![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Streda 5.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Fridrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. septembra 2011
V obchodoch chýbajú najmä domáce konzervované výrobky
Najslabší výber zo slovenských produktov na pultoch obchodných reťazcov majú spotrebitelia na Slovensku v kategórii konzervovaných výrobkov, keď zo zahraničia pochádza až 83 % z nich. Vyplýva to ...
Zdieľať

Domáce konzervované produkty sú podľa prieskumu v obchodných reťazcoch najviac zastúpené v predajniach COOP Jednota a najmenej v predajnej sieti Lidl, v ktorých majú len 2-percentný podiel. Celkovo je podľa PKS zastúpenie domácich potravín na pultoch obchodných reťazcov na Slovensku menšie ako 50 %. V Poľsku pritom podiel domácej produkcie potravín podľa posledných údajov štatistického úradu Európskej únie Eurostat tvorí viac ako 85 %, v Českej republike je to vyše 72 % a v Maďarsku viac ako 71 %.
Potravinársky priemysel zamestnáva na Slovensku podľa komory takmer 31 tis. ľudí. V porovnaní s minulým rokom sa pritom ich počet znížil o 1 600 ľudí. Od roku 2004 sa počet zamestnancov v tomto sektore znížil dokonca o 7 670 ľudí. K tomuto počtu je podľa PKS potrebné pripočítať zrušenie ďalších 54 tis. pracovných miest, keďže jedno pracovné miesto v potravinárstve vytvára ďalších 7 pracovných miest v súvisiacich odvetviach. "Kúpou slovenského produktu, ktorý spotrebiteľ pri kúpe uprednostní, môže pomôcť aspoň udržať zamestnanosť v sektore potravinárskeho priemyslu a tým pomôcť aj ekonomike Slovenska," uviedla riaditeľka PKS Jarmila Halgašová. Zároveň tak podľa nej môžu zákazníci vytvoriť spätnú väzbu obchodníkom, aby na pulty umiestňovali vo väčšom množstve slovenské potraviny.