|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 15. novembra (TASR) - Vodiči nákladných áut uhradili v októbri tohto roku za jazdu po spoplatnených úsekoch ciest na mýte 20,31 milióna eur. V porovnaní s minuloročným októbrom to znamenalo nárast o 6,8 %. Podľa manažéra pre komunikačnú stratégiu a PR mýtnej firmy SkyToll Antona Bódisa pritom v októbri výber mýta po prvý raz prekročil hranicu 20 miliónov eur, bol tak mesiacom s najvyšším výberom od spustenia elektronického mýtneho systému do prevádzky v roku 2010.
V desiatom mesiaci tohto roka sa na diaľniciach a rýchlostných cestách vybralo mýto vo výške 13,67 milióna eur a na spoplatnených cestách prvej triedy to bolo 6,63 milióna eur.
"Na celkovej sume vybraného mýta sa podieľali prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia 45,6 %," dodal Bódis. Dňom s najvyšším výberom za sledovaný mesiac bol 29. október so sumou 892.384 eur.
Spoplatnené úseky ciest využívalo každý deň priemerne 43.115 vozidiel nad 3,5 tony a v elektronickom mýtnom systéme bolo k 31. októbru 2018 zaregistrovaných 267.273 palubných jednotiek. Oproti septembru sa ich počet zvýšil o 2180 kusov. Pritom 72,5 % z celkového počtu palubných jednotiek bolo priradených vozidlám zo zahraničia. Mýtna polícia riešila v októbri na vymedzených úsekoch ciest 613 prípadov porušenia zákona o výbere mýta a vybrala mýto vo výške 7667 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
nasledujúci článok >>
TOP MOMENTY ITAPA 2018: Technológie nám majú zlepšovať život, no ak chce Európa konkurovať Číne, musí konať spoločne a rýchlo
TOP MOMENTY ITAPA 2018: Technológie nám majú zlepšovať život, no ak chce Európa konkurovať Číne, musí konať spoločne a rýchlo