|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. marca 2019
V roku 2018 bolo doručených 9 návrhov na alternatívne riešenie sporov
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví ÚRSO.
Zdieľať
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví ÚRSO. Foto: TASR/Martin Baumann
Bratislava 20. marca (TASR) - V roku 2018 bolo Úradu pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO) doručených celkovo 9 návrhov na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS). Informoval o tom regulačný úrad. V žiadnom z deviatich návrhov neprišlo podľa ÚRSO k uzatvoreniu dohody o vyriešení sporu podľa zákona o ARS. V roku 2017 bolo pritom úradu doručených 22 návrhov na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov. Najčastejším predmetom spotrebiteľských sporov boli podľa úradu pochybnosti o správnosti fakturácie spotreby zo strany regulovaných subjektov. Spotrebitelia sa domáhali prešetrenia správnosti fakturácie regulovanými subjektmi a následnej zmeny a opravy faktúr.
Za okolnosti spôsobujúce väčšinu spotrebiteľských sporov riešených alternatívne možno podľa ÚRSO označiť meranie spotreby a následnú komunikáciu regulovaných subjektov a spotrebiteľov v súvislosti s nameranými údajmi. Závažným faktorom negatívne ovplyvňujúcim vznik spotrebiteľských sporov je aj nedostatočná komunikácia spotrebiteľov s regulovanými subjektmi, a to najmä prostredníctvom ich zákazníckych centier.
"Pokiaľ ide o výsledky alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, vo všeobecnosti je možné konštatovať dodržiavanie záverov alternatívneho riešenia sporov regulovanými subjektmi aj spotrebiteľmi. Úrad nedisponuje informáciami, ktoré by nasvedčovali tomu, že dochádza k nerešpektovaniu záverov spotrebiteľských sporov, prípadne k ich úmyselnému porušovaniu. Lehota alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov vybavovaných úradom v roku 2018 bola priemerne 110 dní," spresnil ÚRSO.
Regulačný úrad zároveň konštatoval, že k zefektívneniu a skvalitneniu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov prispieva neustále zvyšovanie informovanosti spotrebiteľov, ako aj nárast skúseností osôb poverených agendou alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví je od 1. februára 2016 orgánom alternatívneho riešenia sporov podľa zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Účelom alternatívneho riešenia sporu je zmierlivo urovnať spor medzi stranami sporu, ktorými sú predávajúci (napríklad dodávateľ elektriny/plynu/vody/tepla) a spotrebiteľ (napríklad odberateľ v domácnosti). Úrad rieši spory nezávisle, nestranne a s náležitou odbornou starostlivosťou, pričom prihliada na ochranu práv a oprávnených záujmov spotrebiteľa i predávajúceho.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR