|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. februára 2009
V zmluve o mýte nie je podľa Vážneho viac ako v podkladoch
V zmluve o dodaní komplexnej služby elektronického výberu mýta, ktorú Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. uzatvorila s firmou SkyToll 13. januára tohto roku, nie je podľa ministra dopravy ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) - V zmluve o dodaní komplexnej služby elektronického výberu mýta, ktorú Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. uzatvorila s firmou SkyToll 13. januára tohto roku, nie je podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho nič nad rámec súťažných podkladov k mýtnemu tendru. Minister dopravy vo štvrtok pred zástupcami médií tak zdôvodnil, prečo rezort dopravy a NDS odmietajú zverejniť obsah zmluvy o vybudovaní mýtneho systému.
"NDS je obchodná spoločnosť podľa Obchodného zákonníka a prijala určité záväzky s víťazom tendra o nezverejňovaní. Nie je tam nič zastreté, nič, čo by sa nemalo zverejniť. Už som povedal, že nemám problém so zverejnením (zmluvy). Potom mi kolegovia vysvetlili, že je tu ustanovenie Obchodného zákonníka o obchodnej zmluve," dodal Vážny. Keby bola zmluva o mýte uverejnená, uchádzač, ktorý má vybudovať mýtny systém, by si podľa Vážneho mohol vymáhať sankcie. Minister dopravy zároveň vyzval média, aby kvôli tomu nerobili žiadny rozruch ani emócie. Vážny pripomenul, že na januárovej tlačovej besede o priebehu a výsledkoch mýtneho tendra bolo k dispozícii desať kusov súťažných podkladov a každý mohol do nich nahliadnuť, ale nikto to neurobil.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Podľa Petra Bezáka z Ibertaxu v tejto firme môžu získať podiely partneri podieľajúci sa na realizácii a financovaní projektu. Podľa neho konzorcium SanToll - Ibertax všetky požadované kritériá v súťaži splnilo.
Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €. Všetky tri zvyšné konzorciá boli z tendra vylúčené.
SITA
"NDS je obchodná spoločnosť podľa Obchodného zákonníka a prijala určité záväzky s víťazom tendra o nezverejňovaní. Nie je tam nič zastreté, nič, čo by sa nemalo zverejniť. Už som povedal, že nemám problém so zverejnením (zmluvy). Potom mi kolegovia vysvetlili, že je tu ustanovenie Obchodného zákonníka o obchodnej zmluve," dodal Vážny. Keby bola zmluva o mýte uverejnená, uchádzač, ktorý má vybudovať mýtny systém, by si podľa Vážneho mohol vymáhať sankcie. Minister dopravy zároveň vyzval média, aby kvôli tomu nerobili žiadny rozruch ani emócie. Vážny pripomenul, že na januárovej tlačovej besede o priebehu a výsledkoch mýtneho tendra bolo k dispozícii desať kusov súťažných podkladov a každý mohol do nich nahliadnuť, ale nikto to neurobil.
Satelitný mýtny systém v SR má vybudovať spoločnosť SkyToll, a.s., ktorú založili členovia víťazného konzorcia SanToll - Ibertax. NDS podpísala zmluvu so SkyToll 13. januára tohto roku s tým, že systém má byť sprevádzkovaný k 1. januáru 2010. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 tis. kilometrov. Zmluva bola uzatvorená na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Za SanTollom je francúzska diaľničná spoločnosť Sanef, kto stojí za Ibertaxom, nie je známe. Podľa Petra Bezáka z Ibertaxu v tejto firme môžu získať podiely partneri podieľajúci sa na realizácii a financovaní projektu. Podľa neho konzorcium SanToll - Ibertax všetky požadované kritériá v súťaži splnilo.
Uvedené konzorcium predložilo najvyššiu cenovú ponuku na vybudovanie a prevádzkovanie mýtneho systému, a to 716,04 mil. € bez dane z pridanej hodnoty. Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta predložilo konzorcium Slovakpass, a to 530,16 mil. €. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 547,28 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 629,71 mil. €. Všetky tri zvyšné konzorciá boli z tendra vylúčené.
SITA