|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. mája 2014
Váhostav sa dohodol s bankami, vyhne sa reštrukturalizácii
Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. v piatok informovala, že úspešne ukončila rokovania so štyrmi bankami a uzatvorila s nimi stabilizačnú dohodu zabezpečujúcu prevádzkové financovanie a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) - Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. v piatok informovala, že úspešne ukončila rokovania so štyrmi bankami a uzatvorila s nimi stabilizačnú dohodu zabezpečujúcu prevádzkové financovanie a úverovanie svojich aktivít.
Stabilizačná dohoda medzi veriteľmi a dlžníkom upravuje podmienky a limity úverovania spoločnosti. Váhostav - SK podpísal dohodu so štyrmi finančnými ústavmi - Tatra bankou, Slovenskou sporiteľňou, ČSOB a Komerční bankou.
"Banky prejavili voči nám dôveru a preto budeme s nimi v najbližšom období spolupracovať vo finančnej oblasti. Môžeme opätovne potvrdiť, že naša spoločnosť nemá v úmysle podať návrh na reštrukturalizáciu a podpísaná dohoda s bankami je toho dôkazom," povedal generálny riaditeľ Váhostavu - SK Ján Kato. "Zmluva je zároveň aktom stabilizácie Váhostavu ako významného hráča na slovenskom stavebnom trhu," dodal.
Firma znížila vzhľadom na straty vlastné zdroje
Váhostav - SK podľa predbežnej účtovnej závierky vlani dvojnásobne prehĺbil stratu na 13,5 milióna eur oproti 6,6 milióna eur v roku 2012. Tržby spoločnosti za predaj vlastných výrobkov, služieb a tovaru v minulom roku dosiahli 140,82 milióna eur a medziročne stúpli o 20,4 percenta.
Priemerný počet zamestnancov firmy vlani stúpol o 9,3 percenta na 1 277. Objem dlhodobých úverov spoločnosti sa podľa týždenníka TREND ku koncu roka 2013 medziročne zvýšil z 1,1 milióna eur na takmer 7,9 milióna eur. Zároveň sa vzhľadom na straty znížili vlastné zdroje.
Váhostav považoval stavbu D1 za stratovú
Úverová zaťaženosť (pomer čistého dlhu k vlastnému imaniu) stúpla zo 126 percent na 244 percent. Krátkodobé záväzky spoločnosti v objeme 112,7 milióna eur sú výrazne vyššie ako krátkodobé aktíva vo výške 84,2 milióna eur.
Váhostav - SK mal napríklad na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,4 kilometra problémy s platením svojim dodávateľom v stanovených termínoch. Zdôvodňoval to tým, že ide o stratovú stavbu.
Spoločnosť tvrdila, že záväzky na tejto stavbe bude uhrádzať z príjmov za iné stavby, ktoré realizuje. Váhostav - SK je s inými partnermi v združeniach na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov, D3 Svrčinovec - Skalité (polovičný profil), D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, D1 Hubová - Ivachnová a R2 Pstruša - Kriváň.
Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše 60-ročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 miliónov eur. Spoločnosť od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňovala najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu.
Stavala priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začala budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov.
Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, budovanie infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby. Zaoberá sa aj výrobou a montážou prefabrikátov.
Stabilizačná dohoda medzi veriteľmi a dlžníkom upravuje podmienky a limity úverovania spoločnosti. Váhostav - SK podpísal dohodu so štyrmi finančnými ústavmi - Tatra bankou, Slovenskou sporiteľňou, ČSOB a Komerční bankou.
"Banky prejavili voči nám dôveru a preto budeme s nimi v najbližšom období spolupracovať vo finančnej oblasti. Môžeme opätovne potvrdiť, že naša spoločnosť nemá v úmysle podať návrh na reštrukturalizáciu a podpísaná dohoda s bankami je toho dôkazom," povedal generálny riaditeľ Váhostavu - SK Ján Kato. "Zmluva je zároveň aktom stabilizácie Váhostavu ako významného hráča na slovenskom stavebnom trhu," dodal.
Firma znížila vzhľadom na straty vlastné zdroje
Váhostav - SK podľa predbežnej účtovnej závierky vlani dvojnásobne prehĺbil stratu na 13,5 milióna eur oproti 6,6 milióna eur v roku 2012. Tržby spoločnosti za predaj vlastných výrobkov, služieb a tovaru v minulom roku dosiahli 140,82 milióna eur a medziročne stúpli o 20,4 percenta.
Priemerný počet zamestnancov firmy vlani stúpol o 9,3 percenta na 1 277. Objem dlhodobých úverov spoločnosti sa podľa týždenníka TREND ku koncu roka 2013 medziročne zvýšil z 1,1 milióna eur na takmer 7,9 milióna eur. Zároveň sa vzhľadom na straty znížili vlastné zdroje.
Váhostav považoval stavbu D1 za stratovú
Úverová zaťaženosť (pomer čistého dlhu k vlastnému imaniu) stúpla zo 126 percent na 244 percent. Krátkodobé záväzky spoločnosti v objeme 112,7 milióna eur sú výrazne vyššie ako krátkodobé aktíva vo výške 84,2 milióna eur.
Váhostav - SK mal napríklad na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,4 kilometra problémy s platením svojim dodávateľom v stanovených termínoch. Zdôvodňoval to tým, že ide o stratovú stavbu.
Spoločnosť tvrdila, že záväzky na tejto stavbe bude uhrádzať z príjmov za iné stavby, ktoré realizuje. Váhostav - SK je s inými partnermi v združeniach na výstavbu prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov, D3 Svrčinovec - Skalité (polovičný profil), D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, D1 Hubová - Ivachnová a R2 Pstruša - Kriváň.
Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše 60-ročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 miliónov eur. Spoločnosť od roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia uskutočňovala najmä vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku Váhu.
Stavala priehrady a hydroelektrárne, ako napríklad Liptovská Mara a vodné dielo Gabčíkovo. Po transformácii na súkromnú firmu začala budovať diaľničnú infraštruktúru a železničné koridory, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov.
Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, budovanie infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby. Zaoberá sa aj výrobou a montážou prefabrikátov.