|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2010
VÁŽNY: Diaľnice za Fica boli o 40 % prelacnené
Diaľničné úseky, ktoré sa stavali za vlády Roberta Fica, sú podľa exministra dopravy Ľubomíra Vážneho o 40 % "prelacnené" oproti tým, ktoré zrealizovala ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Diaľničné úseky, ktoré sa stavali za vlády Roberta Fica, sú podľa exministra dopravy Ľubomíra Vážneho o 40 % "prelacnené" oproti tým, ktoré zrealizovala predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu. "Porovnávajte naše diaľnice s tými perlami, ktoré ste realizovali vy," odkázal súčasnej vláde. V rozprave k programovému vyhláseniu vlády uviedol, že príchodom novej vlády je harmonogram spojenia Bratislavy a Košíc v nedohľadne. "Kým táto vláda formuluje do programového vyhlásenia poučky o zlacnení, koncesionár chystá manévre na odstúpenie od projektu, vyčíslenie rozpracovanej produkcie a hromadné prepúšťanie ľudí," upozornil poslanec Vážny.
Pozastavil sa tiež pri tom, že nová vláda chce vybudovať nadštandardné cestné spojenie Bratislavy a Košíc. Podľa neho nemá vláda ani toľko odvahy, aby povedala, čo chce urobiť. "Nadštandard môže znamenať napríklad cestu pre konský povoz a ten nadštandard tu už teraz máme," povedal exminister. Ak podľa neho nebude súčasná vláda oblasť dopravy akcelerovať, bude to mať fatálny dopad na slovenské hospodárstvo. Vážny si myslí, že súčasná vláda bude len štatistom pri odovzdávaní investičných akcií, ktoré boli rozostavané ešte za predchádzajúcej vlády Roberta Fica. "Vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest sa začína doba temna," upozornil.
V súvislosti s cieľom využiť prostriedky z druhého dôchodkového piliera na výstavbu diaľnic exminister dopravy uviedol, že možné bude použiť len približne 10 % prostriedkov v druhom pilieri, teda len 300 mil. eur. Táto suma však podľa neho vystačí len na jeden úsek výstavby diaľnic. "Finančné prostriedky sú umiestnené, investične viazané a nie sú voľne disponovateľné," povedal Vážny o trojmiliardových penzijných úsporách v druhom pilieri. Spýtal sa, prečo majú byť ostatné subjekty finančného trhu diskriminované tým, že nemôžu poskytnúť prostriedky na výstavbu diaľnic. "Robte aj na tom, ale nie je to taký všeliek, ako uvádzate," povedal k využitiu penzijných úspor v kapitalizačnom pilieri na výstavbu diaľnic.
SITA
Pozastavil sa tiež pri tom, že nová vláda chce vybudovať nadštandardné cestné spojenie Bratislavy a Košíc. Podľa neho nemá vláda ani toľko odvahy, aby povedala, čo chce urobiť. "Nadštandard môže znamenať napríklad cestu pre konský povoz a ten nadštandard tu už teraz máme," povedal exminister. Ak podľa neho nebude súčasná vláda oblasť dopravy akcelerovať, bude to mať fatálny dopad na slovenské hospodárstvo. Vážny si myslí, že súčasná vláda bude len štatistom pri odovzdávaní investičných akcií, ktoré boli rozostavané ešte za predchádzajúcej vlády Roberta Fica. "Vo výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest sa začína doba temna," upozornil.
V súvislosti s cieľom využiť prostriedky z druhého dôchodkového piliera na výstavbu diaľnic exminister dopravy uviedol, že možné bude použiť len približne 10 % prostriedkov v druhom pilieri, teda len 300 mil. eur. Táto suma však podľa neho vystačí len na jeden úsek výstavby diaľnic. "Finančné prostriedky sú umiestnené, investične viazané a nie sú voľne disponovateľné," povedal Vážny o trojmiliardových penzijných úsporách v druhom pilieri. Spýtal sa, prečo majú byť ostatné subjekty finančného trhu diskriminované tým, že nemôžu poskytnúť prostriedky na výstavbu diaľnic. "Robte aj na tom, ale nie je to taký všeliek, ako uvádzate," povedal k využitiu penzijných úspor v kapitalizačnom pilieri na výstavbu diaľnic.
SITA