![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
18. októbra 2015
V Litve uviedli do prevádzky prvý úsek trate Rail Baltica
Litovský premiér Algirdas Butkevičius a komisárka EÚ pre dopravu Violeta Bulcová slávnostne uviedli do prevádzky prvý úsek trate Rail Baltica so štandardným rozchodom koľaje 1435 ...
Zdieľať

Projekt bude pokračovať druhou etapou a celková dĺžka pobaltskej železnice so štandardným európskym rozchodom dosiahne 728 km. Skončí v estónskom hlavnom meste Talline. Náklady na dvojkoľajovú elektrifikovanú trať Pobaltia s Poľskom a ostatnými členmi EÚ dosiahnu 3,68 miliardy eur.
Z projektu je hotových zatiaľ prvých 26 km.
Osobné vlaky a rýchliky budú o desať rokov na novej trati premávať rýchlosťou 120 km/h, nákladné nebudú prekračovať limit 80 km/h.
Celá príprava a výberové konania na Rail Baltica II sa plánujú skončiť v roku 2019. Budovanie trate bude trvať od roku 2019 do roku 2025. Trať by malo potom podľa expertov využívať 5 miliónov cestujúcich ročne. Preprava nákladu v roku 2030 dosiahne okolo 30 miliónov ton.
Predpokladá sa, že keď Rusko dokončí svoj nový nákladný prístav v Usť-Luge, zrejme dôjde k poklesu prepravy tovarov zo sveta cez baltické štáty do Ruska a naopak. Súčasne upadne význam širokorozchodnej trate (1520 mm) v troch východných členských štátoch EÚ a teraz už aj eurozóny.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR