|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. decembra 2005
V Ullrichovom T-Mobile žiadajú len víťazstvá
Rozhovor s cyklistom T-Mobile Františkom Raboňom
Zdieľať
Ste v hviezdnom tíme Pro Tour. Debatovali ste už s jeho jednotkou, kapitánom Ullrichom? Aký je?
- Prvý raz ma oslovil na nedávnom sústredení v alpskom lyžiarskom stredisku Montafon, ležiacom v nadmorskej výške 1 800 metrov. Pýtal sa ma, koľko mám rokov. Keď som mu povedal, že dvadsaťdva, s úsmevom mi odvetil, že by mi mohol byť otcom. (Ullrich mal 2. decembra 32 rokov - pozn. red.). On, aj ostatných 27 kolegov, sú super chalani. Je s nimi aj zábava.
Už ste sa s niektorými aj trochu viac zblížili, skamarátili?
- Je nás dvanásť nováčikov, bližšie som sa už zoznámil najmä s niektorými mladíkmi. Na spomínanom sústredení som mal pridelenú izbu spolu s Gončarom a Ivanovom.
V čom vidíte rozdiel v príprave oproti tej doterajšej?
- V rámci bežných kondičných testov sme mali aj program, zameraný na súdržnosť, pomoc. Dvojice sa napríklad zlaňovali nad priepasťou a jeden istil druhého. Potom sme dostali kukly, presne také ako majú kukláči, ale aj očné dierky boli zakryté, a spoločne, držiac sa za ruky či ramená, sme postupovali vpred do neznámeho priestoru.
Ako dopadli vstupné lekárske testy?
- Boli už pred vyše mesiacom a s dobrými výsledkami. Okrem iného mi brali laktát, aj počet watov na kilogram mi vyšiel veľmi dobre.
Aký ďalší tréningový program pre vás pripravil nový športový riaditeľ Olaf Ludwig?
- Časť partie, aj s Ullrichom, odlieta do tréningového tábora v južnej Afrike, naša partia zasa bude kempovať na Mallorke.
A prvé preteky?
- Sezónu odštartujem na podujatí Okolo Kataru, po krátkom pobyte doma zasa pokračujem na Okolo Kalifornie. V Európe začnem pretekať koncom marca Niedersachsen a Porýním a Falckom.
Znamená to teda, že z vás bude skôr etapový pretekár?
- V informačných materiáloch pre médiá sa o mne píše ako „allrunder“, to znamená jazdec použiteľný na všetky preteky. Je nás 10-12 pretekárov, ktorí budeme kombinovať etapové preteky s jednorazovými. Tak ako si to budú vyžadovať lídri, ktorými sú zatiaľ Klöden, Ullrich, Sevilla, respektíve Wesseman a Kesler.
Ak by k tomu došlo, chceli by ste už v tomto roku štartovať na Giro d’Italia, Tour de France alebo Vuelta a Espaňa, kde bude T-Mobile vždy pozvaný?
- Už som sa na túto tému bavil aj s vedením tímu. Tour stopercentne nepripadá do úvahy, aj preto, že v živote som ešte také ťažké trojtýždňové etapové preteky neabsolvoval. Ako som sa už dávnejšie zhováral s Anderlem, Hruškom a Svoradom, najprijateľnejší pre mňa by bol štart na Vuelte. Vtedy je už viac jazdcov zranených, unavených, alebo bez formy. Ale aj z toho mám obavy. Veď 26. januára budem absolvovať prvé pretekárske kilometre v Katare a že by som ešte v septembri nebol unavený? Pochybujem o tom.
Aké sú ciele vedenia
T-Mobilu?
- Jednoduché. Na každom preteku víťazstvo, tak to máme napísané v osobných plánoch. Ale trochu rozmenené na drobné to platí v prvom rade pre Tour a preteky Pro Tour v Nemecku a vo Švajčiarsku. To znamená Okolo Kolína, Henningenská veža, Deutschland Tour, Okolo Švajčiarska. Sme jedným z najväčších tímov na svete, musíme víťaziť.
Koľko pretekárskych kilometrov ste absolvovali v uplynulej sezóne?
