Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. marca 2010

Vážny navrhuje dodatok k zmluve pre 1. balík PPP



Koncesná zmluva pre projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov bude ...



Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Richard Nemec

BRATISLAVA 3. marca (WEBNOVINY) - Koncesná zmluva pre projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov bude rozšírená o tretí dodatok. Minister dopravy Ľubomír Vážny navrhuje vláde schváliť tretí dodatok koncesnej zmluvy pre 1. balík projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) s odporúčaním ministerstva financií. Ministerstvo dopravy a koncesionárska spoločnosť Slovenské diaľnice, a.s. sa dohodli na posunutí účinnosti koncesnej zmluvy, resp. finančného uzavretia projektu do 30. apríla, keďže v pôvodnom predpokladanom termíne do 15. februára sa to nepodarilo.

Tretí dodatok zároveň rozšíri rozsah prípravných prác o druhú fázu s nákladmi 23,8 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Prvá časť prípravných prác za 17,85 mil. eur začala vlani v októbri. Prípravné práce na úsekoch D1 Dubná Skala - Turany - Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia tak môžu spolu stáť 41,65 mil. eur spolu s daňou. Štát uhradí cenu prípravných prác len v prípade, ak v uvedenom termíne nebude zabezpečené financovanie projektu a koncesná zmluva bude ukončená pred nadobudnutím účinnosti. Ak bude projekt finančne uzavretý v stanovenom termíne, prípravné práce budú súčasťou koncesnej zmluvy a zaplatí ich koncesionár.

Posunutie termínu, dokedy má koncesionár získať od bánk financie na diaľnicu, minister dopravy 10. februára zdôvodnil najmä enviroproblémami v súvislosti s novelou zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie. Prijatie novely si vyžiadala Európska komisia pre doterajšiu diskrimináciu fyzických osôb pri vyjadrovaní k vplyvu stavieb na prírodné okolie. Ak by novela nebola prijatá, v budúcnosti by hrozilo zastavenie čerpania eurofondov aj realizácie PPP projektov. Za ďalší dôvod časového sklzu minister označil pripravovanú zmenu zákona o verejnom obstarávaní. Nemyslí si, že by na odloženie termínu mali vplyv rokovania o úvere Európskej investičnej banky (EIB), tá by mala na diaľničný projekt poskytnúť 1 mld. eur. Pripustil však, že EIB čaká s úverom na vyjadrenie Európskej komisie o poskytnutí štátnej záruky pre koncesionára na úver do výšky 700 mil. eur.

Povolenia na predčasné užívanie pre úseky Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia by mali byť vydané od októbra 2011 do júla 2013. Ministerstvo dopravy a Slovenské diaľnice uzavreli koncesnú zmluvu 15. apríla 2009, prvý dodatok k zmluve podpísali vlani 20. mája a druhý dodatok 23. septembra. Spoločnosť Slovenské diaľnice založilo medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publiscs SA. Členmi konzorcia, ktoré v tendri na získanie 30-ročnej koncesie navrhlo ponuku vo výške 3,3 mld. eur, sú aj firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-SK, a.s. Žilina. Štát by mal koncesionárovi po výstavbe úsekov D1 počas trvania koncesie postupne vyplatiť vzhľadom na vývoj ceny peňazí približne 7,8 mld. eur.

SITA

   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Vážny chce uzavrieť zmluvu pre 3. balík PPP o mesiac (9. 11. 2009)
 Slovensko uzatvorilo prvý PPP projekt v histórii (28. 8. 2009)
 Pre PPP projekty sa má meniť zákon o verejnom obstarávaní (24. 6. 2009)
 PPP projekty majú prioritu, tvrdia ministri (3. 6. 2009)
 Vážny tají, kto predložil jedinú ponuku v 3. balíku PPP (13. 5. 2009)
 Finančná kríza výrazne zasiahla aj prípravu PPP projektov (18. 2. 2009)
 Konzorcium s Doprastavom a Váhostavom uspelo v 1. balíku PPP (18. 2. 2009)
 Ponuku v prvom balíku PPP projektov podali dve konzorciá (4. 2. 2009)



nasledujúci článok >>
Vláda schválila Dunajskú stratégiu
<< predchádzajúci článok
Fico: Žalobu na Interblue Group treba podať