|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. októbra 2009
Vážny chce projekt PPP využiť aj pri stavbe diaľnice D4
Minister dopravy Ľubomír Vážny zvažuje postaviť diaľnicu D4 okolo Bratislavy tiež zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva. Podľa neho to bude aktuálne vtedy, keď bude ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. októbra (WEBNOVINY) - Minister dopravy Ľubomír Vážny zvažuje postaviť diaľnicu D4 okolo Bratislavy tiež zo súkromných zdrojov cez projekt verejno-súkromného partnerstva. Podľa neho to bude aktuálne vtedy, keď bude známa štúdia vplyvu uvedenej stavby na životné prostredie (EIA) a bude možné začať projektovanie. Ako minister Vážny povedal pre agentúru SITA po utorkovom HN Clube, rezort dopravy má ambíciu dotiahnuť dokumentáciu pre územné rozhodnutie, vrátane jeho zabezpečenia. "Od momentu, kedy dostaneme od ministerstva životného prostredia záverečné stanovisko EIA, nám to bude trvať zhruba rok a pol. Potom by sme mohli začať realizovať projekt PPP," dodal Vážny. Minister dopravy nevedel povedať, kedy by malo byť známe stanovisko ministerstva životného prostredia k projektu výstavby D4, na ktoré čaká už rok. Výber koncesionára cez tender by trval asi pol roka.
Výstavba tzv. nultého diaľničného obchvatu Bratislavy po D4 v dĺžke 47 kilometrov by mala podľa odhadov stáť do 2,3 mld. eur. "Keď to pôjde všetko, ako chceme, stavba začne v roku 2012. Verím, že finančné trhy už budú ustálené a bude dostatok peňazí cez finančné inštitúcie, aby financovali tento projekt," zdôvodnil Vážny, prečo chce aj D4 stavať zo súkromných prostriedkov cez PPP projekt. Príprava troch balíkov na výstavbu úsekov D1 a rýchlostnej cesty R1 totiž sprevádzali veľké ťažkosti so zabezpečením financovania projektov. Vážny dodal, že najprv musí mať v ruke územné rozhodnutie a potom sa rozhodne, či bude D4 postavená ako PPP projekt alebo štandardným spôsobom financovania.
SITA
Výstavba tzv. nultého diaľničného obchvatu Bratislavy po D4 v dĺžke 47 kilometrov by mala podľa odhadov stáť do 2,3 mld. eur. "Keď to pôjde všetko, ako chceme, stavba začne v roku 2012. Verím, že finančné trhy už budú ustálené a bude dostatok peňazí cez finančné inštitúcie, aby financovali tento projekt," zdôvodnil Vážny, prečo chce aj D4 stavať zo súkromných prostriedkov cez PPP projekt. Príprava troch balíkov na výstavbu úsekov D1 a rýchlostnej cesty R1 totiž sprevádzali veľké ťažkosti so zabezpečením financovania projektov. Vážny dodal, že najprv musí mať v ruke územné rozhodnutie a potom sa rozhodne, či bude D4 postavená ako PPP projekt alebo štandardným spôsobom financovania.
SITA