|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. októbra 2011
Vážnemu sa nepozdáva zámer predať podiely štátu v SAD
Čo chcela vláda sprivatizovať Vláda plánovala sprivatizovať najmä šesť teplárenských spoločností v Bratislave, Trnave, Žiline, Martine, vo Zvolene a v Košiciach. Predané mali byť aj minoritné podiely štátu v 17 ...
Zdieľať
Čo chcela vláda sprivatizovať
Vláda plánovala sprivatizovať najmä šesť teplárenských spoločností v Bratislave, Trnave, Žiline, Martine, vo Zvolene a v Košiciach. Predané mali byť aj minoritné podiely štátu v 17 autobusových spoločnostiach a tiež akcie Slovak Telekomu, Burzy cenných papierov v Bratislave, podiely v spoločnostiach DMD Group, Kúpele Sliač, Poliklinika Tehelná Bratislava a Bardejovské kúpele.BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) - Pôvodný zámer súčasnej vlády na predaj menšinových podielov štátu v 17 autobusových spoločnostiach kritizoval poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer-SD). Podľa neho sa vláda vybrala cestou rozpredaja bez toho, aby mala jasne zadefinovanú minimálnu obslužnosť územia a uskutočnenú harmonizáciu železničnej a cestnej dopravy. "Výpredaj by znemožnil zabezpečiť koncepčné riešenie vo verejnej osobnej doprave," uviedol exminister dopravy pre agentúru SITA.
Menšinové podiely štátu v autobusových prepravcoch (SAD) nemajú podľa Vážneho patričnú hodnotu. "Súčasní vlastníci majú svoje právomoci v rozhodovaní zafixované," dodal opozičný politik.
Rozhodnutie vlády v rokoch 2001 a 2002 o transformácii autobusových podnikov na akciové spoločnosti a ich následnom predaji považuje za neodvrátiteľné chybné kroky. "Otázni sú taktiež alternatívni dopravcovia, či už iné druhy dopráv alebo súkromníci, ktorí SAD-kám konkurujú," poznamenal ďalej Vážny. Problematiku verejnej autobusovej dopravy podľa neho určite nemožno riešiť len odpredajom štátnych podielov.
Poslanec parlamentu Ondrej Matej (SDKÚ-DS) súhlasil s rozhodnutím Fondu národného majetku pozastaviť výber poradcu pre plánovaný predaj zvyšných podielov štátu v autobusových firmách. "Toto je citlivá otázka z pohľadu regionálneho pôsobenia jednotlivých SAD-iek, preto v tomto prípade súhlasím s rozhodnutím fondu," vyhlásil pre agentúru SITA.
Fond národného majetku po páde vlády pozastavil privatizáciu podnikov, v ktorých mal štát účasť. Predsedníčka výkonného výboru fondu Anna Bubeníková po porade s premiérkou Ivetou Radičovou (SDKÚ-DS) oznámila, že fond pozastavil proces súvisiaci s privatizáciou spoločností s jeho majetkovou účasťou. Proces privatizácie pri väčšine spoločností bol iba v štádiu vyhlásenia medzinárodných tendrov na výber privatizačných poradcov.
Vláda plánovala sprivatizovať najmä šesť teplárenských spoločností v Bratislave, Trnave, Žiline, Martine, vo Zvolene a v Košiciach. Predané mali byť aj minoritné podiely štátu v 17 autobusových spoločnostiach a tiež akcie Slovak Telekomu, Burzy cenných papierov v Bratislave, podiely v spoločnostiach DMD Group, Kúpele Sliač, Poliklinika Tehelná Bratislava a Bardejovské kúpele.BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) - Pôvodný zámer súčasnej vlády na predaj menšinových podielov štátu v 17 autobusových spoločnostiach kritizoval poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer-SD). Podľa neho sa vláda vybrala cestou rozpredaja bez toho, aby mala jasne zadefinovanú minimálnu obslužnosť územia a uskutočnenú harmonizáciu železničnej a cestnej dopravy. "Výpredaj by znemožnil zabezpečiť koncepčné riešenie vo verejnej osobnej doprave," uviedol exminister dopravy pre agentúru SITA.
Menšinové podiely štátu v autobusových prepravcoch (SAD) nemajú podľa Vážneho patričnú hodnotu. "Súčasní vlastníci majú svoje právomoci v rozhodovaní zafixované," dodal opozičný politik.
Rozhodnutie vlády v rokoch 2001 a 2002 o transformácii autobusových podnikov na akciové spoločnosti a ich následnom predaji považuje za neodvrátiteľné chybné kroky. "Otázni sú taktiež alternatívni dopravcovia, či už iné druhy dopráv alebo súkromníci, ktorí SAD-kám konkurujú," poznamenal ďalej Vážny. Problematiku verejnej autobusovej dopravy podľa neho určite nemožno riešiť len odpredajom štátnych podielov.
Poslanec parlamentu Ondrej Matej (SDKÚ-DS) súhlasil s rozhodnutím Fondu národného majetku pozastaviť výber poradcu pre plánovaný predaj zvyšných podielov štátu v autobusových firmách. "Toto je citlivá otázka z pohľadu regionálneho pôsobenia jednotlivých SAD-iek, preto v tomto prípade súhlasím s rozhodnutím fondu," vyhlásil pre agentúru SITA.
Fond národného majetku po páde vlády pozastavil privatizáciu podnikov, v ktorých mal štát účasť. Predsedníčka výkonného výboru fondu Anna Bubeníková po porade s premiérkou Ivetou Radičovou (SDKÚ-DS) oznámila, že fond pozastavil proces súvisiaci s privatizáciou spoločností s jeho majetkovou účasťou. Proces privatizácie pri väčšine spoločností bol iba v štádiu vyhlásenia medzinárodných tendrov na výber privatizačných poradcov.