|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. mája 2011
V Košiciach majú smernicu, ktorá má zabrániť manipuláciám
Vedenie mesta podniká ďalšie kroky k naplneniu projektu Transparentné Košice. Ako informovala hovorkyňa magistrátu ...
Zdieľať
Dóm sv. Alžbety na Hlavnej ulici v Košiciach. Ilustračné foto.Foto: SITA/Ivan FleischerKOŠICE 10. mája (WEBNOVINY) – Vedenie mesta podniká ďalšie kroky k naplneniu projektu Transparentné Košice. Ako informovala hovorkyňa magistrátu Martina Viktorínová, mesto upravilo doteraz nedostatočné smernice pre verejné obstarávanie tak, aby boli prehľadné a v súlade s legislatívou.
Podľa Viktorínovej presnými pravidlami mesto predíde akémukoľvek ovplyvňovaniu cenových ponúk pri verejných súťažiach a odhaduje úsporu približne 30 percent finančných prostriedkov.
„Predchádzajúce vedenie sa pri verejnom obstarávaní a zákazkách s nízkou hodnotou riadilo netransparentným systémom. Najvýraznejším príkladom z minulosti je absurdná zákazka na úpravu kancelárskeho stola za 700 eur. Podobných prípadov bolo na magistráte viac, niektoré zákazky boli predražené o viac ako polovicu,“ uvádza v mene vedenia mesta Viktorínová.
Zákazky s nízkou hodnotou sa navyše pri verejnom obstarávaní zadávali priamo, nemali jasne sformulovaný predmet, lehoty, kompetentní vyberali víťazov na základe subjektívneho posúdenia a výsledky obstarávania sa neoznamovali úradu pre verejné obstarávanie. Ako informovala Viktorínová, vlani z 1 457 obstarávaní bolo 1 434 riešených metódou zákazky s nízkou hodnotou. Preto súčasné vedenie vypracovalo novú smernicu, ktorá zefektívni procesy a zhospodárni ich.
V kategórii A1 (do 800 eur) bude mesto oslovovať vždy minimálne troch záujemcov. V kategórii A2 (do 5 000 eur) mesto osloví troch záujemcov, lehota na predkladanie ponúk bude minimálne tri dni a v komisii pre vyhodnocovanie ponúk budú traja členovia. V kategórii A3 (do 10 000 eur pre tovary a služby a do 20 000 eur pre stavebné práce) bude oslovovať minimálne piatich uchádzačov, lehota na predkladanie ponúk bude minimálne päť dní a v komisii budú piati členovia.
Uchádzači budú posielať svoje návrhy na jednotnú e-mailovú adresu, ktorá bude pre každú výzvu osobitná a pracovník odboru informačných technológií ju sprístupní všetkým členom komisie vo vopred stanovenom čase. Všetky výzvy a súťaže budú uverejnené na internetovej stránke mesta, úradnej tabuli a raz týždenne budú prezentované aj v Rádiu Košice.
Podľa Viktorínovej presnými pravidlami mesto predíde akémukoľvek ovplyvňovaniu cenových ponúk pri verejných súťažiach a odhaduje úsporu približne 30 percent finančných prostriedkov.
„Predchádzajúce vedenie sa pri verejnom obstarávaní a zákazkách s nízkou hodnotou riadilo netransparentným systémom. Najvýraznejším príkladom z minulosti je absurdná zákazka na úpravu kancelárskeho stola za 700 eur. Podobných prípadov bolo na magistráte viac, niektoré zákazky boli predražené o viac ako polovicu,“ uvádza v mene vedenia mesta Viktorínová.
Zákazky s nízkou hodnotou sa navyše pri verejnom obstarávaní zadávali priamo, nemali jasne sformulovaný predmet, lehoty, kompetentní vyberali víťazov na základe subjektívneho posúdenia a výsledky obstarávania sa neoznamovali úradu pre verejné obstarávanie. Ako informovala Viktorínová, vlani z 1 457 obstarávaní bolo 1 434 riešených metódou zákazky s nízkou hodnotou. Preto súčasné vedenie vypracovalo novú smernicu, ktorá zefektívni procesy a zhospodárni ich.
V kategórii A1 (do 800 eur) bude mesto oslovovať vždy minimálne troch záujemcov. V kategórii A2 (do 5 000 eur) mesto osloví troch záujemcov, lehota na predkladanie ponúk bude minimálne tri dni a v komisii pre vyhodnocovanie ponúk budú traja členovia. V kategórii A3 (do 10 000 eur pre tovary a služby a do 20 000 eur pre stavebné práce) bude oslovovať minimálne piatich uchádzačov, lehota na predkladanie ponúk bude minimálne päť dní a v komisii budú piati členovia.
Uchádzači budú posielať svoje návrhy na jednotnú e-mailovú adresu, ktorá bude pre každú výzvu osobitná a pracovník odboru informačných technológií ju sprístupní všetkým členom komisie vo vopred stanovenom čase. Všetky výzvy a súťaže budú uverejnené na internetovej stránke mesta, úradnej tabuli a raz týždenne budú prezentované aj v Rádiu Košice.