|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. mája 2015
V Trebišove Skanska zrekonštruuje železničnú trať za 2,4 mil. eur
Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h. ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Trebišov 13. mája (TASR) - Na trati Trebišov - Michalovce sa začína rekonštrukcia železničnej trate v dĺžke 3,97 km, ktorá má odstrániť rýchlostné obmedzenia a dosiahnuť traťovú rýchlosť 100 km/h. Súčasťou sú aj rekonštrukcie železničných priecestí v km 21,194 a 21,722. Investorom projektu sú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Rekonštrukčné práce na danom úseku v hodnote približne 2,4 milióna eur zrealizuje spoločnosť Skanska. Ukončenie prác je plánované na koniec júna tohto roka. Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Paulikovej predmetom rekonštrukcie je jednokoľajový elektrifikovaný traťový úsek Železničnej stanice Trebišov - Výhybňa Hrinište. Posledná rekonštrukcia trate sa vykonala v roku 1978. "Hoci bola koľaj pôvodne projektovaná na rýchlosť 100 km/h, v súčasnosti je hlavne v období vyšších zrážok podmáčaná, čo má za následok zhoršujúcu sa geometrickú polohu. V praxi to znamenalo deformáciu smerovej a výškovej polohy koľaje, ktorá následne viedla k prechodnému obmedzeniu traťovej rýchlosti na 80 km/h a 60 km/h v úseku 1,143 km," vysvetlila.
Pre zavedenie pôvodne projektovanej traťovej rýchlosti 100 km/h a následné zlepšenie priepustnosti daného úseku je potrebné vykonať komplexnú rekonštrukciu železničného zvršku a časti úseku železničného spodku. „Na celom úseku budeme rekonštruovať železničný zvršok, čo v praxi znamená výmenu koľajníc, koľajového lôžka a betónových podvalov. Rekonštrukciou v dĺžke 1,143 km prejde i železničný spodok. Zrealizuje sa celková sanácia podkladnej vrstvy, vrátane použitia výstužných geomreží a separačných geotextílií. Výsledkom bude úsek s novými koľajnicami a podvalmi v novom koľajovom lôžku," opísal stavbu Vladimír Kotrík, riaditeľ závodu železničné staviteľstvo spoločnosti Skanska.
Trať bude podľa neho upravená do normového stavu, upravia sa svahy, zriadia a vyčistia odvodňovacie priekopy. Zmenou prejde aj trakčné vedenie, ktoré bude počas rekonštrukcie vypnuté a po jej skončení vyregulované. Súčasťou stavebných prác je aj rekonštrukcia dvoch železničných priecestí, z ktorých jedno sa nachádza v intraviláne mesta Trebišov. "Súčasnú asfaltovú priecestnú vozovku nahradí moderná celogumová konštrukcia. Po ukončení všetkých prác bude na zrekonštruovanom úseku traťová rýchlosť 100 km za hodinu, čo zefektívni celkovú prepravu a priepustnosť na danom úseku,“ doplnil Kotrík.
Rekonštrukčné práce budú trvať dva mesiace, počas ktorých dôjde k obmedzeniu vlakovej dopravy. Tá bude v úseku Trebišov - Bánovce nad Ondavou dočasne obmedzená a pre cestujúcich zabezpečia náhradnú autobusovú dopravu.
"Práce sa budú realizovať v nepretržitých výlukách (úsek bude kompletne uzavretý na 24 hodín) počas 15 dní a v denných výlukách v čase od 8.00 do 16.00 hodiny v období osem dní. Rekonštruované priecestia budú počas stavebných prác dočasne uzatvorené a premávka bude zabezpečená obchádzkou," informovala hovorkyňa ŽSR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR