|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
V obchodoch sa objavili prvé vianočné dekorácie: Pripravujú sa Slováci na Vianoce s predstihom?
Pri nákupe v niektorých obchodoch už môžeme natrafiť na vianočný tovar a postupne sa objavujú aj prvé lastovičky medzi vianočnými reklamami.
Zdieľať
A to ešte neboli ani Dušičky. Naozaj sa Slováci radi pripravujú na Vianoce s takým predstihom alebo to obchodníci preháňajú?
Prvé vianočné reklamy sa objavujú čoraz skôr
V minulosti patrilo prvenstvo vo vianočných reklamách mobilným operátorom. Nepísané prvé miesto zvyčajne obsadil Telecom, ktorého vianočné reklamy sa objavovali v polovici októbra. Tento rok však mobilných operátorov predbehol s vianočnou reklamou známy internetový obchod Alza.
Táto vianočná reklama sa už niekoľko dní objavuje na internete aj v televízii. Nie je to však nič extra prekvapivé, nakoľko Alza má Vianoce v reklamách svojím spôsobom aj v lete (Letné Vianoce).
Postupne môžeme očakávať, že sa v televízií začne objavovať čoraz viac vianočných reklamám a v novembri už bude patriť reklamná scéna len príprave na najočakávanejšie sviatky roka.
Najviac nakupujeme až v decembri
Tržby obchodníkov v mesiacoch október až december predstavujú až 27 % z celoročných tržieb. No hoci je vianočný tovar k dispozícií už v októbri a na konci novembra štartujú predvianočné akcie v rámci Black Friday, štatistiky ukazujú, že najviac Slováci nakupujú v až v decembri. Obchodníci počas decembra utržia o 10 až 40 % viac, než počas iných mesiacov v roku.
Je to spôsobené najmä tým, že veľa z nás si stále necháva vianočné nákupy na poslednú chvíľu. Pravidelné prieskumy ukazujú, že viac ako polovica Slovákov nakupuje vianočné darčeky počas posledných dvoch týždňov pred Vianocami.
A podľa prieskumov sme pritom ochotní vyčleniť si na vianočné nákupy, najmä na darčeky, okolo 200 €. Tým, že tento rok postupne rastú životné náklady domácností aj ceny väčšiny tovarov, je možné očakávať, že trend vianočných nákupov na poslednú chvíľu bude musieť viacero Slovákov zmeniť, prípadne sa pri nákupoch uskromniť.
Údaje Národnej banky Slovenska viacero rokov ukazujú vyššiu ochotu Slovákov zadlžovať sa v období pred prichádzajúci sviatkami. Priemerná výška úveru v tomto období predstavuje vyše 1 000 Eur. Rozumnejšie, ako sa pred Vianocami zbytočne zadlžiť, je určite uskromniť sa, alebo rozdeliť si vianočné nákupy na viacero mesiacov.
Black Friday ako pomyselný štart vianočných nákupov
Pamätáte si ešte časy, keď sa obchodníci pri ponuke sezónneho tovaru riadili zásadou, že ho predávali len v obchodoch, na ktoré bol určený? Tak tieto časy už dávno neplatia. V obchodoch dnes už bežne vedľa seba nájdete školské potreby, dušičkový sortiment a vianočné dekorácie.
Obchody medzi sebou súťažia o zákazníkov, a tak keď sa vianočný sortiment objaví v jednom, postupne ho nasledujú aj ostatné. Tento rok už aktuálne je k dispozícií vianočný sortiment napríklad v obchodoch TEDi. A na internete sa objavili aj vianočné fotky z Lidl predajne.
Pre americké obyvateľstvo predstavuje dlhé roky štart vianočných nákupov Black Friday, ktorý pripadá vždy na prvý piatok po Dni vďakyvzdania (tento rok 25.11.). Čierny piatok typický veľkými zľavami sa postupne čoraz viac udomácňuje aj u nás a pre mnohých je synonymom veľkých predvianočných výpredajov. Na rozdiel od amerického trhu, u nás zvykne v mnohých obchodoch trvať Black Friday aj celý víkend, či dokonca týždeň.
Zaujímavým príkladom je Datart Black Friday, ktorý minulý rok trval až 10 dní. Taktiež na slovenskom trhu nie je ničím výnimočným, že niektorí obchodníci nedodržiavajú oficiálny celosvetový termín Black Friday, preto radšej sledujte ponuky svojho obľúbeného obchodu priebežne.
Skoré vianočné reklamy nás síce oberajú o ducha Vianoc, no zároveň nám pripomínajú, že na Vianoce sa treba pripraviť v predstihu. Vyhneme sa tak predvianočnému stresu, že nič nestíhame a zároveň rozdelíme svoje finančné výdavky na dlhšie obdobie.Sklerodermia – ojedinelé ochorenie s dobrou vyhliadkou, ak sa pacienti dostanú k správnej alebo inovatívnej liečbe