|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2009
Vážny nepovažuje za nutné rokovať s DSS-kami o financovaní R1
Minister dopravy Ľubomír Vážny nepovažuje za potrebné rokovať s dôchodkovými správcovskými spoločnosťami (DSS) o ich spoluúčasti na financovaní úsekov rýchlostnej cesty R1. Víťazné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny nepovažuje za potrebné rokovať s dôchodkovými správcovskými spoločnosťami (DSS) o ich spoluúčasti na financovaní úsekov rýchlostnej cesty R1. Víťazné francúzsko-holandské konzorcium Vinci Concessions S.A. - ABN AMRO Highway B.V totiž podľa neho tvrdí, že má zabezpečené financovanie druhého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na 120 %. Minister dopravy po stredajšom zasadnutí vlády však pripustil, že iná situácia môže byť v prípade financovania prvého a tretieho balíka PPP na diaľnici D1.
"To je všetko ešte otvorené, ale DSS-ky nie sú bankou. Treba ešte vyriešiť niektoré otázniky, aby mohli vstupovať do takýchto projektov. Do týchto projektov na celom svete vstupujú len banky, ktoré majú svoje pravidlá hry a zákonné podmienky," pokračoval Vážny. Ak sa vyriešia tieto otázniky, vítané budú podľa neho aj prostriedky DSS-iek, ak to bude potrebné. Teraz je však ešte skoro o tom hovoriť. Vážny s DSS-kami zatiaľ nechce rokovať o podpore PPP projektov. Rokovať by začal až potom, keby úspešné konzorcium malo problém s financovaním.
Uverejnenie návrhu koncesnej zmluvy pre R1 ešte pred podpisom Vážny zdôvodnil tým, že na rozdiel od Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá je obchodnou spoločnosťou, je ministerstvo dopravy štátny orgán a plne podlieha zákonu o slobodnom prístupe k informáciám. "Niektoré informácie sú tam možno citlivé a v niektorých podobách zverejnenie tejto zmluvy môže zaváňať tým, že siahame na autorské práva. Cez to všetko som sa rozhodol, aby som nepočúval stále útoky, že chcem niečo utajovať, zverejniť túto zmluvu," dodal Vážny. Minister dopravy podľa vlastných slov nemal problém zverejniť ani zmluvu o mýte, ktorá bola napokon uverejnená bez ponuky víťazného konzorcia po dvoch mesiacoch od podpísania. A až na tlak premiéra, ktorý takisto nechcel počúvať kritiku, razantnejšie prikázali NDS, aby uverejnila zmluvu o mýte.
Vláda vyslovila na stredajšom zasadnutí súhlas s návrhom Vážneho na uzavretie koncesnej zmluvy pre R1. Víťazné konzorcium v tendri na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Počas 30 rokov trvania koncesie na R1 má byť zo štátneho rozpočtu postupne vyplatená koncesionárovi celková suma 3,465 mld. €. Vážny plánuje podpísať koncesnú zmluvu pre R1 v pondelok 16. marca.
SITA
"To je všetko ešte otvorené, ale DSS-ky nie sú bankou. Treba ešte vyriešiť niektoré otázniky, aby mohli vstupovať do takýchto projektov. Do týchto projektov na celom svete vstupujú len banky, ktoré majú svoje pravidlá hry a zákonné podmienky," pokračoval Vážny. Ak sa vyriešia tieto otázniky, vítané budú podľa neho aj prostriedky DSS-iek, ak to bude potrebné. Teraz je však ešte skoro o tom hovoriť. Vážny s DSS-kami zatiaľ nechce rokovať o podpore PPP projektov. Rokovať by začal až potom, keby úspešné konzorcium malo problém s financovaním.
Uverejnenie návrhu koncesnej zmluvy pre R1 ešte pred podpisom Vážny zdôvodnil tým, že na rozdiel od Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ktorá je obchodnou spoločnosťou, je ministerstvo dopravy štátny orgán a plne podlieha zákonu o slobodnom prístupe k informáciám. "Niektoré informácie sú tam možno citlivé a v niektorých podobách zverejnenie tejto zmluvy môže zaváňať tým, že siahame na autorské práva. Cez to všetko som sa rozhodol, aby som nepočúval stále útoky, že chcem niečo utajovať, zverejniť túto zmluvu," dodal Vážny. Minister dopravy podľa vlastných slov nemal problém zverejniť ani zmluvu o mýte, ktorá bola napokon uverejnená bez ponuky víťazného konzorcia po dvoch mesiacoch od podpísania. A až na tlak premiéra, ktorý takisto nechcel počúvať kritiku, razantnejšie prikázali NDS, aby uverejnila zmluvu o mýte.
Vláda vyslovila na stredajšom zasadnutí súhlas s návrhom Vážneho na uzavretie koncesnej zmluvy pre R1. Víťazné konzorcium v tendri na výstavbu a prevádzku vybraných úsekov R1 predložilo ponuku vo výške 1,503 mld. €. Počas 30 rokov trvania koncesie na R1 má byť zo štátneho rozpočtu postupne vyplatená koncesionárovi celková suma 3,465 mld. €. Vážny plánuje podpísať koncesnú zmluvu pre R1 v pondelok 16. marca.
SITA