|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2014
Váhostav neplatí dodávateľom na stavbe D1, vraj je stratová
Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. neplatí svojim dodávateľom načas za práce na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Zdôvodňuje to tým, že ide o stratovú stavbu. "Keďže táto ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. neplatí svojim dodávateľom načas za práce na stavbe diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Zdôvodňuje to tým, že ide o stratovú stavbu.
"Keďže táto stavba je pre spoločnosť Váhostav - SK stratová, nie všetky záväzky môžu byť uhrádzané v stanovených termínoch. Záväzky z tejto stavby budú uhrádzané z príjmov za stavby, ktoré spoločnosť Váhostav - SK realizuje," potvrdil v utorok pre agentúru SITA hovorca spoločnosti Tomáš Halán.
Práce na úseku diaľnice Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,4 kilometra pokračujú podľa plánovaného harmonogramu. "Predpokladaný termín ukončenia stavby do konca tohto roka je pre spoločnosť záväzný," uviedol Halán. Stavebné práce na diaľnici pri Martine a Vrútkach začali v decembri 2011 a trvať majú tri roky.
Stavba za stovky miliónov
Váhostav sa zaviazal diaľnicu postaviť za 137,75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 41,15 % z pôvodných predpokladaných nákladov 334,72 mil. eur. "Na stavbe úseku D1 Dubná Skala - Turany pracuje viac ako stovka kmeňových zamestnancov spoločnosti Váhostav - SK a približne 210 pracovníkov subdodávateľov," dodal Halán. Počet pracovníkov na stavbe kolíše podľa aktuálne vykonávaných prác.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) uzavrela zmluvu s Váhostavom o stavbe D1 Dubná Skala - Turany 26. októbra 2011. Podiel podzhotoviteľov na tejto stavbe je podľa diaľničiarov 5,3 %. Generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato po podpise zmluvy tvrdil, že zmluvnú cenu považuje za reálnu. "Cena je konečná, zmeny sú možné len v odôvodnených prípadoch," povedal vtedy Kato s tým, že nepredpokladá vznik mimoriadnych okolností. Súčasťou dohodnutej ceny je aj 10-percentná rezerva.
Vtedajší minister dopravy Ján Figeľ (KDH) hovoril, že len za ušetrené peniaze na stavbu diaľnice Dubná Skala - Turany možno postaviť ďalší úsek diaľnice či obnoviť cesty prvej triedy na stovkách kilometrov. "Dajú sa za to napríklad tri roky realizovať vianočné dôchodky," uviedol.
Ťažké zranenia na stavbe
Vysúťažené ceny výstavby štyroch úsekov D1 pri Levoči (Jánovce - Jablonov I. a II. úsek), Prešove (Fričovce - Svinia) a Martine (Dubná Skala - Turany) sú takmer o 700 mil. eur nižšie ako náklady, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica cez prvý balík PPP. Jeho súčasťou mala byť aj výstavba úsekov D1 Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová.
Na stavbe D1 Dubná Skala - Turany sa vlani stalo viacero pracovných úrazov, vrátane ťažkých. "Každá stavba má garantovanú kvalitatívnu úroveň, ktorá je daná platnými technickými a inými normami a je kontrolovaná nezávislým stavebným dozorom," odvetil Halán.
Neuviedol hlavné príčiny úrazov stavebných robotníkov. "Výstavba je dodržiavaná a kontrolovaná v zmysle Technicko-kvalitatívnych podmienok NDS a príslušných katalógových listov," dodal.
"Keďže táto stavba je pre spoločnosť Váhostav - SK stratová, nie všetky záväzky môžu byť uhrádzané v stanovených termínoch. Záväzky z tejto stavby budú uhrádzané z príjmov za stavby, ktoré spoločnosť Váhostav - SK realizuje," potvrdil v utorok pre agentúru SITA hovorca spoločnosti Tomáš Halán.
Práce na úseku diaľnice Dubná Skala - Turany v dĺžke 16,4 kilometra pokračujú podľa plánovaného harmonogramu. "Predpokladaný termín ukončenia stavby do konca tohto roka je pre spoločnosť záväzný," uviedol Halán. Stavebné práce na diaľnici pri Martine a Vrútkach začali v decembri 2011 a trvať majú tri roky.
Stavba za stovky miliónov
Váhostav sa zaviazal diaľnicu postaviť za 137,75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 41,15 % z pôvodných predpokladaných nákladov 334,72 mil. eur. "Na stavbe úseku D1 Dubná Skala - Turany pracuje viac ako stovka kmeňových zamestnancov spoločnosti Váhostav - SK a približne 210 pracovníkov subdodávateľov," dodal Halán. Počet pracovníkov na stavbe kolíše podľa aktuálne vykonávaných prác.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) uzavrela zmluvu s Váhostavom o stavbe D1 Dubná Skala - Turany 26. októbra 2011. Podiel podzhotoviteľov na tejto stavbe je podľa diaľničiarov 5,3 %. Generálny riaditeľ Váhostavu Ján Kato po podpise zmluvy tvrdil, že zmluvnú cenu považuje za reálnu. "Cena je konečná, zmeny sú možné len v odôvodnených prípadoch," povedal vtedy Kato s tým, že nepredpokladá vznik mimoriadnych okolností. Súčasťou dohodnutej ceny je aj 10-percentná rezerva.
Vtedajší minister dopravy Ján Figeľ (KDH) hovoril, že len za ušetrené peniaze na stavbu diaľnice Dubná Skala - Turany možno postaviť ďalší úsek diaľnice či obnoviť cesty prvej triedy na stovkách kilometrov. "Dajú sa za to napríklad tri roky realizovať vianočné dôchodky," uviedol.
Ťažké zranenia na stavbe
Vysúťažené ceny výstavby štyroch úsekov D1 pri Levoči (Jánovce - Jablonov I. a II. úsek), Prešove (Fričovce - Svinia) a Martine (Dubná Skala - Turany) sú takmer o 700 mil. eur nižšie ako náklady, ktoré plánovala prvá vláda Roberta Fica cez prvý balík PPP. Jeho súčasťou mala byť aj výstavba úsekov D1 Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová.
Na stavbe D1 Dubná Skala - Turany sa vlani stalo viacero pracovných úrazov, vrátane ťažkých. "Každá stavba má garantovanú kvalitatívnu úroveň, ktorá je daná platnými technickými a inými normami a je kontrolovaná nezávislým stavebným dozorom," odvetil Halán.
Neuviedol hlavné príčiny úrazov stavebných robotníkov. "Výstavba je dodržiavaná a kontrolovaná v zmysle Technicko-kvalitatívnych podmienok NDS a príslušných katalógových listov," dodal.