![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
05. januára 2015
Váhostav-SK si zvolil päťčlenný výbor, bude sa reštrukturalizovať
Stavba, ktorú realizovalo združenie firiem Doprastav, Strabag, Váhostav-SK a Metrostav.
Zdieľať

Podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Halána sú členmi veriteľského výboru banky ČSOB, Slovenská sporiteľňa a Tatra banka a tiež firmy Doprastav a Lomark. Štatutári zároveň podľa jeho slov na schôdzi informovali prítomných veriteľov o stave spoločnosti či o predpokladanom vývoji v najbližšom období.
Momentálne sa pripravuje reštrukturalizačný plán spoločnosti, ktorý bude musieť schváliť výbor veriteľov. Potom bude známa konečná výška záväzkov firmy a percento, ktoré z nich uhradí.
Začiatkom decembra 2014 spoločnosť informovala, že jej dlh voči bankám sa vyšplhal na sumu 26,7 milióna eur a predstavujú ho najmä existujúce úvery. Ďalších 85 miliónov eur dlhuje firma dodávateľským spoločnostiam. Prihlásených je ešte aj 30 miliónov eur pohľadávok z obchodného styku. Tie sú ale podľa hovorcu firmy sporné, keďže sa nenachádzajú v účtovníctve stavebnej spoločnosti.
Do reštrukturalizácie sa prihlásili aj partneri v združeniach, v ktorých sa pri výstavbe diaľnic a železníc podieľa Váhostav-SK. Napríklad Metrostav si prihlásil podmienené pohľadávky 840 miliónov eur a OHL ŽS necelých 167 miliónov eur. "Pričom si neprihlasovali len svoje podiely z jednotlivých združení, ale hodnotu celej zákazky za všetky firmy vrátane možných pokút, záruk, budúcich opráv v rámci reklamácií a podobne," vymenoval Halán.
Takto si chcú podľa Váhostavu-SK pravdepodobne zlepšiť svoju finančnú situáciu. Spoločnosť preto podala správkyni reštrukturalizácie návrh na popretie týchto prihlásených podmienených pohľadávok.
Reštrukturalizáciu Váhostavu-SK povolil súd začiatkom októbra minulého roku. Jej cieľom je podľa stavbárov ozdraviť firmu a uspokojiť veriteľov vo vyššej miere ako pri konkurze, udržať pritom zamestnanosť a výrobu.
Dôvodom finančných problémov spoločnosti bola podľa Halána zrušená výstavba diaľnic formou PPP projektov (verejno-súkromných projektov). A teda strata kľúčových zákaziek, na ktoré sa firma v minulosti pripravovala.
Problematické sa stali aj diaľničné projekty na severe a východe Slovenska. Váhostav-SK ale tvrdí, že ich riadne dokončí aj napriek stratovosti spôsobenej cenami vysúťaženými na vrchole krízy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR