|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2009
Vážny chce uzavrieť zmluvu pre 3. balík PPP o mesiac
Koncesná zmluva pre meškajúci posledný tretí projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom by mala byť podpísaná približne v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. novembra (WEBNOVINY) - Koncesná zmluva pre meškajúci posledný tretí projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom by mala byť podpísaná približne v polovici decembra tohto roka. Ako v pondelok uviedol minister dopravy Lubomír Vážny, predtým musí návrh koncesnej zmluvy ešte schváliť vláda. To je však podmienené aj účasťou Európskej investičnej banky (EIB) na financovaní časti projektu. Po schválení koncesnej zmluvy vo vláde a jej podpísaní sa majú začať prípravné práce na stavbe diaľnice. Financovanie tretieho diaľničného projektu zo súkromných peňazí by malo byť podľa ministra dopravy zabezpečené v prvom polroku 2010. Účasť Európskej investičnej banky by mala dosiahnuť opäť okolo 1 mld. eur.
"Komunikujeme s Európskou investičnou bankou, ktorá vzniesla ešte nejaké požiadavky na podporu svojej angažovanosti v tomto projekte, proces sa predĺžil o dva - tri týždne," povedal ďalej Vážny. Ak by sa uvedená banka na čiastočnom financovaní diaľničného projektu nezúčastnila, muselo by byť zmenené celé jeho finančné portfólio. Banka má zatiaľ záujem o podporu projektu, potrebuje však predložiť ešte nejaké doklady. Tretí diaľničný balík majú podľa Vážneho financovať iné banky ako v prípade prvého balíka pre stavbu a prevádzku D1 medzi Žilinou a Martinom.
Vyhodnocovacia komisia ministerstva dopravy pre 3. projekt PPP schválila v júli tohto roka jedinú predloženú ponuku medzinárodného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu sú aj firmy Alpine Bau GmbH, FCC Construcción S.A. a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. Ministerstvo dopravy v súčasnosti rokuje s vybraným uchádzačom o finančných, právnych a technických otázkach pred podpísaním koncesnej zmluvy. Investičné náklady v treťom balíku PPP by mali podľa neoficiálnych informácií predstavovať okolo 2 mld. eur. Vzhľadom na finančnú krízu a obmedzené zdroje bánk, ako aj prípravu prvého a druhé balíka PPP Vážny na jar požiadal premiéra Roberta Fica o odloženie výberu koncesionára pre tretí projekt PPP na jún tohto roka.
Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady pôvodne predstavovali 1,328 mld. eur bez dane.
Pokiaľ ide o prvý balík PPP, pre ktorý je termín finančného uzatvorenia 15. februára 2010, ministerstvo dopravy rokuje s bankami. "Tam je problém. Koncesionár nám avizoval, že angažujúce sa banky hovoria, že veľmi radi do toho idú, ale ich úverová kapacita pre rok 2009 je už prakticky vyčerpaná. A účtovné knihy otvoria v roku 2010," dodal Vážny.
SITA
"Komunikujeme s Európskou investičnou bankou, ktorá vzniesla ešte nejaké požiadavky na podporu svojej angažovanosti v tomto projekte, proces sa predĺžil o dva - tri týždne," povedal ďalej Vážny. Ak by sa uvedená banka na čiastočnom financovaní diaľničného projektu nezúčastnila, muselo by byť zmenené celé jeho finančné portfólio. Banka má zatiaľ záujem o podporu projektu, potrebuje však predložiť ešte nejaké doklady. Tretí diaľničný balík majú podľa Vážneho financovať iné banky ako v prípade prvého balíka pre stavbu a prevádzku D1 medzi Žilinou a Martinom.
Vyhodnocovacia komisia ministerstva dopravy pre 3. projekt PPP schválila v júli tohto roka jedinú predloženú ponuku medzinárodného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu sú aj firmy Alpine Bau GmbH, FCC Construcción S.A. a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. Ministerstvo dopravy v súčasnosti rokuje s vybraným uchádzačom o finančných, právnych a technických otázkach pred podpísaním koncesnej zmluvy. Investičné náklady v treťom balíku PPP by mali podľa neoficiálnych informácií predstavovať okolo 2 mld. eur. Vzhľadom na finančnú krízu a obmedzené zdroje bánk, ako aj prípravu prvého a druhé balíka PPP Vážny na jar požiadal premiéra Roberta Fica o odloženie výberu koncesionára pre tretí projekt PPP na jún tohto roka.
Tretí balík PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady pôvodne predstavovali 1,328 mld. eur bez dane.
Pokiaľ ide o prvý balík PPP, pre ktorý je termín finančného uzatvorenia 15. februára 2010, ministerstvo dopravy rokuje s bankami. "Tam je problém. Koncesionár nám avizoval, že angažujúce sa banky hovoria, že veľmi radi do toho idú, ale ich úverová kapacita pre rok 2009 je už prakticky vyčerpaná. A účtovné knihy otvoria v roku 2010," dodal Vážny.
SITA
Súvisiace články:
Slovensko uzatvorilo prvý PPP projekt v histórii (28. 8. 2009)
Pre PPP projekty sa má meniť zákon o verejnom obstarávaní (24. 6. 2009)
PPP projekty majú prioritu, tvrdia ministri (3. 6. 2009)
Vážny tají, kto predložil jedinú ponuku v 3. balíku PPP (13. 5. 2009)
Finančná kríza výrazne zasiahla aj prípravu PPP projektov (18. 2. 2009)
Konzorcium s Doprastavom a Váhostavom uspelo v 1. balíku PPP (18. 2. 2009)
Ponuku v prvom balíku PPP projektov podali dve konzorciá (4. 2. 2009)
PPP projekty sú podľa Počiatka dobrou možnosťou stimulácie (4. 2. 2009)