Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

31. mája 2016

V Tatrách sa hovorí o lanovke medzi Štartom a Hrebienkom



Na archívnej snímke dievčatá kráčajú so saňami pori pozemnej lanovke po sánkarskej dráhe zo Starého Smokovca na Hrebienok vo Vysokých Tatrách.



Zdieľať
Na archívnej snímke dievčatá kráčajú so saňami pori pozemnej lanovke po sánkarskej dráhe zo Starého Smokovca na Hrebienok vo Vysokých Tatrách. Foto: TASR/Oliver Ondráš
Vysoké Tatry 31. mája (TASR) – Vo Vysokých Tatrách sa opäť začalo hovoriť o výstavbe lanovky, ktorá by mala spojiť Hrebienok so zjazdovkou Štart v Tatranskej Lomnici. Poslanec Mestského zastupiteľstva (MsZ) vo Vysokých Tatrách Gabriel Jamnický však prišiel s novou alternatívou, ktorá by podľa neho oživila Hrebienok a vyriešila tak problém s dopravou.


Jamnický je presvedčený, že je potrebné nájsť alternatívu k tomu, čo pred rokmi ponúkla spoločnosť Tatry Mountain Resosrts (TMR), ktorá lanovku plánuje vybudovať. Poslanci predošlého Mestského zastupiteľstva vo Vysokých Tatrách lanovku odmietali. Pôvodný návrh lanovky TMR smerujúci z Hrebienka na Skalnaté pleso mal byť dlhý 3,1 kilometra, zložený z troch stĺpov a mal zasiahnuť približne 300 metrov štvorcových (m2) lesa. Výstavba si mal vyžiadať približne 30 miliónov eur. S týmto návrhom však nesúhlasia poslanci MsZ. Navrhujú, aby lanovka smerovala z Hrebienka na Štart.

"Návrh, ktorý predkladajú poslanci, má svoju logiku z hľadiska prepravy návštevníkov a lyžiarov do stredne ťažkej lyžiarskej zóny na Štart. Nemá to však ekologickú a ani vyhliadkovú rovinu. Na návrh poslancov preverujeme a pripravujeme možnú alternatívu úseku Hrebienok – Štart, ktorá si bude podľa našich prieskumov vyžadovať iný druh technológie," uviedla hovorkyňa TMR Zuzana Fabianová. Ako doplnila, ide tak o väčší počet podpier lanovej dráhy, ktorých by malo byť 19. Rovnako ide aj o väčší zásah do prírodného prostredia. Podľa nej by mala byť zasiahnutá plocha takmer 60.000 m2 lesa a na jej výstavbu by spoločnosť použila približne 20 miliónov eur.

Poslanec Jamnický považuje lanovku zároveň za najekologickejší spôsob riešenia dopravy. Prepojenie medzi Hrebienkom a Štartom by podľa neho pomohlo k zníženiu počtu automobilov medzi Smokovcami a Tatranskom Lomnicou. "Keď chceme mať Vysoké Tatry na mape svetových turistických rezortov, tak výstavbu lanovky vnímame ako nutnú. Ak chceme spájať malé strediská do väčších a prilákať pobytových hostí, tak je nevyhnutné vytvoriť veľké stredisko. Prepojenie bude mať ekologickú rovinu, keďže tisícky áut už nebudú jazdiť medzi Tatranskom Lomnicou a Starým Smokovcom, rovnako tak nebude potrebné budovať ďalšie parkovacie miesta v Tatranskej Lomnici," uviedla Fabianová. Podľa jej ďalších slov návrh poslancov by pomohol aj všetkým tatranským hotelom a penziónom.

Poslanec Tomáš Tišťan upozornil na fakt, že je potrebné o tomto probléme diskutovať. "Ľudia nemajú dostatok informácií. O novom návrhu sa hovorí len v uzavretých zasadačkách a to je chyba. Verejná mienka ľudí je dôležitá," zdôraznil Tišťan. Poslanci MsZ môžu podľa neho cez schvaľovanie zmien v územnom pláne podporiť či zastaviť stavbu lanoviek vo vysokohorskom prostredí. "Ľudia chodia do Vysokých Tatier aj kvôli tomu, že sa tu nachádza otvorená príroda. Z miest utekajú, aby neboli pod dopravnými stavbami a výstavba lanovky by im tento oddych mohla narušiť," povedal Tišťan.







Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bývalú Miss Turecko odsúdili za urážku Erdogana
<< predchádzajúci článok
V Brne sa začal súd s občanom USA obžalovaným zo štvornásobnej vraždy