- Dvadsaťosemtisíc, o niečo menej ako predtým. Ale to mi z programu vypadli Preteky mieru, Okolo Maroka a Tour de l’Avenir. To by bolo spolu ďalších vyše štyritisíc kilometrov. Ale ukázalo sa to ako dobré v kvalitnejších výsledkoch na ostatných pretekoch, vrátane zisku titulu majstra Európy do 23 rokov.
Karol Pátek
Už ste sa s niektorými aj trochu viac zblížili, skamarátili?
- Je nás dvanásť nováčikov, bližšie som sa už zoznámil najmä s niektorými mladíkmi. Na spomínanom sústredení som mal pridelenú izbu spolu s Gončarom a Ivanovom.
V čom vidíte rozdiel v príprave oproti tej doterajšej?
- V rámci bežných kondičných testov sme mali aj program, zameraný na súdržnosť, pomoc. Dvojice sa napríklad zlaňovali nad priepasťou a jeden istil druhého. Potom sme dostali kukly, presne také ako majú kukláči, ale aj očné dierky boli zakryté, a spoločne, držiac sa za ruky či ramená, sme postupovali vpred do neznámeho priestoru.
Ako dopadli vstupné lekárske testy?
- Boli už pred vyše mesiacom a s dobrými výsledkami. Okrem iného mi brali laktát, aj počet watov na kilogram mi vyšiel veľmi dobre.
Aký ďalší tréningový program pre vás pripravil nový športový riaditeľ Olaf Ludwig?
- Časť partie, aj s Ullrichom, odlieta do tréningového tábora v južnej Afrike, naša partia zasa bude kempovať na Mallorke.
A prvé preteky?
- Sezónu odštartujem na podujatí Okolo Kataru, po krátkom pobyte doma zasa pokračujem na Okolo Kalifornie. V Európe začnem pretekať koncom marca Niedersachsen a Porýním a Falckom.
Znamená to teda, že z vás bude skôr etapový pretekár?
- V informačných materiáloch pre médiá sa o mne píše ako „allrunder“, to znamená jazdec použiteľný na všetky preteky. Je nás 10-12 pretekárov, ktorí budeme kombinovať etapové preteky s jednorazovými. Tak ako si to budú vyžadovať lídri, ktorými sú zatiaľ Klöden, Ullrich, Sevilla, respektíve Wesseman a Kesler.
Ak by k tomu došlo, chceli by ste už v tomto roku štartovať na Giro d’Italia, Tour de France alebo Vuelta a Espaňa, kde bude T-Mobile vždy pozvaný?
- Už som sa na túto tému bavil aj s vedením tímu. Tour stopercentne nepripadá do úvahy, aj preto, že v živote som ešte také ťažké trojtýždňové etapové preteky neabsolvoval. Ako som sa už dávnejšie zhováral s Anderlem, Hruškom a Svoradom, najprijateľnejší pre mňa by bol štart na Vuelte. Vtedy je už viac jazdcov zranených, unavených, alebo bez formy. Ale aj z toho mám obavy. Veď 26. januára budem absolvovať prvé pretekárske kilometre v Katare a že by som ešte v septembri nebol unavený? Pochybujem o tom.
Aké sú ciele vedenia
T-Mobilu?
- Jednoduché. Na každom preteku víťazstvo, tak to máme napísané v osobných plánoch. Ale trochu rozmenené na drobné to platí v prvom rade pre Tour a preteky Pro Tour v Nemecku a vo Švajčiarsku. To znamená Okolo Kolína, Henningenská veža, Deutschland Tour, Okolo Švajčiarska. Sme jedným z najväčších tímov na svete, musíme víťaziť.
Koľko pretekárskych kilometrov ste absolvovali v uplynulej sezóne?
- Dvadsaťosemtisíc, o niečo menej ako predtým. Ale to mi z programu vypadli Preteky mieru, Okolo Maroka a Tour de l’Avenir. To by bolo spolu ďalších vyše štyritisíc kilometrov. Ale ukázalo sa to ako dobré v kvalitnejších výsledkoch na ostatných pretekoch, vrátane zisku titulu majstra Európy do 23 rokov.
Karol Pátek