|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. septembra 2009
V Ulánbátare pomôžeme riešiť chaos v doprave
Preťažené komunikácie a križovatky, často takmer chaotické radenie vozidiel do označených i neoznačených jazdných pruhov a nekvalitné cesty. To je časť zistení slovenských odborníkov zo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. septembra (WEBNOVINY) – Preťažené komunikácie a križovatky, často takmer chaotické radenie vozidiel do označených i neoznačených jazdných pruhov a nekvalitné cesty. To je časť zistení slovenských odborníkov zo Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity o doprave v mongolskom hlavnom meste Ulánbátare. Situáciu boli mapovať v rámci projektu slovenskej rozvojovej pomoci, cieľom ktorého je pomôcť pri riešení zložitej dopravnej situácie. Okrem rokovaní s viacerými predstaviteľmi mesta, vrátane viceprimátora, sa stretli aj s námestníkom ministra dopravy Tugsom Purevdorjom či zástupcami dopravného podniku. Na projekt získali grant zo SlovakAid viac ako 110 000 €.
Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA dekan Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Ján Čelko, len na minime úsekov mestských komunikácií na Slovensku je v súčasnosti taká intenzita dopravy ako na cestách vo vyše miliónovom Ulánbátare. Denne cez hlavné križovatky mesta prejde viac ako 100 000 vozidiel. Na hlavných cestných tepnách je to denne od 45 000 do 60 000 áut, pričom podiel osobnej dopravy je 91-96 percent, uviedol ďalšie z poznatkov z cesty v Mongolsku Čelko.
Riešiť situáciu v doprave pomáhajú v Ulánbátare aj odborníci z iných krajín, Slováci sa s ich projektmi zoznámili a jednotlivé riešenia by sa mali dopĺňať. Najväčším projektom je kórejský. Slovenskí odborníci chcú navrhnúť jeho doplnenie o riešenie dopravy v krízových situáciách zo všetkých vstupov do mesta pomocou premenlivého dopravného značenia ako aj prípadným odklonením dopravy. Pôvodne v slovenskom projekte počítali výlučne so západo-východným presmerovaním dopravy. Severo-južné radiály nemali byť súčasťou projektu, vysvetlil Čelko.
Pri stanovovaní kvality vozoviek a príprave schém ich údržby bude potrebné spracovať metodiku týchto činností pre mesto Ulánbátar. Tento návrh chceme doplniť o zoznam diagnostických prístrojov, ktoré mesto potrebuje pri preberacom konaní nových ciest a hodnotení existujúcich a bude ich využívať vo vlastnom laboratóriu, dodal Čelko. Mesto má cestnú databázu, tá však nebola aktualizovaná a tak slovenskí odborníci navrhujú jej modifikáciu a doplnenie o lineárne zobrazenie cestnej siete, ktoré by bolo rozdelené významnejšími križovatkami v meste na úseky. Komplexná analýza by mala byť hotová do októbra 2010, dodal.
SITA
Ako ďalej uviedol pre agentúru SITA dekan Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Ján Čelko, len na minime úsekov mestských komunikácií na Slovensku je v súčasnosti taká intenzita dopravy ako na cestách vo vyše miliónovom Ulánbátare. Denne cez hlavné križovatky mesta prejde viac ako 100 000 vozidiel. Na hlavných cestných tepnách je to denne od 45 000 do 60 000 áut, pričom podiel osobnej dopravy je 91-96 percent, uviedol ďalšie z poznatkov z cesty v Mongolsku Čelko.
Riešiť situáciu v doprave pomáhajú v Ulánbátare aj odborníci z iných krajín, Slováci sa s ich projektmi zoznámili a jednotlivé riešenia by sa mali dopĺňať. Najväčším projektom je kórejský. Slovenskí odborníci chcú navrhnúť jeho doplnenie o riešenie dopravy v krízových situáciách zo všetkých vstupov do mesta pomocou premenlivého dopravného značenia ako aj prípadným odklonením dopravy. Pôvodne v slovenskom projekte počítali výlučne so západo-východným presmerovaním dopravy. Severo-južné radiály nemali byť súčasťou projektu, vysvetlil Čelko.
Pri stanovovaní kvality vozoviek a príprave schém ich údržby bude potrebné spracovať metodiku týchto činností pre mesto Ulánbátar. Tento návrh chceme doplniť o zoznam diagnostických prístrojov, ktoré mesto potrebuje pri preberacom konaní nových ciest a hodnotení existujúcich a bude ich využívať vo vlastnom laboratóriu, dodal Čelko. Mesto má cestnú databázu, tá však nebola aktualizovaná a tak slovenskí odborníci navrhujú jej modifikáciu a doplnenie o lineárne zobrazenie cestnej siete, ktoré by bolo rozdelené významnejšími križovatkami v meste na úseky. Komplexná analýza by mala byť hotová do októbra 2010, dodal.
SITA