|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. februára 2012
V tendri na diaľnicu s tunelom Višňové padli námietky
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) dostal podľa neoficiálnych informácií dve námietky od stavebníkov k podmienkam účasti v bežiacom tendri na projektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrového ...
Zdieľať
BRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) dostal podľa neoficiálnych informácií dve námietky od stavebníkov k podmienkam účasti v bežiacom tendri na projektovanie a výstavbu takmer 13,5-kilometrového úseku diaľnice D1 s tunelom Višňové pri Žiline.
Investičná riaditeľka Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Viktória Chomová vo štvrtok na tlačovej besede o novej cenovej politike pri cestných a železničných stavbách potvrdila, že na Úrade pre verejné obstarávanie je niekoľko námietok a jedna z nich sa vzťahuje aj na problém valorizácie ceny o infláciu.
Konkrétnejšie informácie nechcela uviesť, pretože NDS sa podľa nej štandardne nevyjadruje k žiadnym procesom, ktoré sa týkajú trvajúceho verejného obstarávania.
Tender na úsek D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorého súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, vyhlásili diaľničiari koncom minulého roka. Predpokladané náklady na projektovanie a výstavbu diaľnice sú 896,53 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Podľa ministerstva dopravy je to o 250 mil. eur menej, ako keby bola táto diaľnica postavená v rámci pôvodného tretieho balíka PPP. Rozdiel v cene by bol podľa rezortu ešte niekoľkonásobne vyšší v prípade, ak by pri porovnávaní zohľadnili aj náklady na údržbu a prevádzku, ako aj vysoké náklady na financovanie PPP projektov.
Práce na diaľnici sú plánované na 2 010 dní, čiže päť a pol roka, financované majú byť zo štátneho rozpočtu, prostriedkov Európskej únie v nasledujúcom programovom období a prípadne úveru Európskej investičnej banky.
Otváranie ponúk v tendri je plánované 3. mája tohto roka, pričom stavebné firmy mohli požiadať o súťažné podklady do 17. januára a prípadné vysvetlenie podmienok účasti môžu získať do 22. marca. Obhliadky štôlne pre stavbu tunela boli podľa diaľničiarov od 21. do 31. januára. Ponuky budú viazané minimálne do 2. novembra tohto roka.
Investičná riaditeľka Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Viktória Chomová vo štvrtok na tlačovej besede o novej cenovej politike pri cestných a železničných stavbách potvrdila, že na Úrade pre verejné obstarávanie je niekoľko námietok a jedna z nich sa vzťahuje aj na problém valorizácie ceny o infláciu.
Konkrétnejšie informácie nechcela uviesť, pretože NDS sa podľa nej štandardne nevyjadruje k žiadnym procesom, ktoré sa týkajú trvajúceho verejného obstarávania.
Tender na úsek D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, ktorého súčasťou bude 7,5-kilometrový tunel Višňové, vyhlásili diaľničiari koncom minulého roka. Predpokladané náklady na projektovanie a výstavbu diaľnice sú 896,53 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Podľa ministerstva dopravy je to o 250 mil. eur menej, ako keby bola táto diaľnica postavená v rámci pôvodného tretieho balíka PPP. Rozdiel v cene by bol podľa rezortu ešte niekoľkonásobne vyšší v prípade, ak by pri porovnávaní zohľadnili aj náklady na údržbu a prevádzku, ako aj vysoké náklady na financovanie PPP projektov.
Práce na diaľnici sú plánované na 2 010 dní, čiže päť a pol roka, financované majú byť zo štátneho rozpočtu, prostriedkov Európskej únie v nasledujúcom programovom období a prípadne úveru Európskej investičnej banky.
Otváranie ponúk v tendri je plánované 3. mája tohto roka, pričom stavebné firmy mohli požiadať o súťažné podklady do 17. januára a prípadné vysvetlenie podmienok účasti môžu získať do 22. marca. Obhliadky štôlne pre stavbu tunela boli podľa diaľničiarov od 21. do 31. januára. Ponuky budú viazané minimálne do 2. novembra tohto roka.