|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júla 2013
V Pezinku a Senci pribudli terminály pre integrovanú dopravu
Kontrolný deň výstavby prestupných terminálov Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) na železničnej stanici v Pezinku v stredu 24. júla 2013.
Kontrolný deň výstavby prestupných terminálov Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) na železničnej stanici v Pezinku v stredu 24. júla 2013. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Pezinok/Senec 24. júla (TASR) – Ďalšie postupné zavádzanie integrovaného dopravného systému (IDS) v Bratislavskom kraji súvisí aj s vybudovaním terminálov integrovanej dopravy (TID) v Pezinku a Senci. Na dnešnom pracovnom výjazde kontroloval predseda BSK Pavol Frešo (SDKÚ-DS) postup prebiehajúcich stavebných prác v oboch okresných mestách.TID v Pezinku sa blíži do finále. Slúžiť verejnosti by mal začať v polovici augusta. Pri železničnej stanici pribudol komplex pre šesť autobusových zastávok pre regionálnu prímestskú dopravu, parkovacie plochy pre 64 áut, stojany na bicykle, bezpečnostné kamery a ďalší mobiliár vrátane parkovej úpravy okolia nádražia. Pôvodné náklady mali predstavovať takmer 784.000 eur, no po súťaži vo verejnom obstarávaní sa znížili na 428.100 eur. Náklady na vybudovanie terminálu idú najmä z Operačného programu Bratislavský kraj.
Ešte lepšie vyzerá situácia pri výstavbe TID v Senci, ktorý je už po kolaudácii a čaká už len na drobné stavebné úpravy. Aj tu sa vďaka verejnej súťaži podarilo znížiť projektové náklady z vyše 930.000 eur na 562.622 eur. V rámci projektu v blízkosti železničnej stanice spevnili prístupové plochy a obratisko autobusov prímestskej dopravy, natiahli novú dlažbu, vybudovali bezbariérové autobusové nástupištia a nové chodníky. Pribudli aj autobusové zastávky, lavičky, stojany pre bicykle i sadové úpravy.
Ako pre TASR konštatoval Pavol Frešo, „oba terminály zosobňujú základnú filozofiu integrovaného dopravného systému v kraji. Cestujúci z okresných miest a ich okolia budú môcť využiť prímestskú autobusovú dopravu, dostať sa k železničnému spoju a potom v hlavnom meste pokračovať v ceste za prácou či zábavou prostredníctvom mestskej hromadnej dopravy. A to všetko na jeden cestovný lístok. Kto pozná dopravné problémy hlavného mesta na kľúčových prístupových trasách, preťažené cesty v dopravných špičkách, ťažkosti s parkovaním v Bratislave, určite ocení oveľa rýchlejšiu kombinovanú dopravu. Podstatne by sa tým aj odbremenila osobnými motorovými vozidlami silne vyťažená cestná sieť v regióne. Je naším zámerom, aby ľudia v rámci projektov Bratislavskej integrovanej dopravy vymenili osobné motorové autá za prostriedky hromadnej, najmä koľajovej dopravy.“
Systém integrovanej dopravy už od júna beží v skúšobnej prevádzke v okresnom meste Malacky. Predplatné cestovné lístky na kombinovanú prímestskú autobusovú, železničnú a mestskú hromadnú dopravu za jeden mesiac využilo vyše 52.000 ľudí. Podľa Freša by do konca roka mohli na systém nabehnúť aj okresy Pezinok a Senec.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR