|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2010
V telekomunikáciách je únik výnosov asi 40 mld. US
Tagy: telekomunikácie KPMG
Únik výnosov v odvetví telekomunikácií predstavuje ročne podľa globálneho prieskumu zabezpečenia výnosov spoločnosti KPMG približne 40 mld. USD. Viac ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/ Tomáš Benediktovič BRATISLAVA 14. apríla - Únik výnosov v odvetví telekomunikácií predstavuje ročne podľa globálneho prieskumu zabezpečenia výnosov spoločnosti KPMG približne 40 mld. USD. Viac ako polovica telekomunikačných operátorov uviedla, že únik výnosov predstavuje vyše jedno percento z celkových výnosov, 15 % respondentov uviedlo, že úniky sú väčšie ako tri percentá. Prieskum u 74 operátorov v 46 krajinách Ameriky, Európy, Afriky, Blízkeho východu a regiónov Ázie a Tichomoria taktiež ukázal, že k tomuto problému prispieva aj nedostatok dostupných údajov, ktorý sťažuje oddeleniam pre zabezpečenie výnosov telekomunikačných operátorov identifikáciu únikov.
Dve pätiny respondentov odhadlo, že bola identifikovaná menej ako polovica všetkých únikov, dokonca veľký počet respondentov z rozvíjajúcich sa trhov uviedol, že bolo identifikovaných menej ako 10 % únikov. "V dôsledku toho môžu byť celkové straty odvetvia v celosvetovom meradle oveľa vyššie, ako sa odhaduje," uvádza sa v tlačovej správe k štúdii.
K únikom výnosov môže dochádzať kedykoľvek počas výnosového cyklu, od predaja cez konfiguráciu siete, až po ohodnocovanie a fakturáciu služieb. K typickému úniku môže dôjsť v dôsledku nesprávnej fakturácie, alebo ak sa záznamy spoplatnených hovorov neprevedú do fakturačného systému pre vyhodnocovanie a účtovanie, prípadne ak sú medzinárodné destinácie konfigurované ako lokálne. Operátori však prichádzajú o peniaze aj v dôsledku rizík spojených s výnosmi, neschopnosti zvýšiť výnosy alebo neschopnosti identifikovať a implementovať úspory nákladov.
Najzraniteľnejšími sa takmer polovici operátorov javia "predplatené účty". Väčšina respondentov z rozvíjajúcich sa trhov označila za druhé najzraniteľnejšie roaming a služby s pridanou hodnotou. V Európe a Amerike sa na tomto mieste umiestnili "fakturované služby". Respondenti v strednej a východnej Európe vyjadrili obavy z nedostatku primeraných schopností svojich tímov pre zabezpečenie výnosov. V súlade s globálnymi a regionálnymi trendmi 43% respondentov uvádza nedostatok technických zručností, pričom 57% však uviedlo aj nedostatok požadovaných finančných schopností. Tento nedostatok finančných schopností bol príznačný pre krajiny strednej a východnej Európy.
Výsledky globálneho prieskumu zabezpečenia výnosov v roku 2009 je správa o zisteniach on-line prieskumu u 74 telekomunikačných operátorov v 46 krajinách na celom svete. Prieskum podrobne zisťuje, akú pozíciu má zabezpečenie výnosov u telekomunikačných operátorov a hodnotí ich obavy a očakávania do budúcnosti. Medzi respondentmi v prieskume boli členovia najvyššieho manažmentu a vedúci oddelení pre zabezpečenie výnosov. Závery štúdie predstavujú kombináciu analýzy hĺbkových poznatkov a trendov u týchto operátorov so skúsenosťami spoločnosti KPMG v oblasti zabezpečenia výnosov.
SITA
Dve pätiny respondentov odhadlo, že bola identifikovaná menej ako polovica všetkých únikov, dokonca veľký počet respondentov z rozvíjajúcich sa trhov uviedol, že bolo identifikovaných menej ako 10 % únikov. "V dôsledku toho môžu byť celkové straty odvetvia v celosvetovom meradle oveľa vyššie, ako sa odhaduje," uvádza sa v tlačovej správe k štúdii.
K únikom výnosov môže dochádzať kedykoľvek počas výnosového cyklu, od predaja cez konfiguráciu siete, až po ohodnocovanie a fakturáciu služieb. K typickému úniku môže dôjsť v dôsledku nesprávnej fakturácie, alebo ak sa záznamy spoplatnených hovorov neprevedú do fakturačného systému pre vyhodnocovanie a účtovanie, prípadne ak sú medzinárodné destinácie konfigurované ako lokálne. Operátori však prichádzajú o peniaze aj v dôsledku rizík spojených s výnosmi, neschopnosti zvýšiť výnosy alebo neschopnosti identifikovať a implementovať úspory nákladov.
Najzraniteľnejšími sa takmer polovici operátorov javia "predplatené účty". Väčšina respondentov z rozvíjajúcich sa trhov označila za druhé najzraniteľnejšie roaming a služby s pridanou hodnotou. V Európe a Amerike sa na tomto mieste umiestnili "fakturované služby". Respondenti v strednej a východnej Európe vyjadrili obavy z nedostatku primeraných schopností svojich tímov pre zabezpečenie výnosov. V súlade s globálnymi a regionálnymi trendmi 43% respondentov uvádza nedostatok technických zručností, pričom 57% však uviedlo aj nedostatok požadovaných finančných schopností. Tento nedostatok finančných schopností bol príznačný pre krajiny strednej a východnej Európy.
Výsledky globálneho prieskumu zabezpečenia výnosov v roku 2009 je správa o zisteniach on-line prieskumu u 74 telekomunikačných operátorov v 46 krajinách na celom svete. Prieskum podrobne zisťuje, akú pozíciu má zabezpečenie výnosov u telekomunikačných operátorov a hodnotí ich obavy a očakávania do budúcnosti. Medzi respondentmi v prieskume boli členovia najvyššieho manažmentu a vedúci oddelení pre zabezpečenie výnosov. Závery štúdie predstavujú kombináciu analýzy hĺbkových poznatkov a trendov u týchto operátorov so skúsenosťami spoločnosti KPMG v oblasti zabezpečenia výnosov.
SITA
Tagy: telekomunikácie KPMG