|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júna 2007
V Južnej Kórei si 100 zo 120 filmov nedokáže na seba zarobiť
Súčasnú ázijskú kinematografiu v hlavnej súťaži na XV. MFF Artfilm zastupuje juhokórejský režisér Tai-sik Kim s filmom Anae-ui Aein-ul Mannada (Cesta s milencom mojej ženy) a malajzijská ...
Zdieľať
TRENČÍN 25. júna (WEBNOVINY) – Súčasnú ázijskú kinematografiu v hlavnej súťaži na XV. MFF Artfilm zastupuje juhokórejský režisér Tai-sik Kim s filmom Anae-ui Aein-ul Mannada (Cesta s milencom mojej ženy) a malajzijská režisérka Tan Chui Mui so svojím debutom Love Conquers All (Láska všetko prekoná).
V Južnej Kórei filmári ročne vyprodukujú približne 120 snímok. Ako však uviedol režisér Tai-sik Kim, sto z nich si na seba nedokáže zarobiť, investované peniaze sa režisérom nevrátia. Od vlaňajška sa vraj kórejské filmy pokazili, pričom sa produkcia orientuje zväčša len na mladých. Strácajú na kvalite a kórejský filmový trh upadá. Veď len vlani bol podiel kórejských filmov voči zahraničným 65 percent. Stav sa rýchlo otočil a dnes predstavujú len 30 percent. A to i napriek tomu, že rozpočty týchto filmov dosahujú 4 až 5 miliónov amerických dolárov. „Z toho je viditeľné, že tie rozpočty sa tu budú musieť znižovať,“ povedal Kim. Ako ďalej informoval, pred niekoľkými mesiacmi spustili v Južnej Kórei nové systémy, ktoré podporujú najmä mladých a nezávislých filmárov. „Nezávislé filmy majú svoju voľnosť a veľa ľudí ich produkuje len preto, že vedia, že dostanú podporu, avšak peniaze sa nesnažia nejako vrátiť,“ dodal. Kimovým cieľom je prezentovať svoje náročnejšie snímky s ľahkosťou, pričom by zachoval čerstvosť.
Malajzijskí filmári sa nachádzajú v opačnej situácii. Ako prezradila herečka Hui Yee Gan, režiséri, ktorí chcú vyjadrovať vlastný názor, si musia hľadať prostriedky sami. V Malajzii totiž predstavuje nezávislý film dielo, ktoré nefinancuje štát a vyžaduje si zháňanie sponzorov. Na druhej strane však títo filmári nie sú viazaní striktnými predpismi ako oficiálne filmy. Snímka Love Conquers All, ktorá na Artfilme predstavuje malajzijskú kinematografiu, nie je v Malajzii oficiálne uznaná, pretože je v čínštine. Vláda ale takéto filmy veľmi neobmedzuje, pokiaľ neporušujú niektoré predpisy. „Úrad pre cenzúru ich schváli,“ dodala. Podľa nej by v Malajzii mali filmy slúžiť najmä k výchovnému účelu a záleží na divákoch, ako sa k tomu postavia, či si z toho vezmú ponaučenie.
Nezávislé filmy sú v Malajzii záležitosťou posledných rokov, bežný divák na ne vraj nechodí, lebo si pod nimi predstavuje niečo dlhé a nezáživné. Snímky pritom musia dodržiavať určité štandardy. Ako príklad Hui Yee Gan uviedla, že v zahraničných filmoch, ktoré sa premietajú v Malajzii, sú povolené zábery bozkávania, berie sa to tak, že ide o súčasť európskej a americkej kultúry. Pokiaľ by sa to isté objavilo v malajzijskom filme, bolo by to vystrihnuté. Zábery by boli neprijateľné kvôli konzervatívnej orientácii štátu, ktorý sa snaží chrániť ženu.
SITA