|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. októbra 2015
V Litve uviedli do prevádzky prvý úsek trate Rail Baltica
Litovský premiér Algirdas Butkevičius a komisárka EÚ pre dopravu Violeta Bulcová slávnostne uviedli do prevádzky prvý úsek trate Rail Baltica so štandardným rozchodom koľaje 1435 ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Kaunas 18. októbra (TASR) - Litovský premiér Algirdas Butkevičius a komisárka EÚ pre dopravu Violeta Bulcová slávnostne uviedli do prevádzky prvý úsek trate Rail Baltica so štandardným rozchodom koľaje 1435 mm. Odborný medzinárodný železničiarsky časopis Railway Gazette International informuje na svojom portáli, že k významnej udalosti došlo v piatok (16.10.). Projekt bude pokračovať druhou etapou a celková dĺžka pobaltskej železnice so štandardným európskym rozchodom dosiahne 728 km. Skončí v estónskom hlavnom meste Talline. Náklady na dvojkoľajovú elektrifikovanú trať Pobaltia s Poľskom a ostatnými členmi EÚ dosiahnu 3,68 miliardy eur.
Z projektu je hotových zatiaľ prvých 26 km.
Osobné vlaky a rýchliky budú o desať rokov na novej trati premávať rýchlosťou 120 km/h, nákladné nebudú prekračovať limit 80 km/h.
Celá príprava a výberové konania na Rail Baltica II sa plánujú skončiť v roku 2019. Budovanie trate bude trvať od roku 2019 do roku 2025. Trať by malo potom podľa expertov využívať 5 miliónov cestujúcich ročne. Preprava nákladu v roku 2030 dosiahne okolo 30 miliónov ton.
Predpokladá sa, že keď Rusko dokončí svoj nový nákladný prístav v Usť-Luge, zrejme dôjde k poklesu prepravy tovarov zo sveta cez baltické štáty do Ruska a naopak. Súčasne upadne význam širokorozchodnej trate (1520 mm) v troch východných členských štátoch EÚ a teraz už aj eurozóny.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR