|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. januára 2010
VÁŽNY: Mýto začalo veľmi dobre, sú aj nedostatky
Systém elektronického výberu mýta bol podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho začiatkom roka zavedený veľmi dobre, ale nie bez nedostatkov. Priznal, že za viaceré problémy, ktoré sa po ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. januára (WEBNOVINY) - Systém elektronického výberu mýta bol podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho začiatkom roka zavedený veľmi dobre, ale nie bez nedostatkov. Priznal, že za viaceré problémy, ktoré sa po sprevádzkovaní mýta objavili, bol v niektorých momentoch nahnevaný na prevádzkovateľa mýtneho systému, spoločnosť SkyToll, a.s. aj na jeho správcu Národnú diaľničnú spoločnosť. "Sú to všetko veci riešiteľné, ktoré sa nedajú predvídať a ktorých riešenie nám prinesie až aplikačná prax," povedal Vážny.
Napriek problémom, ktoré sprevádza fungovanie mýtneho systému, nepovažuje minister dopravy za nutné vyvodiť kvôli tomu osobnú zodpovednosť ani voči sebe ani diaľničnej spoločnosti, ktorá pred rokom podpísala so SkyToll-om zmluvu o vybudovaní a prevádzkovaní služby elektronického výberu mýta. Pri fungovaní mýtneho systému sa podľa ministra dopravy vyskytlo okolo sedem - osem rôznych problémov, najmä v súvislosti s nemožnosťou používania platobných kariet, čo je vecou ich vydavateľov. Problémy dopravcov podľa neho spôsobuje aj nevhodné používanie palubných jednotiek v automobiloch, pričom nefunkčných by malo byť len okolo 180 prístrojov.
Za pomalé vybavovanie dopravcov pri registrácii do mýtneho systému na hraničných priechodoch, najmä vo Svrčinovci, kde sa vytvorila takmer trojkilometrová kolóna viac ako sto kamiónov, si môžu podľa Vážneho prepravcovia najmä sami. Označil to za daň za to, že si najmä zahraniční dopravcovia zanedbali svoju povinnosť včas sa zaregistrovať do mýtneho systému, a to napriek tomu, že SkyToll zorganizoval informačnú kampaň aj pre zahraničných dopravcov. Vážny predpokladá, že po očakávanom nápore zahraničných dopravcov na budúci týždeň by sa mala situácia na hraničných priechodoch neskôr zlepšiť.
Ministerstvo dopravy zvažuje zavedenie v krátkom čase ticket systému formou platenia cez automaty pre tranzitné nákladné vozidlá, čo by mohlo urýchliť vybavovanie prepravcov na hraniciach. Ticketový systém by mal byť zavedený na základe uzatvorenia dodatku k zmluve so SkyToll-om bez vypísania súťaže, aj keď s tým súťažné podklady v mýtnom tendri nepočítali. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vo štvrtok opätovne vyzvalo rezort dopravy a diaľničnú spoločnosť spustiť ticketový systém platenia za spoplatnené úseky diaľnic, rýchlociest a ciest prvej triedy. Vážny zároveň vytvoril pracovnú skupinu, ktorá bude monitorovať fungovanie mýtneho systému.
Vážny nesúhlasí s kritikou ČESMAD-u, že mýtny poriadok nie je v súlade so zákonom o výbere mýta, podľa ktorého sa má platiť za skutočne prejazdené vzdialenosti, a nie za úseky bez ohľadu na vzdialenosť. Mýtny poriadok nie je podľa Vážneho v rozpore s mýtnym zákonom, len ho dopĺňa. Za niekoľko týždňov by malo byť podľa ministra dopravy prehodnotené spoplatnené úseky na kratšie trate, aby vodiči mohli platiť za skutočne prejazdené kilometre.
SITA
Napriek problémom, ktoré sprevádza fungovanie mýtneho systému, nepovažuje minister dopravy za nutné vyvodiť kvôli tomu osobnú zodpovednosť ani voči sebe ani diaľničnej spoločnosti, ktorá pred rokom podpísala so SkyToll-om zmluvu o vybudovaní a prevádzkovaní služby elektronického výberu mýta. Pri fungovaní mýtneho systému sa podľa ministra dopravy vyskytlo okolo sedem - osem rôznych problémov, najmä v súvislosti s nemožnosťou používania platobných kariet, čo je vecou ich vydavateľov. Problémy dopravcov podľa neho spôsobuje aj nevhodné používanie palubných jednotiek v automobiloch, pričom nefunkčných by malo byť len okolo 180 prístrojov.
Za pomalé vybavovanie dopravcov pri registrácii do mýtneho systému na hraničných priechodoch, najmä vo Svrčinovci, kde sa vytvorila takmer trojkilometrová kolóna viac ako sto kamiónov, si môžu podľa Vážneho prepravcovia najmä sami. Označil to za daň za to, že si najmä zahraniční dopravcovia zanedbali svoju povinnosť včas sa zaregistrovať do mýtneho systému, a to napriek tomu, že SkyToll zorganizoval informačnú kampaň aj pre zahraničných dopravcov. Vážny predpokladá, že po očakávanom nápore zahraničných dopravcov na budúci týždeň by sa mala situácia na hraničných priechodoch neskôr zlepšiť.
Ministerstvo dopravy zvažuje zavedenie v krátkom čase ticket systému formou platenia cez automaty pre tranzitné nákladné vozidlá, čo by mohlo urýchliť vybavovanie prepravcov na hraniciach. Ticketový systém by mal byť zavedený na základe uzatvorenia dodatku k zmluve so SkyToll-om bez vypísania súťaže, aj keď s tým súťažné podklady v mýtnom tendri nepočítali. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia vo štvrtok opätovne vyzvalo rezort dopravy a diaľničnú spoločnosť spustiť ticketový systém platenia za spoplatnené úseky diaľnic, rýchlociest a ciest prvej triedy. Vážny zároveň vytvoril pracovnú skupinu, ktorá bude monitorovať fungovanie mýtneho systému.
Vážny nesúhlasí s kritikou ČESMAD-u, že mýtny poriadok nie je v súlade so zákonom o výbere mýta, podľa ktorého sa má platiť za skutočne prejazdené vzdialenosti, a nie za úseky bez ohľadu na vzdialenosť. Mýtny poriadok nie je podľa Vážneho v rozpore s mýtnym zákonom, len ho dopĺňa. Za niekoľko týždňov by malo byť podľa ministra dopravy prehodnotené spoplatnené úseky na kratšie trate, aby vodiči mohli platiť za skutočne prejazdené kilometre.
SITA