Dopravcovia si pre výber mýta doteraz zaregistrovali okolo 32 tisíc vozidiel.
Vážny považuje štrajk za legitímne právo, musí byť však právoplatne vyhlásený. Najmä malí a strední dopravcovia chcú protestnou akciou upozorniť na vysoké poplatky za výber mýta od začiatku roka 2010, ktoré sú výrazne vyššie oproti diaľničným známkam. Podľa denníka Sme požiadali listom premiéra Roberta Fica o zníženie mýtnych poplatkov.
"Scenár akéhokoľvek narábania so sadzbami nie je teraz možný," odmietol Vážny zníženie mýtnych poplatkov na najbližšie dva roky. Pripomenul, že vláda na poslednom tohtoročnom zasadnutí schválila nové nariadenie o sadzbách za používanie viac ako 2 tisíc kilometrov spoplatnených úsekov diaľnic, rýchlociest a ciest 1. triedy. Nariadenie nadobúda účinnosť 1. januára 2010 spolu so začiatkom výberu mýtneho.
Pripravovanú blokádu dopravcov považuje minister dopravy za prejav ich nespokojnosti, že bude potrebné platiť za používanie diaľnic. Veľkí dopravcovia, tvrdí Vážny, s mýtom problémy nemajú, tie majú skôr malí prepravcovia. "Plne si to uvedomujem, ale neviem nájsť systém, ako vyňať malého dopravcu s jednou aviou zo systému. To neexistuje, urobili by sme diskriminačné podmienky. Aj v tomto prípade nás pozorne sleduje Európska komisia," dodal Vážny. Malí dopravcovia podľa neho budú musieť byť aktívnejší a hľadať viac práce, prípadne nejazdiť po spoplatnených cestách. Sadzby mýta môžu byť podľa ministra upravené až po určitom čase, najskôr však až po dvoch rokoch fungovania výberu mýta.
Jedným z cieľov mýta je podľa ministra dopravy spravodlivejšie spoplatnenie a odstránenie rozdielov pri využívaní železničnej dopravnej cesty a diaľnic. "Určite nie je mojím cieľom zlikvidovať žiadneho dopravcu, ani malého ani veľkého," dodal Vážny. Preprava tovarov by však mala byť podľa neho čo najviac presunutá na železnicu, lebo diaľnice sú intenzitou dopravy vyťažené aj na 80 až 100 %. Železnice sú v preprave nákladu vyťažené len na 25 až 40 %.
Vážny ďalej povedal, že zástupcovia spoločnosti SkyToll, a.s., ktorá bude výber mýta prevádzkovať, a Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia majú začiatkom budúceho týždňa rokovať v Národnej diaľničnej spoločnosti o kritizovanej výške poplatku za montáž palubnej jednotky do vozidiel pre výpočet mýta. Minister stále tvrdí, že 160,5 eura vrátane dane za montáž prístroja je premrštená cena. Ak nebude tento problém uspokojivo vyriešený, Vážny chce použiť iné možnosti, tie však nekonkretizoval.
SITA