|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 8.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. apríla 2014
V oblasti elektromobility Slovensko výrazne zaostáva
Slovensko výrazne zaostáva za tempom Európy v oblasti elektromobility a v mnohých ohľadoch aj za regiónom V4. Na rozdiel od okolitých štátov a ich metropol je hlavným iniciátorom rozvoja elektromobility v ...
Zdieľať
Bratislava 9. apríla (TASR) - Slovensko výrazne zaostáva za tempom Európy v oblasti elektromobility a v mnohých ohľadoch aj za regiónom V4. Na rozdiel od okolitých štátov a ich metropol je hlavným iniciátorom rozvoja elektromobility v SR súkromný sektor. Povedal to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi v rámci výstavy Autosalón riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) Peter Badík.
Podľa jeho slov štúdia, ktorú SEVA spracovala v spolupráci s konzultantskou spoločnosťou Capgemini, analyzuje súčasný stav rozvoja elektromobility na Slovensku a naznačuje možné trendy ďalšieho smerovania, ako aj popisuje niektoré pozitívne praktiky zo zahraničia. Poukázal zároveň na paradox medzi skutočnosťou, že Slovensko patrí medzi lídrov vo výrobe osobných automobilov a naďalej vyrába najviac vozidiel v prepočte na obyvateľa, ale v oblasti elektromobility výrazne zaostáva.
Štúdia pritom jednoznačne poukázala na viacero oblastí, na ktoré má elektromobilita pozitívny vplyv. Za zmienku stojí napríklad ekonomický rozmer elektromobility. Európska komisia (EK) očakáva, že v súvislosti s elektromobilitou vznikne do roku 2025 až 700.000 nových pracovných miest, čo predstavuje nemalé možnosti pre ďalší rast slovenskej ekonomiky. Taktiež možno očakávať, že s rozvojom elektromobility budú klesať výrobné náklady a výroba tak bude lacnejšia než u konvenčných automobilov so spaľovacími motormi.
Podľa odhadov by 20-% zníženie nákladov na dopravu, ktorá je závislá od ropy, pre Slovenskú republiku znamenalo približne o 0,2 percentuálneho bodu vyšší hrubý domáci produkt (HDP), o 0,3 percentuálneho bodu vyššiu domácu spotrebu a o 0,1 percentuálneho bodu vyššiu mieru zamestnanosti. Ak by hodnota produkcie automobilového sektora na Slovensku s pomocou elektromobility vzrástla o 50 %, zvýšilo by to slovenský HDP až o 2,5 %.
Podľa asociácie by v zmysle predpokladanej prognózy vývoja predaja elektromobilov do roku 2030 mohlo množstvo emisií CO2 klesnúť odhadom o 2 až 4 % v porovnaní so scenárom bez využitia elektromobilov.
SEVA - Slovenská asociácia pre elektromobilitu je záujmovým združením právnických osôb, ktoré si kladie za cieľ zastupovať a podporovať rozvoj dopravy a dopravnej infraštruktúry pre osobné i úžitkové elektrické vozidlá na Slovensku. Kladie si za úlohu iniciovať a podieľať sa na príprave zásadných materiálov, legislatívy a projektov v záujme rozvoja elektromobility.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Podľa jeho slov štúdia, ktorú SEVA spracovala v spolupráci s konzultantskou spoločnosťou Capgemini, analyzuje súčasný stav rozvoja elektromobility na Slovensku a naznačuje možné trendy ďalšieho smerovania, ako aj popisuje niektoré pozitívne praktiky zo zahraničia. Poukázal zároveň na paradox medzi skutočnosťou, že Slovensko patrí medzi lídrov vo výrobe osobných automobilov a naďalej vyrába najviac vozidiel v prepočte na obyvateľa, ale v oblasti elektromobility výrazne zaostáva.
Štúdia pritom jednoznačne poukázala na viacero oblastí, na ktoré má elektromobilita pozitívny vplyv. Za zmienku stojí napríklad ekonomický rozmer elektromobility. Európska komisia (EK) očakáva, že v súvislosti s elektromobilitou vznikne do roku 2025 až 700.000 nových pracovných miest, čo predstavuje nemalé možnosti pre ďalší rast slovenskej ekonomiky. Taktiež možno očakávať, že s rozvojom elektromobility budú klesať výrobné náklady a výroba tak bude lacnejšia než u konvenčných automobilov so spaľovacími motormi.
Podľa odhadov by 20-% zníženie nákladov na dopravu, ktorá je závislá od ropy, pre Slovenskú republiku znamenalo približne o 0,2 percentuálneho bodu vyšší hrubý domáci produkt (HDP), o 0,3 percentuálneho bodu vyššiu domácu spotrebu a o 0,1 percentuálneho bodu vyššiu mieru zamestnanosti. Ak by hodnota produkcie automobilového sektora na Slovensku s pomocou elektromobility vzrástla o 50 %, zvýšilo by to slovenský HDP až o 2,5 %.
Podľa asociácie by v zmysle predpokladanej prognózy vývoja predaja elektromobilov do roku 2030 mohlo množstvo emisií CO2 klesnúť odhadom o 2 až 4 % v porovnaní so scenárom bez využitia elektromobilov.
SEVA - Slovenská asociácia pre elektromobilitu je záujmovým združením právnických osôb, ktoré si kladie za cieľ zastupovať a podporovať rozvoj dopravy a dopravnej infraštruktúry pre osobné i úžitkové elektrické vozidlá na Slovensku. Kladie si za úlohu iniciovať a podieľať sa na príprave zásadných materiálov, legislatívy a projektov v záujme rozvoja elektromobility.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR