|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júla 2010
Vážneho mrzí, že nedotiahol prvý balík PPP na D1
Tagy: PPP projekty Ľubomír Vážny
Dosluhujúci minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) je po štyroch rokoch zmierený s blížiacim sa ukončením pôsobenia na svojom poste. Vážny odchádza s normálnymi pocitmi, keďže všetko ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 7. júla (WEBNOVINY) - Dosluhujúci minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) je po štyroch rokoch zmierený s blížiacim sa ukončením pôsobenia na svojom poste. Vážny odchádza s normálnymi pocitmi, keďže všetko raz končí, pričom vyslovil spokojnosť s tým, čo urobil. "Jediné, čo sa mi nepodarilo dotiahnuť, je prvý balík PPP na D1. Čo ma trochu mrzí, ale tí, čo prídu po mne, sa budú môcť rozhodnúť ako ďalej v tejto veci. Osobne si myslím, že som za sebou zanechal veľký kus práce. A také projekty, ako som spustil ja, nespustil nikto v tomto rezorte predo mnou. Myslím si, že ani po mne nespustí," povedal Vážny po stredajšom zasadnutí vlády.
Odchádzajúci minister dopravy s odstupom času ďalej uviedol, že by nič neurobil inak. "Určite nie," odvetil na doplňujúcu otázku, či ani pokiaľ ide o fungovanie mýta. "Mýto je excelentný projekt. Bol prijatý s určitou nevôľou, lebo sa platí inak. Vyslovil by som výzvu pre môjho nástupcu, že ak si nechce robiť z úst žumpu, nech zruší mýto. Nech sa postaví teraz pred štrajkujúcich a ide s nimi riešiť veci," dodal Vážny. Mýto podľa neho hodnotí veľmi dobre Európska komisia a podobne ako na Slovensku budú pokračovať viaceré krajiny Európskej únie. Nástupcom Vážneho vo funkcii ministra dopravy bude predseda KDH Ján Figeľ, ktorý prišiel medzi vodičov kamiónov počas januárovej blokády Rožňavskej ulice v Bratislave, keď protestovali proti podmienkam fungovania mýta.
Vážny vôbec nepovažuje za chybu, že postupne začala príprava troch veľkých projektov PPP na výstavbu úsekov D1 a R1. "Nerobili sme to súbežne, určitý časový odstup medzi nimi bol. Dieru, ktorú sme zdedili vo výstavbe dopravnej infraštruktúry, bolo treba urýchlene zaplátať. Stále hovorím, že sme museli Slovensko začať liečiť šokom - PPP projektmi," pokračoval Vážny.
Ministra dopravy mrzí, že cestu týmto plánom skrížila hospodárska kríza, ktorá zdecimovala likviditu bánk na minimum a rokovania s nimi sa neúmerne predĺžili. Projekty podľa neho boli pripravené veľmi dobre. Z troch PPP projektov sa začal realizovať jeden na úsekoch R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Ďalšie dva na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a v okolí Žiliny nie sú stále finančne uzatvorené. Prehodnotenie projektov, napríklad vyňatím niektorých úsekov z nich, ktoré by sa mohli postaviť štandardne, nepovažuje za možné. Musel by sa podľa neho vypísať nový tender, čo by trvalo asi rok a stavba úsekov by stále stála pre problémy bánk s likviditou.
SITA
Odchádzajúci minister dopravy s odstupom času ďalej uviedol, že by nič neurobil inak. "Určite nie," odvetil na doplňujúcu otázku, či ani pokiaľ ide o fungovanie mýta. "Mýto je excelentný projekt. Bol prijatý s určitou nevôľou, lebo sa platí inak. Vyslovil by som výzvu pre môjho nástupcu, že ak si nechce robiť z úst žumpu, nech zruší mýto. Nech sa postaví teraz pred štrajkujúcich a ide s nimi riešiť veci," dodal Vážny. Mýto podľa neho hodnotí veľmi dobre Európska komisia a podobne ako na Slovensku budú pokračovať viaceré krajiny Európskej únie. Nástupcom Vážneho vo funkcii ministra dopravy bude predseda KDH Ján Figeľ, ktorý prišiel medzi vodičov kamiónov počas januárovej blokády Rožňavskej ulice v Bratislave, keď protestovali proti podmienkam fungovania mýta.
Vážny vôbec nepovažuje za chybu, že postupne začala príprava troch veľkých projektov PPP na výstavbu úsekov D1 a R1. "Nerobili sme to súbežne, určitý časový odstup medzi nimi bol. Dieru, ktorú sme zdedili vo výstavbe dopravnej infraštruktúry, bolo treba urýchlene zaplátať. Stále hovorím, že sme museli Slovensko začať liečiť šokom - PPP projektmi," pokračoval Vážny.
Ministra dopravy mrzí, že cestu týmto plánom skrížila hospodárska kríza, ktorá zdecimovala likviditu bánk na minimum a rokovania s nimi sa neúmerne predĺžili. Projekty podľa neho boli pripravené veľmi dobre. Z troch PPP projektov sa začal realizovať jeden na úsekoch R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, vrátane severného obchvatu Banskej Bystrice. Ďalšie dva na úsekoch D1 medzi Martinom a Prešovom a v okolí Žiliny nie sú stále finančne uzatvorené. Prehodnotenie projektov, napríklad vyňatím niektorých úsekov z nich, ktoré by sa mohli postaviť štandardne, nepovažuje za možné. Musel by sa podľa neho vypísať nový tender, čo by trvalo asi rok a stavba úsekov by stále stála pre problémy bánk s likviditou.
SITA
Tagy: PPP projekty Ľubomír Vážny