|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2015
Valentín je podľa psychológa hlavne o obdarovaní žien
Valentín si získal obľubu u Slovákov najmä preto, že je spojený so vzťahmi a citmi. Psychológ Martin Miler takto vysvetľuje fakt, že sa sviatok sv. Valentína ako ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 13. februára (TASR) – Valentín si získal obľubu u Slovákov najmä preto, že je spojený so vzťahmi a citmi. Psychológ Martin Miler takto vysvetľuje fakt, že sa sviatok sv. Valentína ako importovaný sviatok etabloval aj na Slovensku."Ľudí oslovuje ideál romantickej lásky, ktorý je v ňom obsiahnutý a navyše má tento sviatok významnú mediálnu a marketingovú podporu, čo zvyšuje jeho obľúbenosť," uviedol klinický psychológ. Podľa Milera Slováci vnímajú Valentína ako možnosť vyjadriť darom svoje city k milovanej osobe, no zároveň aj ako príležitosť si partnera udobriť. "Tí, ktorí majú horšie svedomie, to považujú za legitímny spôsob ako prostredníctvom Valentína a daru žiadať o prepáčenie svojej chyby," skonštatoval Miler.
Myslí si, že Valentín je hlavne o obdarovaní žien. "Záleží samozrejme na konkrétnej dvojici, no tými, čo očakávajú, že budú obdarení, sú hlavne ženy," dodal.
Miler súhlasí s tým, že Valentín je v súčasnosti najmä sviatok mladých. "Postupne, ako budú generácie starnúť, sa však bude posúvať aj obľúbenosť sviatku u staršej generácie, takže, ak to dnes štyridsiatnici riešia, je pravdepodobné, že tento sviatok nebudú ignorovať ani keď budú mať šesťdesiat," skonštatoval psychológ.
Sociologička Zuzana Kusá dodáva, že propagácia Valentína nemá ambíciu cieliť iba na partnerský vzťah, ale komunikuje aj spojenie medzi ľuďmi, ktorí sú si blízki. "A pretože ľudia ťažko odolávajú tlaku obchodu, aby dokazovali svoj vzťah k blízkym darčekmi, dá sa očakávať, že valentínske pozornosti budú putovať aj od babičiek k vnúčatám a naopak," povedal Kusá.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR