|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. septembra 2010
Vážnemu sa nepáči zmena trasy výstavby R4
Exminister dopravy a súčasný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) kritizuje zámer ministerstva dopravy zmeniť trasu výstavby rýchlostnej cesty ...
Zdieľať
Ľubomír Vážny
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) - Exminister dopravy a súčasný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) kritizuje zámer ministerstva dopravy zmeniť trasu výstavby rýchlostnej cesty R4 Svidník - Prešov. Predchodca terajšieho ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) nesúhlasí s tým, že modrý variant trasy cez Stropkov a Hanušovce nad Topľou, ktorý presadzuje rezort dopravy, je ekonomicky výhodnejší ako červený variant vedúci cez Giraltovce.
"To, čo v minulosti zbabral exminister Prokopovič, súčasný minister len dokončí. Znova rozhodol v neprospech výstavby rýchlostnej cesty," uviedol Vážny v pondelok v stanovisku poslanom pre agentúru SITA. Exminister dopravy má pocit, že tieto amatérske rozhodnutia robí minister zo svojej samoľúbosti. "Pritom jeho rozhodnutia sa orientujú len na to, čo bolo rozpracované, respektíve na nákup žiaroviek," dodal Vážny.
Bývalý šéf rezortu dopravy ďalej informoval, že variant výstavby cesty R4 cez Giraltovce je dlhý okolo 42 kilometrov a celkové investičné náklady predstavujú 13,229 mld. Sk (439,12 mil. eur) v cenovej úrovni roku 2007. Tento variant počíta s výstavbou 51 mostov, 3 tunelov v celkovej dĺžke 1 100 metrov a piatich mimoúrovňových križovatiek. Predpokladané prevádzkové náklady dosahujú 1,281 mld. Sk (42,52 mil. eur), náklady na údržbu 30,45 mil. Sk (1,01 mil. eur) a výnosy 29,123 mld. Sk (966,71 mil. eur).
Variant trasy cez Stropkov je podľa Vážneho dlhý 50,2 kilometra a investičné náklady by dosiahli 15,239 mld. Sk (505,84 mil. eur). Na tejto trase by bolo 71 mostov, dva tunely v dĺžke 1 335 metrov a sedem mimoúrovňových križovatiek. Prevádzkové náklady by predstavovali 1,919 mld. Sk (63,7 mil. eur), náklady na údržbu 44,26 mil. Sk (1,47 mil. eur) a očakávané výnosy 47,173 mld. Sk (1,566 mld. eur).
"Na základe výsledkov komplexného multikriteriálneho hodnotenia bol stanovený ako optimálny variant vedenia rýchlostnej cesty R4 v úseku Svidník - Prešov variant červený, ktorý bol najprijateľnejší z hľadiska ochrany životného prostredia," dodal Vážny. Národná diaľničná spoločnosť ako investor podľa neho už predložila na verejné obstarávanie podklady pre vypísanie verejnej súťaže na vypracovanie dokumentácie územného rozhodnutia a dokumentácie stavebného zámeru úseku R4 Okrúhle - Kapušany (cez Giraltovce).
Bývalému ministrovi dopravy sa nepáči ani avizované napojenie plánovanej cesty R9 z Prešova na Sninu a hraničný priechod Ubľa. "Rýchlostná cesta R9 neexistuje, existuje však preložka ciest I/18 a I/74, čo pri intenzitách 3 tis. vozidiel za 24 hodín denne aj zodpovedá ceste I. triedy. Takéto zámery sú ekonomickým šafárením súčasnej vlády," kritizuje Vážny.Zastavenie výstavby diaľnice na východ s intenzitou dopravy 30 tis. vozidiel denne, ktorá je pripravená, a sústredenie sa na nepripravené úseky smerom na Ubľu, ktoré v súčasnosti nie sú nevyhnutné a stavať sa môžu až po roku 2015, označil exminister za unikátnu koncepciu. "Dopadom takýchto nehoráznych rozhodnutí je 5 tis. ľudí bez práce a tisíce východniarov na preplnených cestách v nedeľu podvečer," dodal Vážny. Figeľ by mal podľa neho robiť zásobovača a nákupcu a nie riadiť rezort dopravy.
SITA
BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) - Exminister dopravy a súčasný poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD) kritizuje zámer ministerstva dopravy zmeniť trasu výstavby rýchlostnej cesty R4 Svidník - Prešov. Predchodca terajšieho ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) nesúhlasí s tým, že modrý variant trasy cez Stropkov a Hanušovce nad Topľou, ktorý presadzuje rezort dopravy, je ekonomicky výhodnejší ako červený variant vedúci cez Giraltovce.
"To, čo v minulosti zbabral exminister Prokopovič, súčasný minister len dokončí. Znova rozhodol v neprospech výstavby rýchlostnej cesty," uviedol Vážny v pondelok v stanovisku poslanom pre agentúru SITA. Exminister dopravy má pocit, že tieto amatérske rozhodnutia robí minister zo svojej samoľúbosti. "Pritom jeho rozhodnutia sa orientujú len na to, čo bolo rozpracované, respektíve na nákup žiaroviek," dodal Vážny.
Bývalý šéf rezortu dopravy ďalej informoval, že variant výstavby cesty R4 cez Giraltovce je dlhý okolo 42 kilometrov a celkové investičné náklady predstavujú 13,229 mld. Sk (439,12 mil. eur) v cenovej úrovni roku 2007. Tento variant počíta s výstavbou 51 mostov, 3 tunelov v celkovej dĺžke 1 100 metrov a piatich mimoúrovňových križovatiek. Predpokladané prevádzkové náklady dosahujú 1,281 mld. Sk (42,52 mil. eur), náklady na údržbu 30,45 mil. Sk (1,01 mil. eur) a výnosy 29,123 mld. Sk (966,71 mil. eur).
Variant trasy cez Stropkov je podľa Vážneho dlhý 50,2 kilometra a investičné náklady by dosiahli 15,239 mld. Sk (505,84 mil. eur). Na tejto trase by bolo 71 mostov, dva tunely v dĺžke 1 335 metrov a sedem mimoúrovňových križovatiek. Prevádzkové náklady by predstavovali 1,919 mld. Sk (63,7 mil. eur), náklady na údržbu 44,26 mil. Sk (1,47 mil. eur) a očakávané výnosy 47,173 mld. Sk (1,566 mld. eur).
"Na základe výsledkov komplexného multikriteriálneho hodnotenia bol stanovený ako optimálny variant vedenia rýchlostnej cesty R4 v úseku Svidník - Prešov variant červený, ktorý bol najprijateľnejší z hľadiska ochrany životného prostredia," dodal Vážny. Národná diaľničná spoločnosť ako investor podľa neho už predložila na verejné obstarávanie podklady pre vypísanie verejnej súťaže na vypracovanie dokumentácie územného rozhodnutia a dokumentácie stavebného zámeru úseku R4 Okrúhle - Kapušany (cez Giraltovce).
Bývalému ministrovi dopravy sa nepáči ani avizované napojenie plánovanej cesty R9 z Prešova na Sninu a hraničný priechod Ubľa. "Rýchlostná cesta R9 neexistuje, existuje však preložka ciest I/18 a I/74, čo pri intenzitách 3 tis. vozidiel za 24 hodín denne aj zodpovedá ceste I. triedy. Takéto zámery sú ekonomickým šafárením súčasnej vlády," kritizuje Vážny.Zastavenie výstavby diaľnice na východ s intenzitou dopravy 30 tis. vozidiel denne, ktorá je pripravená, a sústredenie sa na nepripravené úseky smerom na Ubľu, ktoré v súčasnosti nie sú nevyhnutné a stavať sa môžu až po roku 2015, označil exminister za unikátnu koncepciu. "Dopadom takýchto nehoráznych rozhodnutí je 5 tis. ľudí bez práce a tisíce východniarov na preplnených cestách v nedeľu podvečer," dodal Vážny. Figeľ by mal podľa neho robiť zásobovača a nákupcu a nie riadiť rezort dopravy.
SITA