|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. októbra 2011
V slepom teste stratila Kofola silu
V unikátnom slepom spotrebiteľskom teste KOFBOJ, ktorý bol súbojom medzi dominantnou Kofolou a pomerne neznámou Šofocolou, tesne zvíťazila Kofola. Zároveň však stratila veľký kus svojej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. októbra (WBN/PR) - V unikátnom slepom spotrebiteľskom teste KOFBOJ, ktorý bol súbojom medzi dominantnou Kofolou a pomerne neznámou Šofocolou, tesne zvíťazila Kofola. Zároveň však stratila veľký kus svojej dominancie.
Kofolu, ktorá dlhodobo absolútne dominuje reálnemu trhu „kofolových“ nápojov, označilo v slepom teste za chutnejší nápoj iba 52% Slovákov. Obchodne oveľa slabšia Šofocola, ktorá dosahuje len 4,5 % podiel obratu na trhu s kofolovými nápojmi, viac chutí 37% spotrebiteľov. Zvyšných 11% sa nevedelo medzi chuťou Kofoly a Šofocoly rozhodnúť.
KOFBOJ trval od 10. októbra do 23. októbra 2011 a uskutočnil sa v desiatich najväčších slovenských mestách. Do testu sa zapojilo 11 242 ľudí všetkých vekových kategórií. Spotrebitelia odpovedali na otázku, ktorý nápoj im chutí viac. Rozhodovali sa výlučne podľa svojich chutí a inštinktu.Obchodné názvy nápojov boli prísne utajované a celý test bol neustále pod dohľadom troch kamier. Testovalo sa v špeciálnom testovacom stánku, kde boli miesta nalievania a chladenia nápojov nepriehľadne oddelené od miesta výdaja nápojov. Nalievanie nápojov prebiehalo pod nepretržitým dohľadom notára, ktorý spolu s notárskym asistentom dohliadal aj na objektívny priebeh testu.
„Výsledky sú prekvapivé. Dominantná Kofola síce obhájila svoje prvenstvo, ale v slepom teste stratila v súboji s trhovo oveľa slabšou Šofocolou takmer polovicu. Výrazný rozdiel medzi výsledkami slepého testu a realitou trhu dokazuje, že pre spotrebiteľské správanie ľudí nie je najdôležitejšia chuť, ale značka a z nej plynúce návyky. Plus samozrejme šikovná a dobre cielená reklama,“ povedal organizátor testu Mgr. Karol Wolf z agentúry Dynamic Relations 2000.
Kofolu, ktorá dlhodobo absolútne dominuje reálnemu trhu „kofolových“ nápojov, označilo v slepom teste za chutnejší nápoj iba 52% Slovákov. Obchodne oveľa slabšia Šofocola, ktorá dosahuje len 4,5 % podiel obratu na trhu s kofolovými nápojmi, viac chutí 37% spotrebiteľov. Zvyšných 11% sa nevedelo medzi chuťou Kofoly a Šofocoly rozhodnúť.
KOFBOJ trval od 10. októbra do 23. októbra 2011 a uskutočnil sa v desiatich najväčších slovenských mestách. Do testu sa zapojilo 11 242 ľudí všetkých vekových kategórií. Spotrebitelia odpovedali na otázku, ktorý nápoj im chutí viac. Rozhodovali sa výlučne podľa svojich chutí a inštinktu.Obchodné názvy nápojov boli prísne utajované a celý test bol neustále pod dohľadom troch kamier. Testovalo sa v špeciálnom testovacom stánku, kde boli miesta nalievania a chladenia nápojov nepriehľadne oddelené od miesta výdaja nápojov. Nalievanie nápojov prebiehalo pod nepretržitým dohľadom notára, ktorý spolu s notárskym asistentom dohliadal aj na objektívny priebeh testu.
„Výsledky sú prekvapivé. Dominantná Kofola síce obhájila svoje prvenstvo, ale v slepom teste stratila v súboji s trhovo oveľa slabšou Šofocolou takmer polovicu. Výrazný rozdiel medzi výsledkami slepého testu a realitou trhu dokazuje, že pre spotrebiteľské správanie ľudí nie je najdôležitejšia chuť, ale značka a z nej plynúce návyky. Plus samozrejme šikovná a dobre cielená reklama,“ povedal organizátor testu Mgr. Karol Wolf z agentúry Dynamic Relations 2000.