|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. marca 2010
V Sepangu obavy, že preteky opäť odplaví dážď
Tagy: VC Malajzie Sepang
Po úvodnej nudnej Veľkej cene Bahrajnu a napínavom minulotýždňovom podujatí seriálu majstrovstiev sveta pretekov formuly 1 v austrálskom Melbourne pokračuje kolotoč veľkých cien ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
SEPANG 31. marca (WEBNOVINY) - Po úvodnej nudnej Veľkej cene Bahrajnu a napínavom minulotýždňovom podujatí seriálu majstrovstiev sveta pretekov formuly 1 v austrálskom Melbourne pokračuje kolotoč veľkých cien rýchlym tempom v Ázii, kde sa na trati v Sepangu pri letisku neďaleko Kuala Lumpuru uskutoční počas víkendu VC Malajzie.
Po nude v Sakhire v melbournskom Albert Parku na začiatku pretekov zapršalo, čo prinieslo divákom na tribúnach a aj pri televíznych obrazovkách viac ako 90-minútové predstavenie plné dramatických momentov, havárii, predbiehaní a rôznych tímových taktík. Po double Ferrari v Bahrajne, sa v Austrálii po roku opäť usmieval obhajca titulu majstra sveta Jenson Button, tentoraz už však nie na Brawne GP, ale na McLarene. Obe Ferrari však došli do cieľa na 3. a 4. mieste, no v opačnom poradí ako v Bahrajne - Massa bol tretí, víťaz úvodných pretekov Alonso štvrtý. Práve obaja jazdci z Maranella trónia na vrchole priebežného poradia MS jazdcov pred dvojicou pilotov McLarenu Buttonom a Lewisom Hamiltonom. Veľkým negatívnym prekvapením sú zatiaľ výsledky najrýchlejšieho jazdca štartového poľa Sebastiana Vettela. Ten vyhral kvalifikáciu ako v Bahrajne, tak aj v Melbourne. V oboch veľkých cenách najlepšie odštartoval a do polovice pretekov jasne viedol, no potom ho vždy zastavili technické problémy. V Sakhire zapaľovacia sviečka v motore spôsobila stratu výkonu jeho monopostu a Vettel sa prepadol až na štvrté miesto, v Albert Parku zle zachytená matica ľavého predného kolesa po výmene pneumatík vyvolala chvenie kolesa, ktoré spôsobilo zablokovanie brzdy v jednej zo zákrut a následný Vettelov výjazd do štrku a odstúpenie z pretekov. Hoci pred týždňom prekvapil druhým miestom Poliak Robert Kubica jazdiaci na Renaulte, v Sepangu to bude opäť najmä boj Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Silná štvorka tímov sa po prvých dvoch veľkých cenách zredukovala na trojku. Nemecký tím Mercedes GP zatiaľ nenašiel ten správny rytmus. Zatiaľčo výsledky mladého Nica Rosberga sú uspokojivé (dvakrát 5. miesto), sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher (6. a 10. miesto), ktorý sa po troch rokoch vrátil do cirkusu F1, jazdí hlboko za očakávaniami.
"Nemôžeme si myslieť po VC Austrálie, že ďalšie preteky vyhráme. Najrýchlejšie auto má momentálne Vettel, no nevyužil to, dokonca ani nebodoval. My máme body, aj keď sme neboli najrýchlejší," poznamenal po pretekoch v Albert Parku víťaz Jenson Button a na margo nadchádzajúcej VC Malajzie dodal: "Ideme do Sepangu s tým, že nám charakteristika tejto trate nesedí. No túto výbornú trať mám rád, tak ako každý pilot. Beriem to ako šancu lepšie sa zoznámiť so svojim autom." Vedúci muž svetového šampionátu Fernando Alonso je so štartom do sezóny spokojný: "Je to neuveriteľný štart do sezóny. To, že po dvoch pretekoch budem na čele poradia MS, som vôbec neočakával. Stále tomu nemôžem uveriť." Úplne opačný pohľad má Mark Webber z Red Bullu : "Máme skvelý potenciál, ktorý sme však zatiaľ nedokázali využiť. Nie sme tam, kde by sme mali byť ani medzi jazdcami, ani v Pohári konštruktérov. Musíme sa zlepšiť. V Sepangu je treba dobrú aerodynamiku. To nám hrá do kariet. Čakajú nás tam najteplejšie preteky v sezóne. Dostanú zabrať ako pretekári, tak aj autá."
Trať v Sepangu je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V jej kurze sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkala vždy dramatické preteky, no najdramatickejšie práve pred rokom, keď prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button. Za tieto problémy mohli požiadavky európskych TV spoločností, pre ktoré sa v uplynulom roku posunul štart veľkej ceny zo 14.00 h na 17.00 h miestneho času. Podvečerný čas však pravidelne prináša búrky a prívalové dažde, preto sa túto nedeľu v Sepangu bude štartovať o hodinu skôr, už o 16.00 h. Napriek zlému počasiu však budú tribúny v Sepangu určite plné. Domáci fanúšikovia, ktorých príde viac ako stotisíc, sa tešia na návrat Michaela Schumachera s troma víťazstvami rekordéra v Sepangu a najmä na prvý malajský tím vo F1 Lotus, v ktorého kokpitoch sedia Jarno Trulli a Heikki Kovalainen.
Meteorológovia však predpovedajú nielen na nedeľu počas VC Malajzie, ale na celý týždeň zamračené počasie s búrkami a silnými dažďami. Veľký vplyv na výkony automobilov a jazdcov však určite bude mať predpokladaná vysoká teplota (31°C až 33°C) a vlhkosť vzduchu. Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 10.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.
Veľká cena Malajzie
Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5 543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Víťaz v roku 2009: Jenson Button (V. Brit) Brawn GP
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Prehľad víťazov VC Malajzie:
2009 - Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP
2008 - Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2007 - Fernando Alonso (Šp.) McLaren-Mercedes
2006 - Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes
2002 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 - Eddie Irvine (Ír.) Ferrari
SITA
SEPANG 31. marca (WEBNOVINY) - Po úvodnej nudnej Veľkej cene Bahrajnu a napínavom minulotýždňovom podujatí seriálu majstrovstiev sveta pretekov formuly 1 v austrálskom Melbourne pokračuje kolotoč veľkých cien rýchlym tempom v Ázii, kde sa na trati v Sepangu pri letisku neďaleko Kuala Lumpuru uskutoční počas víkendu VC Malajzie.
Po nude v Sakhire v melbournskom Albert Parku na začiatku pretekov zapršalo, čo prinieslo divákom na tribúnach a aj pri televíznych obrazovkách viac ako 90-minútové predstavenie plné dramatických momentov, havárii, predbiehaní a rôznych tímových taktík. Po double Ferrari v Bahrajne, sa v Austrálii po roku opäť usmieval obhajca titulu majstra sveta Jenson Button, tentoraz už však nie na Brawne GP, ale na McLarene. Obe Ferrari však došli do cieľa na 3. a 4. mieste, no v opačnom poradí ako v Bahrajne - Massa bol tretí, víťaz úvodných pretekov Alonso štvrtý. Práve obaja jazdci z Maranella trónia na vrchole priebežného poradia MS jazdcov pred dvojicou pilotov McLarenu Buttonom a Lewisom Hamiltonom. Veľkým negatívnym prekvapením sú zatiaľ výsledky najrýchlejšieho jazdca štartového poľa Sebastiana Vettela. Ten vyhral kvalifikáciu ako v Bahrajne, tak aj v Melbourne. V oboch veľkých cenách najlepšie odštartoval a do polovice pretekov jasne viedol, no potom ho vždy zastavili technické problémy. V Sakhire zapaľovacia sviečka v motore spôsobila stratu výkonu jeho monopostu a Vettel sa prepadol až na štvrté miesto, v Albert Parku zle zachytená matica ľavého predného kolesa po výmene pneumatík vyvolala chvenie kolesa, ktoré spôsobilo zablokovanie brzdy v jednej zo zákrut a následný Vettelov výjazd do štrku a odstúpenie z pretekov. Hoci pred týždňom prekvapil druhým miestom Poliak Robert Kubica jazdiaci na Renaulte, v Sepangu to bude opäť najmä boj Ferrari, McLarenu a Red Bullu. Silná štvorka tímov sa po prvých dvoch veľkých cenách zredukovala na trojku. Nemecký tím Mercedes GP zatiaľ nenašiel ten správny rytmus. Zatiaľčo výsledky mladého Nica Rosberga sú uspokojivé (dvakrát 5. miesto), sedemnásobný majster sveta Michael Schumacher (6. a 10. miesto), ktorý sa po troch rokoch vrátil do cirkusu F1, jazdí hlboko za očakávaniami.
