Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Šport    F1

11. októbra 2005

V Suzuke nebola nuda



Na ťahu je McLaren



Zdieľať
Je dobré, keď sa o majstrovské body v efjednotke bojuje až do konca. Práve preto bola Veľká cena Japonska dramatická. Supervýkon fínskeho jazdca Kimiho Räikkönena musel konkurencii vyraziť dych. Na druhej strane Fín nemal na výber. Stavil všetko na jednu kartu - víťazstvo. Iné jeho tím McLaren nepotreboval. Veď na trati bojoval sám s prevahou žlto-modrých Renaultov, ktorých monoposty išli ako hodinky. Nikto si vtedy nespomenul na problémy v kvalifikácii, ktorá ambície jednotlivých jazdcov postavila na hlavu. Kimiho akoby vôbec sedemnásta pozícia na štarte nedeprimovala a do cieľa sa rútil ako vietor. Hoci Alonso pripomenul, že jeho auto bolo rovnako rýchle, na trati to tak nevyzeralo. Záverečný manéver „Icemana“, po ktorom pri vjazde do posledného kola nechal za sebou Fisichellu, iba zdupľoval rýchlosť McLarenu. Je paradoxné, že ani sedem tohtoročných víťazstiev nestačí Räikkönenovi na titul. A je dosť možné, že nebude stačiť ani na zisk Pohára konštruktérov. Strieborné šípy oveľa viac ako Renault vypadávajú z hry, často aj nevinne. V Japonsku nedošiel Montoya, a treba povedať, že ani nevie ako. Právom bol kolumbijský pretekár poriadne nahnevaný na Kanaďana Jacquesa Villeneuva. Montoya tvrdí, že nehodu zavinil práve Kanaďan a za pravdu mu dali aj komisári, ktorí Villeneuva potrestali 25-sekundovou penalizáciou. Ten sa bráni: „Nevidel som ho, tak netuším, o čo sa Montoya usiloval v čase, keď sa dostal mimo traťe.“ Montoya potreboval pre McLaren vyjazdiť body, čo mu v Japonsku nebolo súdené. Podobne ako Trullimu, ktorého vyradil Sato. Japonský kamikadze dopadol oveľa horšie. Ale ktovie, či dôrazné napomenutie spolu s vylúčením z pretekov bude pre Sata dostatočným trestom. Má povesť hazardéra, ktorej sa tak ľahko nezbaví.
O držiteľovi Pohára konštruktérov sa teda rozhodne v záverečnej Veľkej cene Číny. Na koni je Renault s dvojbodovým náskokom a vierou, že jeho spoľahlivé monoposty získajú potrebné body. Ale na v šachovej partii je McLaren. Ten, ktorý súperovi naznačil možnosti najrýchlejším kolom v Japonsku, však vie, že nezpečným situáciám sa budú museť vyhnúť obaja jeho piloti. A japonský „bozk“, ktorý sa im v Suzuke neplánovane podaril v prvej zákrute, si musia odpustiť.

Aj takto videli fanúšikovia v Japonsku Kimiho Räikkönena (vľavo) a Michaela Schumachera.

Ozvena zo Suzuky

Fernando Alonso (Renault)
„Myslím, že naša stratégia úplne nefungovala. Cítim, že v Japonsku som bol rýchlejší ako Räikkönen, ale nedokázal som ho zdolať. Pre zastávky v boxoch a prevádzku na trati som skončil až tretí.“

Mark Webber (Williams)
„Najväčším pozitívom pretekov boli absolútne perfektné pitstopy. Vďaka tomu som predbehol najprv Coultharda a potom i Buttona. Auto bolo rýchlejšie než v minulých pretekoch a nové aerodynamické dielce sa ukázali ako veľká pomoc. BMW nám zabezpečil silný motor, ale ani dnes to ešte nebolo presne podľa našich želaní.“

Michael Schumacher (Ferrari)
„Najlepšou vecou tohto víkendu je skutočnosť, že sme si zabezpečili tretie miesto v Pohári konštruktérov. Ak vezmem do úvahy výkonnosť nášho tohtoročného balíka, to nie je až taký zlý výsledok. Za posledných desať rokov to bola najhoršia sezóna Ferrari, ale aj tak sme skončili tretí. Čo sa týka týchto pretekov, tak som sklamaný z našej rýchlosti. Dnes som totiž rýchlostne jasne nestačil na Renault. Súboje na trati boli určite zábavné, ale ja by som sa bavil viac, ak by som mohol bojovať vyrovnanejšie. Po druhom pitstope sme urobili isté zmeny v nastavení a stratený čas ma pripravil o pozíciu. Pred Šanghajom som získal na Montoyu dvojbodový náskok. Je to pekné a neočakávané.“


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Briatore bráni Fisichellu
<< predchádzajúci článok
Abramovič sa chystá do Bratislavy