|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. novembra 2018
V Londýne zakázali propagáciu rýchleho občerstvenia v mestskej doprave
Ilustračné foto.
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Londýn 23. novembra (TASR) - Vedenie britskej metropoly Londýn v piatok oznámilo zavedenie zákazu propagácie rýchleho občerstvenia v systéme mestskej hromadnej dopravy s cieľom bojovať proti detskej obezite. Informáciu o zákaze, ktorý vstúpi do platnosti vo februári, priniesla agentúra DPA.Zákaz má podľa informácií z oficiálneho webu vedenia mesta Londýn vstúpiť do platnosti 25. februára 2019 a bude platiť na všetkých úsekoch mestskej hromadnej dopravy pod správou londýnskeho dopravného podniku (TfL), ktoré zahŕňajú metro, nadzemnú železnicu, autobusy, vlakové spojenia v rámci Londýna, električky a systém riečnej dopravy.
Dodávatelia jedál a nápojov budú mať povolené propagovať len zdravé produkty, oznámili zástupcovia TfL a primátor mesta Sadiq Khan. Dopravná sieť TfL, v rámci ktorej sa každý deň uskutoční približne 30 miliónov jázd, podľa nich ponúka príležitosť na propagáciu zdravých jedál a životného štýlu medzi deťmi a ich rodinami a opatrovníkmi.
"Je neakceptovateľné, že v takom prosperujúcom meste ako Londýn, môže mať prostredie, v ktorom žijete, a váš zárobok taký výrazný vplyv na to, či máte prístup k zdravému a výživnému jedlu," povedal Khan, ktorý je podľa vlastných slov odhodlaný situáciu zmeniť. Prieskum ukázal, že 82 percent obyvateľov Londýna zákaz podporuje.
Londýn vykazuje najvyššie počty prípadov výskytu detskej obezity v Európe. Takmer 40 percent detí vo veku desať a 11 rokov trpí podľa vedenia mesta nadváhou alebo je obéznych.
Výskum potvrdzuje, že vystavovanie detí reklamám propagujúcim nezdravé jedlo v televízii, na internete alebo na ulici u nich zvyšuje náchylnosť na konzumáciu týchto pokrmov a rozvoj nadváhy či obezity.
Iniciatívu primátora a TfL podporil aj známy šéfkuchár Jamie Oliver. "Majú ohromnú podporu od Londýnčanov, ktorí sa nahlas a jasne vyjadrili, že chcú dopravný systém so zdravšie pôsobiacimi reklamami," oznámil na Twitteri.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR