|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. októbra 2012
V podnikaní je dôležitý biznis plán, vyvarujte sa chybám
Zakladáte si živnosť, alebo ste podnikateľom so zabehnutým biznisom? Stále majte na pamäti úroveň biznis plánu, pretože ten ovplyvní úspech vašich podnikateľských predsavzatí a ...
Zdieľať
Stále majte na pamäti úroveň biznis plánu, pretože ten ovplyvní úspech vašich podnikateľských predsavzatí a cieľov.
Prezradíme vám, ktorým piatim chybám by ste sa mali rozhodne vyhnúť.
Chybou číslo jeden je, že pri tvorení biznis plánu sa podnikatelia zamerajú výhradne na konkrétneho (potencionálneho) investora.
Je zrejmé, že svojím konceptom chcete presvedčiť predovšetkým investorov. Myslite však aj na seba, pretože vy a vaša firma budete z kvalitného plánu profitovať najviac.
Chyba č. 2: Nezaoberáte sa plánovaním
Nezačnite písať splašene bez váhania. Predtým, ako sa pustíte do tvorby, fakty, údaje a čísla si vopred naplánujte. Na jednej strane takto zozbierate všetky relevantné informácie, na druhej strane si vopred premyslíte presný koncept svojej práce.
Chyba č. 3: Používate odborný slovník
Vyhnite sa prílišnému používaniu odborných termínov. Vyjadrujte sa jednoducho, jasne a zrozumiteľne. Zabezpečte, aby textu porozumel aj čitateľ, ktorý nie je špecialistom z vášho fachu.
Chyba č. 4: Neanalyzovali ste cieľovú skupinu zákazníkov
To, že ste svojou ideou nadšený vy, ešte nemusí znamenať, že ostatní zdieľajú rovnaký názor. Zisťujte a pátrajte po potrebách, požiadavkach a očakávaniach potenciálnych klientov.
Chyba č. 5: Nezmieňujete sa o žiadnom podnikateľskom riziku
Nemajte strach, že ak sa zmienite o existujúcich podnikateľských rizikách, predstavíte svoje podnikanie negatívne. Práve naopak. Poukážete tak, že ste sa s rizikami dôkladne zaoberali a kriticky ste ich zvážili. Sformulujte opatrenia, po ktorých siahnete v závažných prípadoch. Nevzbudzujte dojem nevedomosti alebo prikrášľovania. Predstaviť riziká realisticky má každopádne veľký význam.