"Nemôžeme si myslieť po VC Austrálie, že ďalšie preteky vyhráme. Najrýchlejšie auto má momentálne Vettel, no nevyužil to, dokonca ani nebodoval. My máme body, aj keď sme neboli najrýchlejší," poznamenal po pretekoch v Albert Parku víťaz Jenson Button a na margo nadchádzajúcej VC Malajzie dodal: "Ideme do Sepangu s tým, že nám charakteristika tejto trate nesedí. No túto výbornú trať mám rád, tak ako každý pilot. Beriem to ako šancu lepšie sa zoznámiť so svojim autom." Vedúci muž svetového šampionátu Fernando Alonso je so štartom do sezóny spokojný: "Je to neuveriteľný štart do sezóny. To, že po dvoch pretekoch budem na čele poradia MS, som vôbec neočakával. Stále tomu nemôžem uveriť." Úplne opačný pohľad má Mark Webber z Red Bullu : "Máme skvelý potenciál, ktorý sme však zatiaľ nedokázali využiť. Nie sme tam, kde by sme mali byť ani medzi jazdcami, ani v Pohári konštruktérov. Musíme sa zlepšiť. V Sepangu je treba dobrú aerodynamiku. To nám hrá do kariet. Čakajú nás tam najteplejšie preteky v sezóne. Dostanú zabrať ako pretekári, tak aj autá."
Trať v Sepangu je prvým dielom známeho architekta tratí v kolotoči F1 Hermana Tielkeho. V jej kurze sú dlhé a rýchle zákruty, no aj úzke šikany a dve dlhé rovinky. Od roku 1999 ponúkala vždy dramatické preteky, no najdramatickejšie práve pred rokom, keď prívalový dážď, ktorý sa spustil po 22 kolách, prinútil organizátorov veľkú cenu po 32 kolách z celkovo 56 prerušiť a po takmer hodinovom čakaní aj predčasne ukončiť. Jazdci si tak medzi sebou rozdelili len polovičné body. Víťazom sa stal Jenson Button. Za tieto problémy mohli požiadavky európskych TV spoločností, pre ktoré sa v uplynulom roku posunul štart veľkej ceny zo 14.00 h na 17.00 h miestneho času. Podvečerný čas však pravidelne prináša búrky a prívalové dažde, preto sa túto nedeľu v Sepangu bude štartovať o hodinu skôr, už o 16.00 h. Napriek zlému počasiu však budú tribúny v Sepangu určite plné. Domáci fanúšikovia, ktorých príde viac ako stotisíc, sa tešia na návrat Michaela Schumachera s troma víťazstvami rekordéra v Sepangu a najmä na prvý malajský tím vo F1 Lotus, v ktorého kokpitoch sedia Jarno Trulli a Heikki Kovalainen.
Meteorológovia však predpovedajú nielen na nedeľu počas VC Malajzie, ale na celý týždeň zamračené počasie s búrkami a silnými dažďami. Veľký vplyv na výkony automobilov a jazdcov však určite bude mať predpokladaná vysoká teplota (31°C až 33°C) a vlhkosť vzduchu. Štart Veľkej ceny Malajzie je na programe v nedeľu o 10.00 h SELČ, na pilotov čaká 56 okruhov a 310,408 km.
Veľká cena Malajzie
Dejisko: Sepang (neďaleko medzinárodného letiska v Kuala Lumpure)
Dĺžka okruhu: 5 543 metrov
Dĺžka pretekov: 56 okruhov (310,408 km)
Kapacita tribún: 130 000 divákov
Najrýchlejšie kolo v pretekoch: Juan Pablo Montoya (Kol.) Williams BMW - 1:34,223 min (sezóna 2004)
Najrýchlejšie kolo v kvalifikácii: Michael Schumacher (Nem.) Ferrari - 1:33,074 min (2004)
Víťaz v roku 2009: Jenson Button (V. Brit) Brawn GP
História: Veľkú cenu Malajzie zaradili do programu MS F1 až v roku 1999 ako predposledné podujatie sezóny. Prvým víťazom sa stal Eddie Irvine na monoposte tímu Ferrari. V roku 2000 podujatie v Sepangu uzatváralo sezónu a až od roku 2001 sa tieto preteky presunuli na začiatok roka hneď po VC Austrálie
Prehľad víťazov VC Malajzie:
2009 - Jenson Button (V. Brit.) Brawn GP
2008 - Kimi Räikkönen (Fín.) Ferrari
2007 - Fernando Alonso (Šp.) McLaren-Mercedes
2006 - Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault
2005 - Fernando Alonso (Šp.) Renault
2004 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2003 - Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren-Mercedes
2002 - Ralf Schumacher (Nem.) Williams-BMW
2001 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
2000 - Michael Schumacher (Nem.) Ferrari
1999 - Eddie Irvine (Ír.) Ferrari
SITA
Tagy: VC Malajzie Sepang