![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
13. mája 2015
V Trebišove Skanska zrekonštruuje železničnú trať za 2,4 mil. eur
Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h. ...
Zdieľať

Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Paulikovej predmetom rekonštrukcie je jednokoľajový elektrifikovaný traťový úsek Železničnej stanice Trebišov - Výhybňa Hrinište. Posledná rekonštrukcia trate sa vykonala v roku 1978. "Hoci bola koľaj pôvodne projektovaná na rýchlosť 100 km/h, v súčasnosti je hlavne v období vyšších zrážok podmáčaná, čo má za následok zhoršujúcu sa geometrickú polohu. V praxi to znamenalo deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje, ktorá následne viedla k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h v úseku 1,143 km," vysvetlila.
Pre zavedenie pôvodne projektovanej traťovej rýchlosti 100 km/h a následné zlepšenie priepustnosti daného úseku je potrebné vykonať komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku a časti úseku železničného spodku. „Na celom úseku budeme rekonštruovať železničný zvršok, čo v praxi znamená výmenu koľajníc, koľajového lôžka a betónových podvalov. Rekonštrukciou v dĺžke 1,143 km prejde i železničný spodok. Zrealizuje sa celková sanácia podkladnej vrstvy, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom bude úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku," opísal stavbu Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska.
Trať bude podľa neho upravená do normového stavu, upravia sa svahy, zriadia a vyčistia odvodňovacie priekopy. Zmenou prejde aj trakčné vedenie, ktoré bude počas rekonštrukcie vypnuté a po jej skončení vyregulované. Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia dvoch železničných priecestí, z ktorých jedno sa nachádza v intraviláne mesta Trebišov. "Súčasnú asfaltovú priecestnú vozovku nahradí moderná celogumová konštrukcia. Po ukončení všetkých prác bude na zrekonštruovanom úseku traťová rýchlosť 100 km za hodinu, čo zefektívni celkovú prepravu a priepustnosť na danom úseku,“ doplnil Kotrík.
Rekonštrukčné práce budú trvať dva mesiace, počas ktorých dôjde k obmedzeniu vlakovej dopravy. Tá bude v úseku Trebišov - Bánovce nad Ondavou dočasne obmedzená a pre cestujúcich zabezpečia náhradnú autobusovú dopravu.
"Práce sa budú realizovať v nepretržitých výlukách (úsek bude kompletne uzavretý na 24 hodín) počas 15 dní a v denných výlukách v čase od 8.00 do 16.00 hodiny v období osem dní. Rekonštruované priecestia budú počas stavebných prác dočasne uzatvorené a premávka bude zabezpečená obchádzkou," informovala hovorkyňa ŽSR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR