|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. júna 2011
VÁŽNY: Cargo umelo zhoršuje výsledky, aby sa lacno predalo
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. podľa poslanca ...
Zdieľať
Zľava: Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií Ján Figeľ a poslanec NR SR za stranu Smer-SD Ľubomír VážnyFoto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 1. júna (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. podľa poslanca parlamentu Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) umelo zhoršuje svoje hospodárenie s cieľom jej následného lacného predaja. Exminister dopravy na brífingu v stredu ďalej informoval, že predbežne vie, kto by mohol Cargo získať , ale zatiaľ to nemá potvrdené. Vážny tvrdí, že ak nákladný železničný prepravca uvoľní v tomto roku plánovaných 2 tis. pracovníkov, nedokáže v budúcnosti zabezpečiť očakávané zvyšovanie výkonov ani svoje základné funkcie. Opozičný poslanec spolu s bývalým generálnym riaditeľom Carga Matejom Augustínom odmietajú kritiku od súčasného vedenia rezortu dopravy, že spoločnosť bola počas vlády Roberta Fica devastovaná.
"Ako bude Cargo schopné poskytovať výkony, ktoré pred ním sú? Je to hlúpy matematický výpočet. Je to ďaleko od toho, čo sľubovala predsedníčka vlády, že nebudú to žiadne kruté zásahy a že to bude komplexné prierezové riešenie na základe projektu revitalizácie železníc," vyhlásil Vážny v súvislosti s prepúšťaním v Cargu. Bývalý minister dopravy považuje za klamstvo tvrdenie, že zadlžené Cargo nedokáže v budúcnosti fungovať. Podľa neho spoločnosť dokáže za necelé dva roky splatiť štátnu návratný finančnú výpomoc vo výške 166 mil. eur, ktorú jej bývalá vláda schválila v roku 2009 na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy.
Vážny žiada ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) o odpoveď
Zníženie ceny pre dopravcov za používanie železničnej infraštruktúry od začiatku tohto roka umožnila podľa Vážneho Ficova vláda schválením zákona o doprave na dráhach. "Cena za dopravnú cestu v roku 2010 bola 10,2 eura na vlakokilometer. Vplyvom zákona, ktorý sme pripravili a schválili v Národnej rade my, v roku 2011 dosiahla cena za vlakokilometer 4,9 eura," dodal Vážny. Cargo by tak malo na nižších poplatkoch v tomto roku ušetriť 68 mil. eur. Vážny žiada ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) o odpoveď, kde sa stratilo spolu takmer 100 mil. eur, keďže minister nedávno tvrdil, že v Cargu sa podarilo ušetriť viac ako 30 mil. eur.
Exminister dopravy sa pozastavil nad výsledkami Carga v minulom roku. Za zvláštne označil napríklad to, že prevádzkové výnosy spoločnosti v druhom polroku 2010 vzrástli o 3,5 mil. eur, no prevádzkové náklady sa zvýšili o takmer 22 mil. eur. Cargo podľa neho dosiahlo v prvej polovici vlaňajška prevádzkový zisk skoro 300 tis. eur a v druhom polroku prevádzková strata presiahla 18 mil. eur. Celková strata spoločnosti v prvom polroku minulého roka dosiahla 36,4 mil. eur, avšak v druhom polroku uplynulého roka sa zvýšila na 84,9 mil. eur. "Už na prvý pohľad je každému zrejmé, že v prezentovaní reálnych výsledkov Carga nie je niečo v poriadku. Pýtam sa teda predsedníčky vlády a súčasného vedenia Carga, ako je možné vyrobiť za tak krátke obdobie stratu takmer 85 mil. eur, pričom všade neustále počúvame, že revitalizácia železničných spoločností sa uberá správnym smerom," vyhlásil ďalej Vážny. Zároveň žiada o okamžité vysvetlenie prečo a ako tento stav nastal.
"Ako bude Cargo schopné poskytovať výkony, ktoré pred ním sú? Je to hlúpy matematický výpočet. Je to ďaleko od toho, čo sľubovala predsedníčka vlády, že nebudú to žiadne kruté zásahy a že to bude komplexné prierezové riešenie na základe projektu revitalizácie železníc," vyhlásil Vážny v súvislosti s prepúšťaním v Cargu. Bývalý minister dopravy považuje za klamstvo tvrdenie, že zadlžené Cargo nedokáže v budúcnosti fungovať. Podľa neho spoločnosť dokáže za necelé dva roky splatiť štátnu návratný finančnú výpomoc vo výške 166 mil. eur, ktorú jej bývalá vláda schválila v roku 2009 na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy.
Vážny žiada ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) o odpoveď
Zníženie ceny pre dopravcov za používanie železničnej infraštruktúry od začiatku tohto roka umožnila podľa Vážneho Ficova vláda schválením zákona o doprave na dráhach. "Cena za dopravnú cestu v roku 2010 bola 10,2 eura na vlakokilometer. Vplyvom zákona, ktorý sme pripravili a schválili v Národnej rade my, v roku 2011 dosiahla cena za vlakokilometer 4,9 eura," dodal Vážny. Cargo by tak malo na nižších poplatkoch v tomto roku ušetriť 68 mil. eur. Vážny žiada ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) o odpoveď, kde sa stratilo spolu takmer 100 mil. eur, keďže minister nedávno tvrdil, že v Cargu sa podarilo ušetriť viac ako 30 mil. eur.
Exminister dopravy sa pozastavil nad výsledkami Carga v minulom roku. Za zvláštne označil napríklad to, že prevádzkové výnosy spoločnosti v druhom polroku 2010 vzrástli o 3,5 mil. eur, no prevádzkové náklady sa zvýšili o takmer 22 mil. eur. Cargo podľa neho dosiahlo v prvej polovici vlaňajška prevádzkový zisk skoro 300 tis. eur a v druhom polroku prevádzková strata presiahla 18 mil. eur. Celková strata spoločnosti v prvom polroku minulého roka dosiahla 36,4 mil. eur, avšak v druhom polroku uplynulého roka sa zvýšila na 84,9 mil. eur. "Už na prvý pohľad je každému zrejmé, že v prezentovaní reálnych výsledkov Carga nie je niečo v poriadku. Pýtam sa teda predsedníčky vlády a súčasného vedenia Carga, ako je možné vyrobiť za tak krátke obdobie stratu takmer 85 mil. eur, pričom všade neustále počúvame, že revitalizácia železničných spoločností sa uberá správnym smerom," vyhlásil ďalej Vážny. Zároveň žiada o okamžité vysvetlenie prečo a ako tento stav nastal.