|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2007
V Teste národa 2007 zvíťazilo opäť Slovensko!
V sobotu večer viac ako 52,3 % divákov pri slovenských televíznych obrazovkách súťažilo a zisťovalo svoje vedomosti prostredníctvom unikátneho programu ČR : SR Test národa 2007, ktorý bol vysielaný súčasne na TV Markíza a TV Nova.
Zdieľať
Na Slovensku si svoje znalosti otestoval 1 006 000 divákov starších ako 12 rokov. Dosiahnutý rating predstavuje 22 % a share 52,3 %. (Pre porovnanie Pošta pre teba na Jednotke dosiahla v rovnakom čase share 26,5 % a film Opica na snehu na TV Joj 14,0 %). Celodenný share na Markíze sa tak vyšplhal na 40 % (Jednotka 16,7 %, TV Joj 13,6 %) a podiel v prime time dosiahol na Markíze 46,5 % (STV1 20,2 %, TV Joj 14,7 %).
Test národa 2007 sledovali viac ženy ako muži, najsilnejšiu divácku skupinu tvorili diváčky vo veku 12 - 34 rokov (share 60,5 %), vysokoškolsky vzdelaní diváci (share 72,8 %) a diváci väčších miest (share 71,8 %). Test národa si najviac divákov našiel v Prešovskom kraji (share 61,4 %), potom v Žilinskom kraji (share 57,8 %), tretí v poradí bol Trenčiansky kraj (share 56,1
Sedem skupín v štúdiu (celebrity, novinári, hasiči, mažoretky, cvičitelia, smetiari a starostovia), užívatelia internetu, diváci prihlásení prostredníctvom SMS a diváci pri televíznych obrazovkách odpovedali na 50 otázok z piatich oblastí (literatúra, zemepis, história, prírodné vedy a umenie). Z víťazstva a lepších vedomostí sa nakoniec tešili opäť obyvatelia Slovenskej republiky, ktorým bol nameraný vedomostný kvocient 119 bodov, zatiaľ čo Čechom 115 bodov.
Podľa pohlavia zvíťazili muži nad ženami v počte bodov 117 : 115, obe skupiny známka 2. Najlepšou skupinou v štúdiu boli celebrity s vedomostným kvocientom 138 bodov, známka 1*. Najlepšou účastníčkou medzi celebritami bola moderátorka TV Markíza Miriam Kalisová so 147 bodmi, známka 1*, pričom rovnaký počet bodov získal aj hasič Ján Urbánek, ktorý sa stal najlepším súťažiacim v štúdiu. Z on-line užívateľov, ktorí si skúsili test prostredníctvom internetu, dosiahol najlepší výsledok občan Českej republiky Josef Šedivý s nameraným vedomostným kvocientom 153 bodov, známka 1*.
Detailné výsledky sú k dispozícii na www.testnaroda.eu
Tohto roku sa na www.testnaroda.eu zaregistrovalo celkom 34 566 užívateľov zo Slovenska i z Čiech. Prostredníctvom internetu súťažilo viac mužov ako žien a najsilnejšou vekovou kategóriou boli 15 - 20-roční mladí ľudia.
Idea otestovať národ sa zrodila v nezávislej amsterdamskej televíznej spoločnosti Eyeworks. V januári 2001 bol tak prostredníctvom TV obrazoviek vo veľkej interaktívnej šou prvýkrát otestovaný holandský národ. Program zaznamenal obrovský ohlas a dnes je formátom, prevereným počas vysielania vo Veľkej Británii, Španielsku, Francúzsku, Austrálii, Nizozemsku - 3x, Nemecku - 2x a Belgicku - 2x.
(SITA) Foto TV Markíza