|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. marca 2010
V SAD Zvolen sa rokovania o KZ vyostrili
Tagy: SAD Zvolen
Tohtoročné vyjednávanie novej kolektívnej zmluvy (KZ) vo firme SAD Zvolen má ostrý priebeh. Po tom, ako podnikové odbory vyhlásili štrajkovú ...
Zdieľať
Adrian Polóny
Foto: SITA/Jano Šperka BANSKÁ BYSTRICA 31. marca (WEBNOVINY) - Tohtoročné vyjednávanie novej kolektívnej zmluvy (KZ) vo firme SAD Zvolen má ostrý priebeh. Po tom, ako podnikové odbory vyhlásili štrajkovú pohotovosť, sa dnes ich predseda Ján Ostrolucký dozvedel, že vedenie ho sťahuje z medzinárodnej linky Zvolen - Praha, na ktorej jazdil ako vodič autobusu. V piatok, kedy mal na nej najbližšie jazdiť, už nenastúpi. "Ako dôvod som sa dozvedel len to, že už nemôžem ísť do Prahy. Už som vyjednával dve kolektívne zmluvy, ale nikdy s tým nebol takýto problém ako teraz," povedal Ostrolucký pre agentúru SITA s tým, že predtým vyjednával s predsedom predstavenstva, kým tento rok vedie za podnik rokovania podpredseda predstavenstva a zároveň väčšinový majiteľ Adrian Polóny. Ako odborárskeho predáka ho prepustiť nemôžu, či bude jazdiť na prímestských alebo mestských linkách, zatiaľ nevie. Diaľkové linky sú pre vodičov SAD Zvolen výhodnejšie, lebo majú viac voľna ako na prímestských či mestských linkách. "Predsedníčka revíznej komisie našej odborovej organizácie, ktorá robila na poste skladovej účtovníčky, sa dnes dozvedela, že jej už nepredĺžia pracovnú zmluvu, ktorú mala na lehotu určitú," dodal Ostrolucký.
Podpredseda predstavenstva SAD Zvolen Polóny uviedol, že Ostroluckého stiahli z linky do Prahy preto, aby mohol rokovať. "Keď je niekto tri dni z piatich v Prahe a potom vyhlasuje, že sa nemôže stretnúť, aby rokoval, tak teraz už môže rokovať," povedal Polóny. Podotkol, že linka do Prahy je pre vodičov najlepšia aj z hľadiska výšky diét. Podnikovú kolektívnu zmluvu nemá SAD Zvolen podľa Polónyho povinnosť uzavrieť, pretože platí vyššia kolektívna zmluva. "Je to iba možnosť dohodnúť niečo nad rámec vyššej zmluvy, nie je sankcia nepodpísania niečoho, čo je možnosť," povedal pre agentúru SITA Polóny. Dodal, že rokovania ešte budú pokračovať.
Odborári podľa Ostroluckého žiadajú v novej kolektívnej zmluve menej výhod, než mali podľa predchádzajúcej, pretože si uvedomujú krízový stav. Novými požiadavkami na zamestnávateľa sú len preplácanie psychotestov, zdravotných prehliadok a po dvoch odpracovaných rokoch aj takzvaných kariet vodiča, ktoré potrebujú na prevádzku vozidiel. Ak sa kolektívnu zmluvu nepodarí dohodnúť ani za pomoci sprostredkovateľa, o ktorého už odborári požiadali ministerstvo práce, o ďalšom postupe, vrátane štrajku a jeho formy, rozhodnú na základe prieskumu medzi zamestnancami.
SAD Zvolen prevádzkuje okrem diaľkových autobusových liniek aj prímestské linky v deviatich z 13 okresov Banskobystrického kraja a mestskú verejnú osobnú dopravu v mestách Banská Bystrica, Zvolen, Žiar nad Hronom a Brezno.
SITA
Podpredseda predstavenstva SAD Zvolen Polóny uviedol, že Ostroluckého stiahli z linky do Prahy preto, aby mohol rokovať. "Keď je niekto tri dni z piatich v Prahe a potom vyhlasuje, že sa nemôže stretnúť, aby rokoval, tak teraz už môže rokovať," povedal Polóny. Podotkol, že linka do Prahy je pre vodičov najlepšia aj z hľadiska výšky diét. Podnikovú kolektívnu zmluvu nemá SAD Zvolen podľa Polónyho povinnosť uzavrieť, pretože platí vyššia kolektívna zmluva. "Je to iba možnosť dohodnúť niečo nad rámec vyššej zmluvy, nie je sankcia nepodpísania niečoho, čo je možnosť," povedal pre agentúru SITA Polóny. Dodal, že rokovania ešte budú pokračovať.
Odborári podľa Ostroluckého žiadajú v novej kolektívnej zmluve menej výhod, než mali podľa predchádzajúcej, pretože si uvedomujú krízový stav. Novými požiadavkami na zamestnávateľa sú len preplácanie psychotestov, zdravotných prehliadok a po dvoch odpracovaných rokoch aj takzvaných kariet vodiča, ktoré potrebujú na prevádzku vozidiel. Ak sa kolektívnu zmluvu nepodarí dohodnúť ani za pomoci sprostredkovateľa, o ktorého už odborári požiadali ministerstvo práce, o ďalšom postupe, vrátane štrajku a jeho formy, rozhodnú na základe prieskumu medzi zamestnancami.
SAD Zvolen prevádzkuje okrem diaľkových autobusových liniek aj prímestské linky v deviatich z 13 okresov Banskobystrického kraja a mestskú verejnú osobnú dopravu v mestách Banská Bystrica, Zvolen, Žiar nad Hronom a Brezno.
SITA
Tagy: SAD Zvolen