|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júla 2010
VÁŽNY: Je hlúpe predať podiel Carga a letiska
Odchádzajúci minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) považuje za absolútnu hlúposť zámer budúcej stredopravej vládnej koalície, aby prípadní strategickí investori ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 7. júla (WEBNOVINY- Odchádzajúci minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) považuje za absolútnu hlúposť zámer budúcej stredopravej vládnej koalície, aby prípadní strategickí investori získali napríklad v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. či v spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. menšinový podiel aj s právom na ich riadenie.
"Vznikne taká hlúposť, že bude tam minoritný akcionár, ale s rozhodujúcimi právomocami. Zdá sa mi, že je lepšie predať 100 % ako predať iba 49 % a všetky rozhodujúce právomoci nechať na investora," povedal Vážny po stredajšom zasadnutí dosluhujúcej vlády. Minister dopravy v tejto súvislosti uviedol ako príklad, keď niekto prenajme 49 % svojej záhrady, bude v nej robiť, ale úrodu zoberie na konci roka niekto iný. Hodnota majetku bratislavského letiska za štyri roky podľa Vážneho vzrástla o budovu terminálu a Carga klesla. "Cargo sa musí vysporiadať s dlhom voči štátu (166 mil. eur) a poklesol aj objem prepráv, ktorý teraz mierne stúpa a mohol by ďalej rásť," dodal Vážny.
Český železničný nákladný prepravca ČD Cargo a slovenské Cargo by mohli podľa ministra dopravy spolu efektívne fungovať. "Rozvíjali sme aj túto tému, pretože je prípustnosť rečová a technologická medzi oboma Cargami. Dalo by sa povedať, že by to mohlo zmysluplne fungovať v globalizovanom železničnom svete. Má to svoj význam," myslí si Vážny.
Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu plánovala na konci svojho funkčného obdobia predať celý podiel štátu v Cargu a dve tretiny podielu na bratislavskom letisku, ich privatizáciu však nedotiahla do konca. Nasledujúca vláda Roberta Fica v roku 2006 zastavila nielen predaj oboch spoločností, ale aj privatizáciu všeobecne.
Budúci štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký (KDH) vyslovil predpoklad, že v Cargu a na letisku by investor nemal získať majoritu, ale mal by mať manažérske právomoci, čiže majoritu v predstavenstvách. "Ponuky by odzrkadľovali prevládajúce hospodárske a ekonomické skutočnosti. Z letiska odišli cestujúci a z koľajníc tovar, preto si myslím, že cena by bola nižšia," povedal Roman Čmelík z investičnej banky Wood and Company v stredajšom vydaní HN o možnom vstupe strategických investorov do oboch spoločností.
SITA
"Vznikne taká hlúposť, že bude tam minoritný akcionár, ale s rozhodujúcimi právomocami. Zdá sa mi, že je lepšie predať 100 % ako predať iba 49 % a všetky rozhodujúce právomoci nechať na investora," povedal Vážny po stredajšom zasadnutí dosluhujúcej vlády. Minister dopravy v tejto súvislosti uviedol ako príklad, keď niekto prenajme 49 % svojej záhrady, bude v nej robiť, ale úrodu zoberie na konci roka niekto iný. Hodnota majetku bratislavského letiska za štyri roky podľa Vážneho vzrástla o budovu terminálu a Carga klesla. "Cargo sa musí vysporiadať s dlhom voči štátu (166 mil. eur) a poklesol aj objem prepráv, ktorý teraz mierne stúpa a mohol by ďalej rásť," dodal Vážny.
Český železničný nákladný prepravca ČD Cargo a slovenské Cargo by mohli podľa ministra dopravy spolu efektívne fungovať. "Rozvíjali sme aj túto tému, pretože je prípustnosť rečová a technologická medzi oboma Cargami. Dalo by sa povedať, že by to mohlo zmysluplne fungovať v globalizovanom železničnom svete. Má to svoj význam," myslí si Vážny.
Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu plánovala na konci svojho funkčného obdobia predať celý podiel štátu v Cargu a dve tretiny podielu na bratislavskom letisku, ich privatizáciu však nedotiahla do konca. Nasledujúca vláda Roberta Fica v roku 2006 zastavila nielen predaj oboch spoločností, ale aj privatizáciu všeobecne.
Budúci štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Hudacký (KDH) vyslovil predpoklad, že v Cargu a na letisku by investor nemal získať majoritu, ale mal by mať manažérske právomoci, čiže majoritu v predstavenstvách. "Ponuky by odzrkadľovali prevládajúce hospodárske a ekonomické skutočnosti. Z letiska odišli cestujúci a z koľajníc tovar, preto si myslím, že cena by bola nižšia," povedal Roman Čmelík z investičnej banky Wood and Company v stredajšom vydaní HN o možnom vstupe strategických investorov do oboch spoločností.
SITA