|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. februára 2015
Váhostav chce splatiť veriteľom dlhy z plánovaného zisku
Tagy: Váhostav
Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a. s. (Váhostav) podľa jej generálneho riaditeľa ...
Zdieľať
Váhostav chce splatiť časť svojich dlhov z plánovaného zisku, ktorý odhaduje na vyše dvesto miliónov eur.BRATISLAVA 19. februára (WEBNOVINY) - Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a. s. (Váhostav) podľa jej generálneho riaditeľa Mariána Moravčíka plánuje svojim nezabezpečeným veriteľom - dodávateľom zaplatiť určite viac ako 10 percent ich pohľadávok. Miera uspokojenia pohľadávok veriteľov vzíde z reštrukturalizačného plánu, ktorý Váhostav plánuje predložiť veriteľskému výboru na prelome marca a apríla.
"Ak by Váhostav išiel do konkurzu, uspokojenie by bolo na úrovni nula. Všetko nad bude z pohľadu tých, ktorí spadli do reštrukturalizácie, lepšie," povedal v stredu Moravčík na stretnutí s médiami.
"Je veľký rozdiel medzi zabezpečeným veriteľom (banky) a nezabezpečeným. Suma uspokojenia sa delí podľa miery zabezpečenia," uviedol Moravčík. "Možno toto je jedna z ciest, nad ktorou sa treba zamyslieť, či je celkom spravodlivé, že zabezpečený veriteľ dostáva 100 percent svojho uspokojenia a nezabezpečený zvyšok," dodal.
Váhostav má voči bankám záväzky v objeme 26,4 milióna eur, najmä za existujúce úvery. Uznané záväzky spoločnosti voči dodávateľom z obchodného styku dosahujú 92,3 milióna eur. Ide o súhrnnú výšku prihlásených pohľadávok veriteľov.
Váhostav ráta so ziskom stoviek miliónov eur
Váhostav chce splatiť časť svojich dlhov z plánovaného zisku. Ten by mohol v tomto roku dosiahnuť v prípade realizácie stavebných prác v objeme 220 miliónov eur, čo by bolo najviac za posledných päť rokov. Spoločnosť v roku 2013 vykázala najvyššiu stratu vo svojej histórii, a to viac ako 13 mil. eur. V minulom roku podľa predpokladov tiež hospodárila so stratou, jej presná výška bude známa v marci. Spoločnosť má aktuálne vyťažené kapacity na 80 % a neuvažuje o výraznejšej zmene v počte zamestnancov. Ku koncu vlaňajška mala 1 250 ľudí.
Do verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu sa Váhostav neplánuje prihlásiť, pripúšťa však možnosť stať sa subdodávateľom pri realizácii stavebných prác. "Záujem o tento projekt v rámci Európy je veľký. Predpokladám, že účasť v prvom kole bude veľká, ale rozhodovať sa bude na základe referencií a tie určia štyroch ďalších postupujúcich," povedal Moravčík.
Veľkú šancu do výberu uchádzačov majú Číňania
"Parametre, ako je postavená súťaž, nás v podstate diskvalifikujú. Naše referencie sú v tomto prípade bezpredmetné," zdôvodnil šéf Váhostavu, prečo sa do tendra na PPP projekt nechcú zapojiť. Za nereálnu označil účasť Váhostavu v konzorciu pre nevyhnutnosť vkladu veľkého balíka peňazí, čo nevie garantovať.
Veľkú šancu postúpiť do užšieho výberu uchádzačov majú podľa neho Číňania. "Vystriedalo sa tu niekoľko čínskych spoločností, s ktorými sme sa rozprávali o tom, či v prípade, že by boli úspešné, máme záujem stavať diaľnice pre nich," dodal Moravčík.
Spoločnosť Váhostav - SK, a. s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše šesťdesiatročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 miliónov eur, jej akcionárom je spoločnosť Finasist, a. s. podnikateľa Juraja Širokého. Súčasný názov má od apríla 2001, dovtedy fungovala pod menom Prvá slovenská tunelárska, a. s. Sídlo mala najprv v Bratislave, od apríla 2000 v Žiline a od júla 2014 opäť v Bratislave.
"Ak by Váhostav išiel do konkurzu, uspokojenie by bolo na úrovni nula. Všetko nad bude z pohľadu tých, ktorí spadli do reštrukturalizácie, lepšie," povedal v stredu Moravčík na stretnutí s médiami.
"Je veľký rozdiel medzi zabezpečeným veriteľom (banky) a nezabezpečeným. Suma uspokojenia sa delí podľa miery zabezpečenia," uviedol Moravčík. "Možno toto je jedna z ciest, nad ktorou sa treba zamyslieť, či je celkom spravodlivé, že zabezpečený veriteľ dostáva 100 percent svojho uspokojenia a nezabezpečený zvyšok," dodal.
Váhostav má voči bankám záväzky v objeme 26,4 milióna eur, najmä za existujúce úvery. Uznané záväzky spoločnosti voči dodávateľom z obchodného styku dosahujú 92,3 milióna eur. Ide o súhrnnú výšku prihlásených pohľadávok veriteľov.
Váhostav ráta so ziskom stoviek miliónov eur
Váhostav chce splatiť časť svojich dlhov z plánovaného zisku. Ten by mohol v tomto roku dosiahnuť v prípade realizácie stavebných prác v objeme 220 miliónov eur, čo by bolo najviac za posledných päť rokov. Spoločnosť v roku 2013 vykázala najvyššiu stratu vo svojej histórii, a to viac ako 13 mil. eur. V minulom roku podľa predpokladov tiež hospodárila so stratou, jej presná výška bude známa v marci. Spoločnosť má aktuálne vyťažené kapacity na 80 % a neuvažuje o výraznejšej zmene v počte zamestnancov. Ku koncu vlaňajška mala 1 250 ľudí.
Do verejného obstarávania na koncesionára úsekov diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu sa Váhostav neplánuje prihlásiť, pripúšťa však možnosť stať sa subdodávateľom pri realizácii stavebných prác. "Záujem o tento projekt v rámci Európy je veľký. Predpokladám, že účasť v prvom kole bude veľká, ale rozhodovať sa bude na základe referencií a tie určia štyroch ďalších postupujúcich," povedal Moravčík.
Veľkú šancu do výberu uchádzačov majú Číňania
"Parametre, ako je postavená súťaž, nás v podstate diskvalifikujú. Naše referencie sú v tomto prípade bezpredmetné," zdôvodnil šéf Váhostavu, prečo sa do tendra na PPP projekt nechcú zapojiť. Za nereálnu označil účasť Váhostavu v konzorciu pre nevyhnutnosť vkladu veľkého balíka peňazí, čo nevie garantovať.
Veľkú šancu postúpiť do užšieho výberu uchádzačov majú podľa neho Číňania. "Vystriedalo sa tu niekoľko čínskych spoločností, s ktorými sme sa rozprávali o tom, či v prípade, že by boli úspešné, máme záujem stavať diaľnice pre nich," dodal Moravčík.
Spoločnosť Váhostav - SK, a. s. bola založená vo februári 1993 a so svojím predchodcom má vyše šesťdesiatročnú históriu. Základné imanie firmy je 20 miliónov eur, jej akcionárom je spoločnosť Finasist, a. s. podnikateľa Juraja Širokého. Súčasný názov má od apríla 2001, dovtedy fungovala pod menom Prvá slovenská tunelárska, a. s. Sídlo mala najprv v Bratislave, od apríla 2000 v Žiline a od júla 2014 opäť v Bratislave.
Tagy: Váhostav