|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2013
Váhostav môže dostať zákazku na D1, lacnejšie ponuky zavrhli
Stavebná spoločnosť Váhostav – SK, a.s. zo Žiliny môže získať ďalšiu diaľničnú zákazku, tentoraz za výstavbu vyše 15-kilometrového úseku D1 Hubová – Ivachnová. Národná ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Stavebná spoločnosť Váhostav – SK, a.s. zo Žiliny môže získať ďalšiu diaľničnú zákazku, tentoraz za výstavbu vyše 15-kilometrového úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) po opätovnom vyhodnotení ponúk podľa portálu sme.sk prijala ponuku Váhostavu, ktorý chce diaľnicu pri Ružomberku postaviť spolu s českou firmou OHL ŽS, a.s. Brno za štvrtú najnižšiu cenu 227,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Lacnejšie ponuky troch uchádzačov diaľničiari po opätovnom vyhodnotení vylúčili. Pôvodná predpokladaná cena prác za výstavbu diaľnice bola 465 mil. eur bez DPH.
Podľa analytika inštitútu INEKO Petra Goliáša štát by mal svoje rozhodnutie jasne vysvetliť v podrobnej analýze. "Vylúčenie ponúk z dôvodu, že boli lacnejšie, pričom rozdiel oproti cene víťazného uchádzača nie je zásadný, totiž vyvoláva podozrenia z neférového prístupu a nehospodárnosti pri nakladaní s verejnými prostriedkami,“ povedal pre sme.sk Goliáš.
NDS podľa neoficiálnych informácií vraj vybrala Váhostav, lebo predložil najkvalitnejší projekt. Právnik Pavel Nechala, ktorý spolupracuje s mimovládnou organizáciou Transparency International Slovensko, si myslí, že ak diaľničiari chceli hodnotiť kvalitu, mali dopredu uviesť konkrétne kritériá a dôležitosť, akú budú mať pri vyhodnocovaní ponúk.
"Ak má obstarávateľ pochybnosti o schopnosti realizovať dielo na základe predloženej ponuky, môže voliť aj iné prostriedky na zabezpečenie jeho realizácie, napríklad bankovú záruku či zádržné,“ uviedol pre sme.sk Nechala.
Tender na výstavbu D1 Hubová – Ivachnová trvá od októbra 2011. NDS pôvodne vylúčila najlacnejšiu ponuku slovensko-talianskeho združenia HANT BA DS, a.s. – INC S.p.A. vo výške 207,5 mil. eur a predbežne prijala ďalšiu ponuku v poradí od skupiny Inžinierske stavby, a.s. Košice a Tucon Žilina (215,3 mil. eur). Ďalšie slovensko-talianske združenie Dúha a.s. Prešov a Impregilio predložilo ponuku vo výške 224,9 mil. eur.
Združenie s HANT-om však podalo námietky proti vylúčeniu pre neobvykle nízku cenu a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ho ešte vlani v novembri zaradil naspäť do súťaže. Úrad zároveň ukončil kontrolu priebehu celého tendra na návrh samotnej NDS a nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk. Vylúčení uchádzači pravdepodobne požiadajú o zmenu posledného rozhodnutia diaľničiarov a v prípade, že neuspejú, môžu predložiť námietky na ÚVO. To by znamenalo ďalšie odkladanie ukončenia tendra a začiatku výstavby diaľnice pri Ružomberku.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) po opätovnom vyhodnotení ponúk podľa portálu sme.sk prijala ponuku Váhostavu, ktorý chce diaľnicu pri Ružomberku postaviť spolu s českou firmou OHL ŽS, a.s. Brno za štvrtú najnižšiu cenu 227,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Lacnejšie ponuky troch uchádzačov diaľničiari po opätovnom vyhodnotení vylúčili. Pôvodná predpokladaná cena prác za výstavbu diaľnice bola 465 mil. eur bez DPH.
Podľa analytika inštitútu INEKO Petra Goliáša štát by mal svoje rozhodnutie jasne vysvetliť v podrobnej analýze. "Vylúčenie ponúk z dôvodu, že boli lacnejšie, pričom rozdiel oproti cene víťazného uchádzača nie je zásadný, totiž vyvoláva podozrenia z neférového prístupu a nehospodárnosti pri nakladaní s verejnými prostriedkami,“ povedal pre sme.sk Goliáš.
NDS podľa neoficiálnych informácií vraj vybrala Váhostav, lebo predložil najkvalitnejší projekt. Právnik Pavel Nechala, ktorý spolupracuje s mimovládnou organizáciou Transparency International Slovensko, si myslí, že ak diaľničiari chceli hodnotiť kvalitu, mali dopredu uviesť konkrétne kritériá a dôležitosť, akú budú mať pri vyhodnocovaní ponúk.
"Ak má obstarávateľ pochybnosti o schopnosti realizovať dielo na základe predloženej ponuky, môže voliť aj iné prostriedky na zabezpečenie jeho realizácie, napríklad bankovú záruku či zádržné,“ uviedol pre sme.sk Nechala.
Tender na výstavbu D1 Hubová – Ivachnová trvá od októbra 2011. NDS pôvodne vylúčila najlacnejšiu ponuku slovensko-talianskeho združenia HANT BA DS, a.s. – INC S.p.A. vo výške 207,5 mil. eur a predbežne prijala ďalšiu ponuku v poradí od skupiny Inžinierske stavby, a.s. Košice a Tucon Žilina (215,3 mil. eur). Ďalšie slovensko-talianske združenie Dúha a.s. Prešov a Impregilio predložilo ponuku vo výške 224,9 mil. eur.
Združenie s HANT-om však podalo námietky proti vylúčeniu pre neobvykle nízku cenu a Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ho ešte vlani v novembri zaradil naspäť do súťaže. Úrad zároveň ukončil kontrolu priebehu celého tendra na návrh samotnej NDS a nariadil opätovné vyhodnotenie ponúk. Vylúčení uchádzači pravdepodobne požiadajú o zmenu posledného rozhodnutia diaľničiarov a v prípade, že neuspejú, môžu predložiť námietky na ÚVO. To by znamenalo ďalšie odkladanie ukončenia tendra a začiatku výstavby diaľnice pri Ružomberku.