|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2017
V. Stromček: Obchvat Bratislavy sa má začať naplno stavať na jar 2018
Na archívnej snímke štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček.
Zdieľať
Na archívnej snímke štátny tajomník ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček. Foto: TASR - Pavol Zachar
Bratislava 13. decembra (TASR) - Výstavba projektu bratislavského obchvatu, ktorý má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, by sa mala rozbehnúť "na plný plyn" na jar budúceho roka. Termíny jeho dokončenia sa zatiaľ neposúvajú. Po stredajšom rokovaní vlády to uviedol štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček (Smer-SD)."Bolo nám povedané, že na jar sa začína, ako sa hovorí, na plný plyn. Majú všetky stavebné povolenia, majú sprístupnené pozemky, nebráni im nič v tom, aby mohli naplno stavať," dodal Stromček.
Termíny dostavby projektu sa však podľa neho zatiaľ neposúvajú. "Nemáme žiaden nový harmonogram, ktorý by bol odsúhlasený a kde by sme súhlasili s tým, že by sa mali termíny posúvať," priblížil štátny tajomník. Celý projekt má byť dokončený v októbri 2020, ale po rýchlostnej ceste R7 by mali autá začať jazdiť už v apríli 2020.
Ministerstvo pritom podľa Stromčeka predpokladalo vyššiu dynamiku výstavby zo strany koncesionára. "Mysleli sme si, že začnú stavať rýchlejšie," konštatoval. Pre rezort sú ale záväzné termíny dohodnuté v zmluve. "Tým pádom je to v rukách koncesionára, kedy začne stavať a ako si bude dynamizovať svoju výstavbu," dodal.
Pre ministerstvo je podľa Stromčeka obchvat hlavného mesta jeden z prioritných úsekov. Projekt buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt). Koncesionár ju teda postaví a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky. Ročná splátka štátu by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur.
"Pre nás je dôležité, že budeme platiť až po zrealizovaní tejto stavby, až potom, ak bude dokončené toto dielo," priblížil Stromček. Priznal, že štát meškal pri niektorých stavebných povoleniach dva až tri mesiace. Až v septembri tohto roku totiž všetky nadobudli právoplatnosť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR