|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júna 2012
V pondelok začnú stavať druhý úsek diaľnice D1 pri Levoči
Výstavba druhého úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 9,5 kilometra podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) začne v pondelok 25. júna. Ide o východnú časť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) - Výstavba druhého úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov v dĺžke 9,5 kilometra podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) začne v pondelok 25. júna.
Ide o východnú časť budúcej 18,5-kilometrovej diaľnice pri Levoči. Práce na prvom, západnom úseku v dĺžke 9 kilometrov začali už vlani v lete.
Je to posledná chýbajúca časť hlavnej domácej autostrády na Spiši. Z východu nadviaže na vyše 5-kilometrový diaľničný úsek Jablonov – Studenec, ktorý je už v prevádzke v jednom profile od roku 2010 a momentálne rozostavaný druhý profil bude dokončený v tomto roku.
"Cesta I/18, ktorá v súčasnosti prechádza stredom mesta Levoča a obcí Klčov, Spišský Hrhov, Nemešany, je jedným z najnehodovejších úsekov v Prešovskom kraji.
Diaľnica po vybudovaní preberie celú tranzitnú dopravu, zvýši bezpečnosť cestnej premávky a výrazným spôsobom zlepší životné prostredie v centrách dotknutých obcí. D1 zároveň zlepší dostupnosť tohto regiónu, zvýši jeho atraktívnosť a rozvoj cestovného ruchu," uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík.
Stavať by mali do konca roka 2015
Stavebné firmy vedené spoločnosťou Eurovia SK, a.s. Košice sa zaviazali, že 9,5-kilometrový druhý úsek diaľnice Jánovce - Jablonov postavia za 1125 dní, čiže niečo vyše troch rokov.
Východnú časť diaľničného úseku pri Levoči chcú postaviť za 126,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je 46 percent z pôvodnej štátom odhadovanej predpokladanej ceny 270 mil. eur bez DPH. Združenie podpísalo s NDS zmluvu o naprojektovaní a výstavbe úseku diaľnice 7. mája. Ďalšími členmi združenia sú spoločnosti Eurovia CS, a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. Banská Bystrica.
Výstavba druhého úseku D1 Jánovce - Jablonov bude financovaná zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Podmienkou využitia eurofondov je, aby diaľnica bola dokončená do konca roka 2015. NDS oznámila, že plánovaný termín ukončenia výstavby diaľnice je november 2015.
Úsek zrýchli trasu Poprad - Prešov
Druhý úsek diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom sa začína z južnej strany Levoče, kde sa vybuduje rovnomenná križovatka, do ktorej vyústi aj diaľničný privádzač Levoča. Pod úpätím vrchu Šibenik pôjde diaľnica do 635-metrového dvojrúrového tunela s rovnakým názvom.
Úsek končí pri Spišskom Podhradí napojením na úsek D1 Jablonov – Studenec, na ktorom sa momentálne stavia ľavý jazdný pás. Okrem križovatky Levoča a spomínaného tunela bude súčasťou diaľnice aj desať mostov a veľké ľavostranné odpočívadlo Levoča.
Celý diaľničný úsek Jánovce - Jablonov skráti trasu cesty medzi Popradom a Prešovom oproti existujúcej ceste prvej triedy č. 18 zhruba o 3 kilometre a čas jazdy o minimálne desať minút. Obíde mesto Levoča a obce Spišský Štvrtok, Spišský Hrhov, Klčov a Nemešany.
Prídavné pruhy pre pomalé vozidlá budú od križovatky Levoča na obe strany. Najvyššiu časť hrebeňa s vrchom Šibenik prekoná rovnomenný tunel a najhlbšie údolie pri Spišskom Hrhove most s výškou cez 50 metrov, čím sa stane najvyšším na trase D1.
Ide o východnú časť budúcej 18,5-kilometrovej diaľnice pri Levoči. Práce na prvom, západnom úseku v dĺžke 9 kilometrov začali už vlani v lete.
Je to posledná chýbajúca časť hlavnej domácej autostrády na Spiši. Z východu nadviaže na vyše 5-kilometrový diaľničný úsek Jablonov – Studenec, ktorý je už v prevádzke v jednom profile od roku 2010 a momentálne rozostavaný druhý profil bude dokončený v tomto roku.
"Cesta I/18, ktorá v súčasnosti prechádza stredom mesta Levoča a obcí Klčov, Spišský Hrhov, Nemešany, je jedným z najnehodovejších úsekov v Prešovskom kraji.
Diaľnica po vybudovaní preberie celú tranzitnú dopravu, zvýši bezpečnosť cestnej premávky a výrazným spôsobom zlepší životné prostredie v centrách dotknutých obcí. D1 zároveň zlepší dostupnosť tohto regiónu, zvýši jeho atraktívnosť a rozvoj cestovného ruchu," uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík.
Stavať by mali do konca roka 2015
Stavebné firmy vedené spoločnosťou Eurovia SK, a.s. Košice sa zaviazali, že 9,5-kilometrový druhý úsek diaľnice Jánovce - Jablonov postavia za 1125 dní, čiže niečo vyše troch rokov.
Východnú časť diaľničného úseku pri Levoči chcú postaviť za 126,3 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), čo je 46 percent z pôvodnej štátom odhadovanej predpokladanej ceny 270 mil. eur bez DPH. Združenie podpísalo s NDS zmluvu o naprojektovaní a výstavbe úseku diaľnice 7. mája. Ďalšími členmi združenia sú spoločnosti Eurovia CS, a.s. Praha a Stavby mostov Slovakia, a.s. Banská Bystrica.
Výstavba druhého úseku D1 Jánovce - Jablonov bude financovaná zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Podmienkou využitia eurofondov je, aby diaľnica bola dokončená do konca roka 2015. NDS oznámila, že plánovaný termín ukončenia výstavby diaľnice je november 2015.
Úsek zrýchli trasu Poprad - Prešov
Druhý úsek diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom sa začína z južnej strany Levoče, kde sa vybuduje rovnomenná križovatka, do ktorej vyústi aj diaľničný privádzač Levoča. Pod úpätím vrchu Šibenik pôjde diaľnica do 635-metrového dvojrúrového tunela s rovnakým názvom.
Úsek končí pri Spišskom Podhradí napojením na úsek D1 Jablonov – Studenec, na ktorom sa momentálne stavia ľavý jazdný pás. Okrem križovatky Levoča a spomínaného tunela bude súčasťou diaľnice aj desať mostov a veľké ľavostranné odpočívadlo Levoča.
Celý diaľničný úsek Jánovce - Jablonov skráti trasu cesty medzi Popradom a Prešovom oproti existujúcej ceste prvej triedy č. 18 zhruba o 3 kilometre a čas jazdy o minimálne desať minút. Obíde mesto Levoča a obce Spišský Štvrtok, Spišský Hrhov, Klčov a Nemešany.
Prídavné pruhy pre pomalé vozidlá budú od križovatky Levoča na obe strany. Najvyššiu časť hrebeňa s vrchom Šibenik prekoná rovnomenný tunel a najhlbšie údolie pri Spišskom Hrhove most s výškou cez 50 metrov, čím sa stane najvyšším na trase D1.