|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. októbra 2013
V kauze Evy V. obvinenej z nehody so 4 obeťami opäť vypočujú znalcov
Prezentovaním nových posudkov s analýzou nehody pokračuje dnes na Súde pre okolie Budapešti pojednávanie kauzy vlaňajšej tragickej dopravnej nehody Slovenky Evy V. s následkom smrti štyroch ľudí.
Zdieľať
Budapešť 29. októbra (TASR) - Prezentovaním nových posudkov s analýzou nehody pokračuje dnes na Súde pre okolie Budapešti pojednávanie kauzy vlaňajšej tragickej dopravnej nehody Slovenky Evy V. s následkom smrti štyroch ľudí.
Súd v rámci siedmeho dňa pojednávania spoločne vypočuje znalcov po tom, čo v septembri akceptoval požiadavku obhajoby, ktorá iniciovala ďalšiu technickú expertízu. Súd nariadil vypracovanie nového posudku s analýzou nehody.
Internetové vydanie týždenníka Heti Világgazdaság (hvg.hu) v tejto súvislosti napísalo, že viacerí experti z oblasti dopravy nedokázali vyvrátiť tvrdenie obhajoby obvinenej, podľa ktorého Slovenku pred nehodou mohlo oslepiť protiidúce vozidlo idúce na diaľnici. V mieste pred nehodou totiž existuje medzera v živom plote deliaceho pásu diaľnice.
V doplňujúcich expertízach, ktoré sa objavili v procese, sa podľa Heti Világgazdaság nachádza viacero kontroverzných vyjadrení. Obhajca obvinenej Péter Novák predložil posudok, podľa ktorého Slovenka nehode nemohla zabrániť ani pri nižšej rýchlosti, navyše ju mohlo oslepiť v mierne ľavotočivej zákrute vozidlo prichádzajúce zo smeru od Budapešti.
Dnešné pojednávanie by malo podľa hvg.hu poskytnúť odpoveď aj na otázku, či by vozidlo Fiat Punto začalo po náraze horieť aj v prípade, ak by Eva V. dodržiavala v osudnú noc povolenú rýchlosť 130 km/h. V jednom zo znaleckých posudkov je uvedené, že v takom prípade by auto, do ktorého Slovenka narazila, nezačalo horieť a pasažieri by utrpeli iba ľahšie zranenia. Objavila sa však aj verzia, že fiat mohol mať technické problémy a preto zhorel do tla.
Server pripomína, že Eva V. vo svojej jedinej písomnej výpovedi tvrdila, že fiat náhle a bez použitia smerovky vybočil z jazdného pruhu spomedzi kamióny, čo ju prekvapilo. Pred nehodou sledovala premávku a išla "zhruba povolenou rýchlosťou".
Okresná prokuratúra pre okolie Budína vzniesla 17. mája voči Eve V. obvinenie z trestného činu spôsobenia dopravnej nehody pod vplyvom alkoholu s následkom smrti viacerých osôb a z trestného činu ohrozenia cestnej premávky.
Súdny proces, ktorý sa začal 27. augusta, po dnešnom dni bude pokračovať 19. novembra; rozsudok možno očakávať 22. novembra.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Na archívnej snímke Eva V. Foto: TASR/MTI
Súd v rámci siedmeho dňa pojednávania spoločne vypočuje znalcov po tom, čo v septembri akceptoval požiadavku obhajoby, ktorá iniciovala ďalšiu technickú expertízu. Súd nariadil vypracovanie nového posudku s analýzou nehody.
Internetové vydanie týždenníka Heti Világgazdaság (hvg.hu) v tejto súvislosti napísalo, že viacerí experti z oblasti dopravy nedokázali vyvrátiť tvrdenie obhajoby obvinenej, podľa ktorého Slovenku pred nehodou mohlo oslepiť protiidúce vozidlo idúce na diaľnici. V mieste pred nehodou totiž existuje medzera v živom plote deliaceho pásu diaľnice.
V doplňujúcich expertízach, ktoré sa objavili v procese, sa podľa Heti Világgazdaság nachádza viacero kontroverzných vyjadrení. Obhajca obvinenej Péter Novák predložil posudok, podľa ktorého Slovenka nehode nemohla zabrániť ani pri nižšej rýchlosti, navyše ju mohlo oslepiť v mierne ľavotočivej zákrute vozidlo prichádzajúce zo smeru od Budapešti.
Dnešné pojednávanie by malo podľa hvg.hu poskytnúť odpoveď aj na otázku, či by vozidlo Fiat Punto začalo po náraze horieť aj v prípade, ak by Eva V. dodržiavala v osudnú noc povolenú rýchlosť 130 km/h. V jednom zo znaleckých posudkov je uvedené, že v takom prípade by auto, do ktorého Slovenka narazila, nezačalo horieť a pasažieri by utrpeli iba ľahšie zranenia. Objavila sa však aj verzia, že fiat mohol mať technické problémy a preto zhorel do tla.
Server pripomína, že Eva V. vo svojej jedinej písomnej výpovedi tvrdila, že fiat náhle a bez použitia smerovky vybočil z jazdného pruhu spomedzi kamióny, čo ju prekvapilo. Pred nehodou sledovala premávku a išla "zhruba povolenou rýchlosťou".
Okresná prokuratúra pre okolie Budína vzniesla 17. mája voči Eve V. obvinenie z trestného činu spôsobenia dopravnej nehody pod vplyvom alkoholu s následkom smrti viacerých osôb a z trestného činu ohrozenia cestnej premávky.
Súdny proces, ktorý sa začal 27. augusta, po dnešnom dni bude pokračovať 19. novembra; rozsudok možno očakávať 22. novembra.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR