|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Bratislava 22. februára (TASR) - Mať nejaký úver, platobnú kartu, účet v banke, sporenie alebo poistenie, je samozrejmosťou pre väčšinu Slovákov. Poznať ale výhody, ktoré tieto finančné produkty so sebou prinášajú, už také samozrejmé nie je. Až 60 % ľudí ich nepozná vôbec alebo ak áno, tak len veľmi povrchne. Ukázal to prieskum, ktorý pre spoločnosť Home Credit urobila agentúra STEM/MARK.Podľa ďalších poznatkov ľudí zaujíma predovšetkým cena, nie pridaná hodnota. Najrozhodujúcejším kritériom pri výbere konkrétneho finančného produktu je totiž práve to, koľko ich to bude stáť. Dôležitú úlohu zohráva aj osobná skúsenosť, ako i faktor stability a dôvery v poskytovateľa. Na druhej strane, reklama na nejaký finančný produkt na Slovákov až tak nezaberá.
"Zobrať si pôžičku, úver alebo kreditnú kartu, uzatvoriť poistenie či sporenie, je bežnou záležitosťou pre väčšinu ľudí. Vo všetkých týchto prípadoch ale ide spravidla o finančný záväzok na dlhšie obdobie, nezriedka aj na niekoľko rokov. Rozhodnúť sa pre konkrétny produkt často nie je jednoduché a svoju úlohu tu zohráva viacero faktorov. Kritériom, ktoré Slováci najviac zohľadňujú pri výbere konkrétneho finančného produktu, je jeho cena. Koľko ma to bude stáť? Práve toto je základné kritérium pre deväť z desiatich ľudí," tvrdí analytik spotrebiteľského financovania spoločnosti Home Credit Roman Müller.
Podľa neho podobne dôležitú rolu zohráva taktiež osobná skúsenosť. Ako ďalšie veľmi podstatné faktory sa ukázali aj stabilita a dôvera v poskytovateľa. Taktiež to boli aj kritériá, ako zrozumiteľnosť produktu, možnosť jeho nastavenia priamo "na mieru" či postrehy iných zákazníkov. Na druhej strane prieskum ukázal, že reklama na nejaký finančný produkt v prípade Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30 % ľudí.
Vedenie účtu zdarma, zvýhodnený úrok, bezplatné poistenie, rôzne zľavy, vernostné body či peniaze z nákupu späť alebo asistenčné služby sú konkrétne výhody, ktoré môžu ľudia využívať napríklad v súvislosti s bežným bankovým účtom, pôžičkou alebo platobnou kartou. Avšak takmer 20 % ľudí takéto výhody vôbec nepozná a ďalších viac ako 40 % ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5 % opýtaných.
Slováci najčastejšie využívajú vedenie účtu zdarma, potom zvýhodnený úrok a prvú trojku uzatvára benefit spojený s peniazmi na nákup späť.
TASR informovala spoločnosť Home Credit
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR