|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2010
Vážny pochybuje o plnohodnotnom ticketingu
Plnohodnotný ticketing v podobe vydávania lístkov z automatov namiesto platenia mýta pre tranzitnú cestnú nákladnú dopravu pravdepodobne nebude. Minister dopravy Ľubomír ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Plnohodnotný ticketing v podobe vydávania lístkov z automatov namiesto platenia mýta pre tranzitnú cestnú nákladnú dopravu pravdepodobne nebude. Minister dopravy Ľubomír Vážny o tom informoval po stredajšom rokovaní vlády s tým, že Európska komisia nepovažuje za celkom spravodlivý takýto spôsob úhrady za využitie spoplatnených úsekov. Minister si to však osobne nemyslí.
"Zatiaľ platí provizórny ticketing do konca marca a potom uvidíme," dodal Vážny. Terajší ručný lístkový predaj pre automobily, prechádzajúce cez Slovensko, by podľa neho mohol byť predĺžený, ale nebude. Zavedenie ticketingu od 12. januára pomohlo v prvom mesiaci roka urýchliť spočiatku zdĺhavé vybavovanie čakajúcich nákladných automobilov na hraničných priechodoch.
Ticketing považuje Európska komisia za zavedenie nového systému popri výbere mýta. Palubné jednotky na výpočet mýta preto majú používať všetci cestní dopravcovia, využívajúci spoplatnenú cestnú sieť. Teda aj tí, ktorí pri tranzite cez Slovensko jazdia na ticketing a nemusia mať vo vozidlách spomínané zariadenia.
Pri zavedení plnohodnotného ticketingu by bolo potrebných približne 20 automatov v hodnote zhruba 10 tis. eur za jeden.
Vážny sa zatiaľ nechcel bližšie vyjadrovať k možnosti prípadného navýšenia ceny za vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému. Momentálne nedokázal odhadnúť, či po ďalšom zvýšení spoplatnených mýtnych úsekov z pôvodných 826 na 1 700 v apríli môže byť prekročený ročný limit 400 mil. spracovaných mýtnych transakcií. Od ich počtu závisí výška ročnej platby Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) prevádzkovateľovi mýtneho systému SkyToll, a.s. "Nejde o 1 700 úsekov, ale o počet transakcií. Teraz neviem, či prekročia 400 miliónov ročne. To všetko budeme hodnotiť až v roku 2011, lebo je to na ročnej báze," dodal Vážny. V tomto roku by sa podľa neho ročná splátka nemala zvýšiť.
Presný termín opätovného platenia mýta na cestách prvej triedy minister dopravy ešte nechce prezradiť. "Už to viem, ale nemôžem povedať," dodal. Vážny má vo štvrtok rokovať so zástupcami autodopravcov, SkyTollu a NDS o zmenách v prevádzke mýta, napríklad o vydávaní faktúr s presnejšími údajmi o prejdených úsekoch.
SITA
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Plnohodnotný ticketing v podobe vydávania lístkov z automatov namiesto platenia mýta pre tranzitnú cestnú nákladnú dopravu pravdepodobne nebude. Minister dopravy Ľubomír Vážny o tom informoval po stredajšom rokovaní vlády s tým, že Európska komisia nepovažuje za celkom spravodlivý takýto spôsob úhrady za využitie spoplatnených úsekov. Minister si to však osobne nemyslí.
"Zatiaľ platí provizórny ticketing do konca marca a potom uvidíme," dodal Vážny. Terajší ručný lístkový predaj pre automobily, prechádzajúce cez Slovensko, by podľa neho mohol byť predĺžený, ale nebude. Zavedenie ticketingu od 12. januára pomohlo v prvom mesiaci roka urýchliť spočiatku zdĺhavé vybavovanie čakajúcich nákladných automobilov na hraničných priechodoch.
Ticketing považuje Európska komisia za zavedenie nového systému popri výbere mýta. Palubné jednotky na výpočet mýta preto majú používať všetci cestní dopravcovia, využívajúci spoplatnenú cestnú sieť. Teda aj tí, ktorí pri tranzite cez Slovensko jazdia na ticketing a nemusia mať vo vozidlách spomínané zariadenia.
Pri zavedení plnohodnotného ticketingu by bolo potrebných približne 20 automatov v hodnote zhruba 10 tis. eur za jeden.
Vážny sa zatiaľ nechcel bližšie vyjadrovať k možnosti prípadného navýšenia ceny za vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému. Momentálne nedokázal odhadnúť, či po ďalšom zvýšení spoplatnených mýtnych úsekov z pôvodných 826 na 1 700 v apríli môže byť prekročený ročný limit 400 mil. spracovaných mýtnych transakcií. Od ich počtu závisí výška ročnej platby Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) prevádzkovateľovi mýtneho systému SkyToll, a.s. "Nejde o 1 700 úsekov, ale o počet transakcií. Teraz neviem, či prekročia 400 miliónov ročne. To všetko budeme hodnotiť až v roku 2011, lebo je to na ročnej báze," dodal Vážny. V tomto roku by sa podľa neho ročná splátka nemala zvýšiť.
Presný termín opätovného platenia mýta na cestách prvej triedy minister dopravy ešte nechce prezradiť. "Už to viem, ale nemôžem povedať," dodal. Vážny má vo štvrtok rokovať so zástupcami autodopravcov, SkyTollu a NDS o zmenách v prevádzke mýta, napríklad o vydávaní faktúr s presnejšími údajmi o prejdených úsekoch.
SITA