|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. augusta 2016
V Trenčianskom kraji klesol počet cestujúcich prímestskými autobusmi
Autobusy prímestskej autobusovej dopravy v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) prepravili v minulom roku o vyše 990.000 cestujúcich menej ako v roku 2014. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Alexandra Moštková
Trenčín 3. augusta (TASR) – Autobusy prímestskej autobusovej dopravy v Trenčianskom samosprávnom kraji (TSK) prepravili v minulom roku o vyše 990.000 cestujúcich menej ako v roku 2014. V porovnaní s rokom 2013 bol počet prepravených cestujúcich nižší o viac ako 2,5 milióna. Príspevok kraja na vykrytie straty zmluvným prepravcom (SAD Trenčín, SAD Prievidza) bol v minulom roku o 1,86 milióna eur nižší, ako v roku 2014.Ako TASR informovala vedúca oddelenia komunikácie a medzinárodných vzťahov Úradu TSK Jana Paulínyová, v minulom roku sa autobusmi v TSK prepravilo 23,758 milióna osôb, kraj zaplatil zmluvným prepravcom takmer 17,5 milióna eur. „Pokles prepravených osôb od roku 2006 predstavuje 45 %, v minulom roku medziročne klesol počet cestujúcich o 4,5 %, čo je menej ako v predchádzajúcom roku,“ uviedla Paulínyová s tým, že zníženie príspevku na služby vo verejnom záujme v prímestskej autobusovej doprave v roku 2015 je výsledkom pracovných rokovaní s dopravcami, iniciovalo ich vedenie TSK.
TSK sa podľa nej nestotožňuje s názorom, že samosprávne kraje nedisponujú údajmi od dopravcov. „TSK má v zmluvách o službách vo verejnom záujme podmienku predkladať analýzy. Kraj pri tvorbe rozpočtu analyzuje výšku ekonomicky oprávnených nákladov, výšku tržieb z cestovného, ktoré sú podkladom pre stanovenie výšky príspevku pre príslušný rok. Kraj pre potreby spracovania analýzy disponuje potrebnými údajmi od zmluvných dopravcov,“ doplnila Paulínyová.
Optimalizačné riešenia podľa nej nenachádzajú pochopenie u cestujúcej verejnosti a situáciu nemožno považovať za trvalo udržateľnú vzhľadom na výšku príspevku župy. Aj napriek snahe kraja motivovať cestujúcu verejnosť, neustále stúpa trend využívania individuálnej dopravy.
„TSK prijal viacero opatrení, ktorými chce prilákať cestujúcich. Zvyšuje kvalitu cestovania a prispieva na zľavnené cestovné. Atraktivitu cestovania zvýšil kraj zavedením wifi pripojenia v spojoch, zavedením aplikácie mojbus.sk, ktorá poskytuje aktuálne informácie o spojeniach, momentálnej polohe autobusu, presnom čase odchodu a príchodu i prípadnom meškaní. TSK zaviedol nulté tarifné pásmo v obciach, zjednotili sa zľavnené podmienky v rámci TSK a Žilinského samosprávneho kraja, zaviedla sa tarifa pre seniorov nad 70 rokov, ktorí platia 0,35 eur za každých 25 kilometrov a podobne,“ zdôraznila Paulínyová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR