|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. januára 2013
V Japonsku evakuovali Dreamliner, lietadlá ostanú na zemi
Dve najväčšie japonské letecké spoločnosti All Nippon Airways (ANA) a Japan Airlines (JAL) dočasne zastavili používanie lietadiel typu Boeing 787 Dreamliner. Na letisku v západojaponskom ...
Zdieľať
TOKIO 16. januára (WEBNOVINY) - Dve najväčšie japonské letecké spoločnosti All Nippon Airways (ANA) a Japan Airlines (JAL) dočasne zastavili používanie lietadiel typu Boeing 787 Dreamliner.
Na letisku v západojaponskom meste Takamatsu musel núdzovo pristáť jeden z týchto strojov.
Piloti krátko po štarte na ceste do Tokia cítili dym z prístrojov a hlásili problémy s batériou. Tamojší minister dopravy Akihiro Ota to označil ako "vážny incident, ktorý mohol viesť k vážnej nehode". Jeden zo 129 cestujúcich pre televíziu NHK povedal, že po štarte tiež cítil "niečo divné".
Po núdzovom návrate na letisko evakuovali záchranári všetkých cestujúcich a osem členov posádky. Nikto nebol zranený. ANA bola prvá spoločnosť, ktorá kúpila od Boeingu Dreamliner na komerčné účely. V hangároch ich má celkovo 17, konkurenčná JAL si kúpila sedem týchto strojov.
Obrazom: Evakuácia Dreamlineru na letisku v Takamatsu
Singapurská letecká spoločnosť Scoot v reakcii na stredajšie rozhodnutie Japoncov potvrdila svoju objednávku v Boeingu na dvadsať Dreamlinerov. "Boeing nás plne informoval o stave Dreamlinerov, sme odhodlaní získať tento typ lietadla," uviedla ázijská spoločnosť vo vyhlásení.
Naopak, indický letecký úrad potvrdil preskúmanie technického stavu tohto typu lietadiel, ktoré prevádzkuje spoločnosť Air India.
Boeing plánoval stroj 787 uviesť na trh v roku 2008. Pre rôzne problémy vrátane finančných sa tak stalo až teraz. Lietadlo má pritom predstavovať revolúciu v leteckej doprave. Dôvodom je jeho vysoká efektívnosť pri spotrebe paliva, ktorá mu ako prvému stredne veľkému lietadlu umožňuje bez medzipristátí absolvovať dlhé lety. Tie pasažierom pomáha prekonať aj lepšia cirkulácia vzduchu, väčšie okná, väčší batožinový priestor či priestrannosť kabíny. Vylepšené sú aj motory a aerodynamika. Boeing dodnes predal 49 lietadiel typu 787 Dreamliner.
Chronológia porúch lietadiel typu Boeing 787 Dreamliner:
16. januára 2013
Na letisku v japonskom meste Takamatsu muselo lietadlo núdzovo pristáť krátko po štarte. Piloti aj cestujúci cítili dym. Stroj následne evakuovali. Japonské aerolinky oznámili, že dočasne zastavujú používanie Dreamlinerov na svojich linkách.
14. januára 2013
Japonské ministerstvo dopravy sa rozhodlo preskúmať poruchy na Dreamlineroch v dvoch najväčších leteckých spoločnostiach v krajine.
13. januára 2013
JAL druhýkrát za jeden týždeň oznamuje únik paliva zo 787 počas letu.
11. januára 2013
Americký regulačný úrad nariadil preskúmanie bezpečnosti lietadiel Dreamliner. V ten istý deň hlási ANA meškanie letu pre únik oleja zo stroja.
9. januára 2013
ANA zrušila let pre poruchu v brzdovom systéme
8. januára 2013
Let spoločnosti JAL z Bostonu do Tokia bol prerušený pre únik paliva
7. januára 2013
Na palube lietadla spoločnosti JAL počas letu do Bostonu vypukol požiar.
5. decembra 2012
Americké úrady odporúčajú kontrolu všetkých Dreamlinerov pre podozrenia z úniku paliva.
4. októbra 2012
Spoločnosť General Electric (GE) odporučila kontrolu všetkých svojich súčiastok po zlyhaní motora pri stroji, ktorý vlastní šanghajská aerolinka Air Bridge Cargo.
31. júla 2012
ANA zrušila let jedného Dreamlinera pre závadu v hydraulike. Z motora sa po štarte začal valiť biely dym.
28. júla 2012
Počas testovania nad Južnou Karolínou objavili poruchu motora.
23. júla 2012
ANA hlási poruchy na piatich lietadlách v ich motoroch značky Rolls-Royce
6. februára 2012
Spoločnosť Boeing vydala vyhlásenie v ktorom priznala výrobné chyby u niektorých Dreamlinerov. Sľúbila okamžitú nápravu.
Na letisku v západojaponskom meste Takamatsu musel núdzovo pristáť jeden z týchto strojov.
Piloti krátko po štarte na ceste do Tokia cítili dym z prístrojov a hlásili problémy s batériou. Tamojší minister dopravy Akihiro Ota to označil ako "vážny incident, ktorý mohol viesť k vážnej nehode". Jeden zo 129 cestujúcich pre televíziu NHK povedal, že po štarte tiež cítil "niečo divné".
Po núdzovom návrate na letisko evakuovali záchranári všetkých cestujúcich a osem členov posádky. Nikto nebol zranený. ANA bola prvá spoločnosť, ktorá kúpila od Boeingu Dreamliner na komerčné účely. V hangároch ich má celkovo 17, konkurenčná JAL si kúpila sedem týchto strojov.
Obrazom: Evakuácia Dreamlineru na letisku v Takamatsu
Singapurská letecká spoločnosť Scoot v reakcii na stredajšie rozhodnutie Japoncov potvrdila svoju objednávku v Boeingu na dvadsať Dreamlinerov. "Boeing nás plne informoval o stave Dreamlinerov, sme odhodlaní získať tento typ lietadla," uviedla ázijská spoločnosť vo vyhlásení.
Naopak, indický letecký úrad potvrdil preskúmanie technického stavu tohto typu lietadiel, ktoré prevádzkuje spoločnosť Air India.
Boeing plánoval stroj 787 uviesť na trh v roku 2008. Pre rôzne problémy vrátane finančných sa tak stalo až teraz. Lietadlo má pritom predstavovať revolúciu v leteckej doprave. Dôvodom je jeho vysoká efektívnosť pri spotrebe paliva, ktorá mu ako prvému stredne veľkému lietadlu umožňuje bez medzipristátí absolvovať dlhé lety. Tie pasažierom pomáha prekonať aj lepšia cirkulácia vzduchu, väčšie okná, väčší batožinový priestor či priestrannosť kabíny. Vylepšené sú aj motory a aerodynamika. Boeing dodnes predal 49 lietadiel typu 787 Dreamliner.
Chronológia porúch lietadiel typu Boeing 787 Dreamliner:
16. januára 2013
Na letisku v japonskom meste Takamatsu muselo lietadlo núdzovo pristáť krátko po štarte. Piloti aj cestujúci cítili dym. Stroj následne evakuovali. Japonské aerolinky oznámili, že dočasne zastavujú používanie Dreamlinerov na svojich linkách.
14. januára 2013
Japonské ministerstvo dopravy sa rozhodlo preskúmať poruchy na Dreamlineroch v dvoch najväčších leteckých spoločnostiach v krajine.
13. januára 2013
JAL druhýkrát za jeden týždeň oznamuje únik paliva zo 787 počas letu.
11. januára 2013
Americký regulačný úrad nariadil preskúmanie bezpečnosti lietadiel Dreamliner. V ten istý deň hlási ANA meškanie letu pre únik oleja zo stroja.
9. januára 2013
ANA zrušila let pre poruchu v brzdovom systéme
8. januára 2013
Let spoločnosti JAL z Bostonu do Tokia bol prerušený pre únik paliva
7. januára 2013
Na palube lietadla spoločnosti JAL počas letu do Bostonu vypukol požiar.
5. decembra 2012
Americké úrady odporúčajú kontrolu všetkých Dreamlinerov pre podozrenia z úniku paliva.
4. októbra 2012
Spoločnosť General Electric (GE) odporučila kontrolu všetkých svojich súčiastok po zlyhaní motora pri stroji, ktorý vlastní šanghajská aerolinka Air Bridge Cargo.
31. júla 2012
ANA zrušila let jedného Dreamlinera pre závadu v hydraulike. Z motora sa po štarte začal valiť biely dym.
28. júla 2012
Počas testovania nad Južnou Karolínou objavili poruchu motora.
23. júla 2012
ANA hlási poruchy na piatich lietadlách v ich motoroch značky Rolls-Royce
6. februára 2012
Spoločnosť Boeing vydala vyhlásenie v ktorom priznala výrobné chyby u niektorých Dreamlinerov. Sľúbila okamžitú nápravu.