|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. apríla 2019
V roku 2018 dostavali v Európe asi 2,6 mil. m2 nákupných centier
V roku 2018 bolo dostavaných v Európe približne 2,6 milióna metrov štvorcových (m2) nových priestorov nákupných centier, čo je o 28 % menej ako v roku 2017. Uvádza to ...
Zdieľať
Foto: Nákupné centrum Point
Bratislava 24. apríla (TASR) - V roku 2018 bolo dostavaných v Európe približne 2,6 milióna metrov štvorcových (m2) nových priestorov nákupných centier, čo je o 28 % menej ako v roku 2017. Uvádza to poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield (CW) v správe Európske nákupné centrá: Report výstavby a rozvoja centier.Objem za rok 2018 predstavuje najnižšiu úroveň výstavby za posledných 24 rokov a je porovnateľný s objemami dostavanými na začiatku 90. rokov minulého storočia, keď sa otvárali prvé tradičné nákupné centrá v strednej a východnej Európe.
"Napriek tomu, že tempo nového vývoja sa za posledných päť rokov spomalilo, celková veľkosť európskeho trhu nákupných centier stále rastie, čo predstavuje momentálny objem 168,1 milióna m2, čím sa zvyšuje konkurencia medzi nákupnými centrami," konštatuje spoločnosť.
Aby si developeri udržali pozíciu na trhu, zameriavajú sa podľa nej na obnovu a vylepšenia projektov a na rekonštrukcie, ktoré sú zamerané na vytvorenie sofistikovaných, moderných a esteticky zaujímavých nákupných a voľnočasových centier.
V strednej a východnej Európe bolo v roku 2018 vo výstavbe nákupných centier najaktívnejšie Turecko (525.000 m2), za ním nasleduje Rusko (436.000 m2) a Poľsko (300.000 m2). Veľký rozvoj e-commerce v západnej Európe spôsobil nárast konkurencie v retaile. To vyvinulo tlak na majiteľov nákupných centier, aby ich vylepšovali.
V ostatných krajinách strednej Európy je vývoj stabilný. Na Slovensku, v Bulharsku, Českej republike a v Maďarsku budú postupne nákupné centrá dosahovať fázu starnutia. Potenciálne nové príležitosti sú v zmiešaných projektoch, v centre miest a na staniciach verejnej dopravy. V rokoch 2019 a 2020 očakáva poradenská spoločnosť 4,4 milióna m2 nových priestorov nákupných centier v strednej a východnej Európe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR