|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. februára 2006
Väčšina Slovákov je pri nakupovaní verná tradícii
Väčšina Slovákov sa pri nakupovaní pridŕža skúseností a tradície, pričom mladí ľudia sú viac náchylní na skúšanie nových výrobkov. Vyplýva to z výsledkov projektu Shopping Monitor ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. februára (WN/SITA) - Väčšina Slovákov sa pri nakupovaní pridŕža skúseností a tradície, pričom mladí ľudia sú viac náchylní na skúšanie nových výrobkov. Vyplýva to z výsledkov projektu Shopping Monitor Slovakia 2005/06, ktorý uskutočnila spoločnosť GfK Slovakia. Podľa prieskumu spotrebiteľa pri nákupe ovplyvňuje množstvo faktorov a podnetov. Na základe výsledkov štúdie je väčšina slovenských zákazníkov (68 %) verná osvedčeným výrobkom. Viac otvorenosti voči novinkám prejavujú najmä mladí ľudia vo veku do tridsať rokov (40 %), ktorí sú menej zaťažení na tradičné a vyskúšané výrobky. Naopak, až 80 % ľudí nad šesťdesiat rokov kupuje najčastejšie tradičné a overené značky.
Spontánnemu nákupu vecí, bez ktorých by sa dalo pokojne zaobísť, podlieha až 40 % slovenských spotrebiteľov. Patria medzi nich hlavne mladí ľudia, ktorých nákupné správanie ovplyvňujú finančné možnosti a vyšší životný štandard. Pri nákupe sú rozhodujúcim faktorom tiež zľavy vo výpredajoch, ktoré využíva až 86,5 % spotrebiteľov. Na Slovensku sa pohybuje kúpna sila obyvateľstva ďaleko za priemerom Európskej únie, z čoho vyplýva, že orientácia na cenu a s tým spojené nákupné správanie je týmto faktorom výrazne poznačené.
Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o nákupnom správaní slovenskej populácie v oblasti potravinárskeho tovaru. Štúdia poskytuje aj informácie o základných charakteristikách správania obyvateľov Slovenska pri nákupe vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998, prináša pohľad na sledované zmeny parametrov nákupného správania v osemročnom časovom horizonte. Shopping Monitor Slovakia 2005/06 je súčasťou nadnárodného marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, vďaka čomu je možné porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Českej a Slovenskej republiky. Jednotlivé časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v rámci V4, vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám, impulzívne nákupy a iné. Shopping Monitor Slovakia 2005/06 bol uskutočnený na konci minulého roka na vzorke 1000 respondentov.
FOTO:SITA